yuna-FF

Sat i RKI ved en fejl (UPDATE 2 gange!!!)

Recommended Posts

Xyron
For 3 timer siden, yuna-FF skrev:

Jeg har før søgt på krak med mit navn+postnummer, og der er der ikke kommet nogle præcise matches frem... Men da jeg så Googlede det i stedet for, som du foreslog, linkede den såpludselig til Krak med en med samme navn der faktisk bor der NU(!!!), eller har firma adresse der... med tlf nr, FB side og det hele...

Arrrmen for h***** da også, jeg kan åbenbart gøre deres arbejde bedre end dem selv...

Det forklarer i hvert fald hvorfor Nørregade er relevant.

Hvis du på et tidspunkt mangler job, så kender du i hvert fald en branche hvor du er fuldt kvalificeret:-)

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
yuna-FF

Sagen fra det sidste firma er nu blevet lukket - måtte dog selv rykke for svar, fordi jeg intet hørte fra dem i 3 hverdage. Som i min verden er lang tid, når det nu er dem, der har lavet en fejl.

Blev lidt forarget over ordlyden i mailen fra dem "Jeg har VALGT at lukke din sag"... Nej lille dame, du havde faktisk ikke noget valg, det var noget som du BLEV NØDT TIL :P

Redigeret af yuna-FF
  • Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
yuna-FF

Som sidste info, og forhåbentligt det sidste jeg nogensinde hører fra dem igen, så har jeg nu snakket med RKI og de ligger en fuldstændig spærring ind på mig, så ingen kan sende mig i rki mere. Noget de kun gør meget sjældent, men de syntes det var nødvendigt i denne situation, da der simpelthen var for meget rod hos inkasso-firmaerne.

Hun fortalte, at de alle havde siddet og diskuteret min situation på kontoret, så de tager det i det mindste meget alvorligt,
når sådan noget sker.

Så fejlen ligger hos inkasso-firmaerne, som altså ikke kører de rigtige og komplette data igennem

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Xyron

Det er da i hvert fald rart at de tager det seriøst når nu inkassofirmaernes håndtering virker så lemfældig.

Lad os håbe det her bliver det sidste du hører i denne sag.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
yuna-FF

Forhåbenlig sidste update :D

Det seneste inkasso-firma har svaret på nogle af mine spørgsmål (20 dage efter jeg sendte sidste mail!!!)

Jeg har selvfølgelig slettet nogle personoplysninger (Det i parentes)

Vi får overdraget en sag fra Dong og opretter sagen med de oplysninger de sender med.
Det er ikke altid vi kan verificere navn og adresse via CPR registret, da der nogle gange er fx er stavet anderledes.

Vi får undervejs oplyst et cpr. nr. af Dong som vi bruger til at verificere sagen med. Cpr. nr. (xxxxxx-xxxx) passer med (Navn+adr på den rigtige person), hvortil vi sender vores breve. Gælden er fra (Anden adresse(anden adresse end hendes nuværende)).

Jeg ved ikke hvorfor du får disse breve, da du ikke bor på denne adresse?

Vi har ikke uanede adgang til diverse registre og kan ikke tjekke hvor alle mennesker bor eller har boet. Vi kan få adgang til nogle nuværende oplysninger, hvis vi fx har et cpr. nr.

Jeg forstår ikke, hvordan du kan blive sammenkoblet med denne Tina Jensen, som har et andet cpr.nr. end dit og en anden adresse via RKI. Mon der i folkeregistret er en fejlagtig sammenkobling mellem jer? Det er ikke noget vi kan se eller undersøge, men blot et gæt.

Tjaaa... hvordan kan der være fejl i folkeregistret, når vi har vidt forskellige personnr???
Og nu er jeg begyndt at tvivle lidt på at RKI siger, det ikke er deres skyld. For det tyder jo på at inkasso-firmaet har sendt deres breve til den rigtige person, men det første jeg jo hører om sagerne, er direkte fra RKI.
Men det er jo lidt ligemeget nu, da RKI har blokeret mig, så burde ikke komme i problemer igen :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum

Sikke en omgang. ^_^

Men godt at du kan lægge det bag dig nu.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind