Recommended Posts

Helle H

Det forlyder nu at 100.000 (ethundredetusinde) købe/kredit-kort er blevet hacket og derfor bør lukkes/udskiftes (ifl. NET)

Hvad gør man så i mellemtiden?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Helle H
For 8 minutter siden, Maeve skrev:

Spørger du om, hvordan man skal undvære sit kort?

Ja fx.!

Måske står man i et supermarked uden kontanter i lommen, men kun med sit betalingskort og en vogn fuld af varer, hvad så?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst

Jeg tror ikke, at nets lukker dit kort uden at advare dig først. Du får besked fra din bank om, at dit kort har været i risiko for at blive hacket (f.eks. hvis du har brugt det til nethandel et sted, der er mistænkt for noget) Og så får du jo et nyt kort ganske hurtigt. I de få dage det drejer sig om, må du i banken og hæve penge.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Helle H
For 1 minut siden, Maeve skrev:

Jeg tror ikke, at nets lukker dit kort uden at advare dig først. Du får besked fra din bank om, at dit kort har været i risiko for at blive hacket (f.eks. hvis du har brugt det til nethandel et sted, der er mistænkt for noget) Og så får du jo et nyt kort ganske hurtigt. I de få dage det drejer sig om, må du i banken og hæve penge.

Altså skal jeg enten sidde hjemme ved min comp. (og måske få besked på at gå på "Nem-Id" eller há netadgang på min mobil!

Men eksemplet var jo at stå i et supermarked med en indkøbsvogn fyldt med vare og så opdage at ens kort ikke længere virkede?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
For 12 minutter siden, Helle H skrev:

Altså skal jeg enten sidde hjemme ved min comp. (og måske få besked på at gå på "Nem-Id" eller há netadgang på min mobil!

Men eksemplet var jo at stå i et supermarked med en indkøbsvogn fyldt med vare og så opdage at ens kort ikke længere virkede?

Banken skriver jo ikke til dig "Vi lukker dit kort lige nu." 

Men hvis du ikke har brugt dit kort på nethandel i udlandet, og du sørger for at skjule din kode og være forsigtig generelt med dit kort, er det ikke noget, du behøver at bekymre dig om.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Helle H
Lige nu, Maeve skrev:

Men hvis du ikke har brugt dit kort på nethandel i udlandet, og du sørger for at skjule din kode og være forsigtig generelt med dit kort, er det ikke noget, du behøver at bekymre dig om.

Aner ikke hvad banken evntl. sender af meddelelse hvad an. de der 100.000 hackede kort, det vil kun tiden vise, men spørgsmålet er hvad gøg en bruger der står med en vognfuld vare og ingen kontanter hvis kortet pludseligt ikke virker grunde at banken har lukket det ned?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
For 1 minut siden, Helle H skrev:

Aner ikke hvad banken evntl. sender af meddelelse hvad an. de der 100.000 hackede kort, det vil kun tiden vise, men spørgsmålet er hvad gøg en bruger der står med en vognfuld vare og ingen kontanter hvis kortet pludseligt ikke virker grunde at banken har lukket det ned?

Lader varerne stå og går hen i sin bank og hæver penge. Hvis man har langt til sin bank, er man i større problemer. Så ringer man vel til dem og spørger, hvordan de kan hjælpe.

Min bank ligger 40 km fra, hvor jeg bor, fordi jeg har beholdt en lille lokal bank, selvom jeg flyttede fra området. Jeg forestiller mig, at de ville hjælpe mig ved at overflytte penge til en bank i nærheden af, hvor jeg bor. Men det er kun noget, jeg gætter på.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Helle H
Lige nu, Maeve skrev:

Lader varerne stå og går hen i sin bank og hæver penge. Hvis man har langt til sin bank, er man i større problemer. Så ringer man vel til dem og spørger, hvordan de kan hjælpe.

Min bank ligger 40 km fra, hvor jeg bor, fordi jeg har beholdt en lille lokal bank, selvom jeg flyttede fra området. Jeg forestiller mig, at de ville hjælpe mig ved at overflytte penge til en bank i nærheden af, hvor jeg bor. Men det er kun noget, jeg gætter på.

Klokken er måske 10.00 lørdag formiddag!

Og familien sidder hjemme og venter på mad!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Helle H
For 10 minutter siden, Maeve skrev:

Uanset hvor jeg vil bruge mit kort udenlands/indenlands så kan jeg vel ikke hvis det er lukket ned af banken!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind