jensen138

Ja, man må tage sig til hovedet

Recommended Posts

jensen138

Hvad gør man her ? Hvis man i det hele taget kan gøre noget

Jeg har en arbejds kollega, som jeg kommer lidt sammen privat,

Ham og konen, har et stort forbrug af div poster, så det hedder, kviklån i lange baner, RKI, 2 ubetalte biler, campingvogn, 2 trailere, gæld her og der og alle vejne, og resten skylder de  væk

De har en søn på 19, han fik kørekort da han blev 18, ja så leaser man da en spritny bil, fra dag ét, og incl forsikring = 3600 kr pr mdr. Men de glemte vist og læse det med småt, hvor der stod max 15000 km om året, så efter 7 mdr, havde den kørt de 15000 km, så nu har den bare stået stille siden (til 3600 kr pr mdr) hvor han så har lånt mors eller fars bil imens.

Han kunne så godt aflev den leasede bil igen efter 12 mdr igen (Marts næste år)

Nu har sønnemand lige købt en ny (brugt) bil for 220.000 kr og en forsikring til 15,000 årligt

Banken ville ikke låne ham pengene, heller ikke til udbetalingen. Bilforhandleren ville da gerne finansiere bilen over 8 år

Og til udbetalingen, får man da bare fra et kviklån så

Jeg spurgte ham hvad renten var hos bilforhandleren, det viste han ikke, men han viste lige hvorfor nogle brede fælge der skulle på bilen, og hvilken Brian bass  der lige var plads til i bagagerummet  

Så nu hedder det 3000 i afdrag på ny bil + 1250 til forsikring + 3600 kr for den leasede bil (indtil marts) Afdrag på kviklån, og 2 x ejerafgift på 2 biler. og med et kørselsbehov på ca 25-26000 km pr år = benzin ?? Og man er 18 år (19 til marts)

Man forstår jo godt hvorfor det er noget der hedder luksus fælden på tvét

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Helle H

Hvad er det du gerne vil vide, du skriver jo

"Hvad gør man her ? Hvis man i det hele taget kan gøre noget"

?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
jensen138

18 år, og så have bil udgifter for ca 9000 kr pr mdr, og det endda uden og ha kørt en meter endnu, i mine øre her, lyder det fuldstændig vanvittigt

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Helle H
For 10 minutter siden, jensen138 skrev:

18 år, og så have bil udgifter for ca 9000 kr pr mdr, og det endda uden og ha kørt en meter endnu, i mine øre her, lyder det fuldstændig vanvittigt

Umiddelbart også i mine, MEN jeg kender jo ej heller vedkomnes økonomi, jeg har dog kendskab til andre 18 årige der (her i min omgangskreds) har både bil og ret mange midler på bankbogen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Claus83

Et eller andet sted kan man jo ikke bebrejde drengen så meget. Når forældrene er så uansvarlige med deres økonomi, så bliver børnene det som regel også. De gør jo bare som de er blevet opdraget til...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Helle H
For 2 minutter siden, Claus83 skrev:

Et eller andet sted kan man jo ikke bebrejde drengen så meget. Når forældrene er så uansvarlige med deres økonomi, så bliver børnene det som regel også. De gør jo bare som de er blevet opdraget til...

Ja det gør børn/unge mennesker jo tit, men det er/bliver vel deres eget fremtidige problem!

Eller hvad?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind