Jeppz

Ideer til at få en graffiti væg?

Recommended Posts

Jeppz

Hejsa

Håber nogen kan hjælpe mig!

I mine teenager år malede jeg meget - lovligt - graffiti. Det skete på en stor "forladt væg" der stod ude i Sydhavnen. Sprayhånden er begyndt at klø igen, så jeg ville tage derud igen her forleden. Desværre står væggen der ikke mere, da den er blevet revet ned og pladsen skal bruges til nybyggeri.

Jeg spørger derfor folk til råds om hvad jeg kan gøre for at få min egen "graffiti væg" som skal være minimum 4 meter lang og 2.5 meter høj.  Jo større jo bedre. Jeg tænker at købe nogen træplader og sætte dem op, men hvor? Der kommer jo nogen dampe fra disse spraydåser så det kan ikke lige ske i min egen stue. Kan man udleje en tag plads eller lagerrum til dette formål?

Kender I evt. til nogen forladte bygninger i Hovedstadsområdet?   

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Entrelac

Her i byen er der noget der hedder "Bynavn" street art, de laver af og til graffiti på steder hvor de har fået lov til det, og hvor der er gjort klar til det.

Måske er der noget lignende i dit område.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeppz

@Entrelac: Tak for svar. Ved at man kan benytte hegnene omkring metro byggeriet, efter aftale. Men disse vægge er til de mere "avanceret" der faktisk kan tilbyde noget flot at kigge på, til byen. Jeg er rusten og søger noget mere privat hvor jeg frit kan øve mig. Udover det så er der en uskreven lov inden for graffiti, der siger at man ikke maler over andres værker hvis du ikke kan gøre det bedre. Men tak for dit svar

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
MortenJ
For 12 timer siden, Jeppz skrev:

1. Kom i kontakt med dit lokale community, du behøver ikke hænge ud med dem på fast basis, men det er en god ide at kende folk. De kender steder og kan give gode råd om hvor du ikke skal male, også selvom du "godt må".

2. Spørg kommunen, som eksempel: http://www.kk.dk/artikel/her-må-du-male-graffiti

3. Tag forbi Ungdommens Hus i Fredericia (måske engang til næste år når vejret er bedre), de har en kæmpe grafittivæg. Tal med dem, hør deres erfaringer, brug det til at lægge pres på dine lokale politikere hvis de ikke har tilbud til folk som dig.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeppz

@MortenJ: tak for svaret. Har skrevet til kommunen :)

@pharlap: Har faktisk malet på den væg et par gange. Den lå som en del af en basketball bane, men den er helt væk nu da Spinderiet kom. Men vil tjekke de andre steder som siden forslår :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind