yuna-FF

Sat i RKI ved en fejl (UPDATE 2 gange!!!)

Recommended Posts

yuna-FF

UPDATE 31/5: Nu har et andet inkassofirma henvendt sig, for et elforbrug fra et firma jeg ikke har brugt, på en adresse jeg ikke har boet... De sidder nok bare og søger på navn og postnr, i de der firmaer, og prøver lykken :/

Jeg fik brev den anden dag omkring en gæld til et firma jeg aldrig havde brugt. Ringede til dem der har sat mig i RKI (Svea), og de kunne godt se, at der var sket en stor fejl, så hun slettede mig hurtigt. (Utroligt at det faktisk kan ske...)

Der er en side, hvor man kan logge ind med nemID, og se sin info i RKI, og der står, at jeg har været registreret én gang (Og er nu slettet).

Mit spørgsmål er, om firmaer der benytter dette register, også kan se den info, eller om det kun er mig, da det er min "personlige" side?

Når jeg overhovedet ikke har haft noget med sagen at gøre, forventer jeg da at ALT er slettet
(Har skrevet til firmaet, men de har ikke svaret tilbage i nogle dage nu)

(Uddyber lige: Jeg står ikke "aktivt" i RKI nu, men spørgsmålet lyder, om firmaer kan se "historikken" )

Update: Ville lige ringe og spørge RKI om noget, og de oplyste mig at Svea havde indberettet mig IGEN d. 19/10, som jeg også har fået brev om i dag.

Vi har nu fundet ud af i fællesskab, at det er fordi jeg har boet på samme gade, som hende de nok skal have fat i. Jeg flyttede derfra omkring 2001. Altså 15 år siden... Hun sagde dog noget med 2007 i telefonen, så måske er den rigtige person fraflyttet den adr i 2007.

Så fordi man hedder det samme (Meget alm. navn i DK), og har boet på samme gade, så kan de finde på at sende en til RKI... Jesus Christ!

Redigeret af yuna-FF

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Nainen

Når et kreditfirma tjekker dig, så kan de se din gæld, og om du står i RKI nu, men ikke om du har stået i det. Det er så meget jeg har lært omkring kreditselskaber. de skal trods alt ikke bruge at du har stået der, kun om du står der, det er derfor jeg altid undre mig over folk er så bange for at komme i RKI, da det kun gælder 5 år. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Helle H
For 12 minutter siden, yuna-FF skrev:

Jeg fik brev den anden dag omkring en gæld til et firma jeg aldrig havde brugt. Ringede til dem der har sat mig i RKI (Svea), og de kunne godt se, at der var sket en stor fejl, så hun slettede mig hurtigt. (Utroligt at det faktisk kan ske...)

Der er en side, hvor man kan logge ind med nemID, og se sin info i RKI, og der står, at jeg har været registreret én gang (Og er nu slettet).

Mit spørgsmål er, om firmaer der benytter dette register, også kan se den info, eller om det kun er mig, da det er min "personlige" side?

Når jeg overhovedet ikke har haft noget med sagen at gøre, forventer jeg da at ALT er slettet
(Har skrevet til firmaet, men de har ikke svaret tilbage i nogle dage nu)

SAGSØG DEM!!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
yuna-FF

Det er nu stadig træls at komme til at stå der i, når jeg intet har haft med sagen at gøre - men det er jo blevet slettet, og hvis firmaer ikke kan se "historikken", så er jeg tilfreds :)

Synes dog det er ret skræmmende, at de fandt den helt forkerte person, og registrerede mig :o

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
yuna-FF
For 3 minutter siden, Helle H skrev:

SAGSØG DEM!!

Arh...det er måske lidt i overkanten :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Helle H
For 4 minutter siden, yuna-FF skrev:

Det er nu stadig træls at komme til at stå der i, når jeg intet har haft med sagen at gøre - men det er jo blevet slettet, og hvis firmaer ikke kan se "historikken", så er jeg tilfreds :)

Synes dog det er ret skræmmende, at de fandt den helt forkerte person, og registrerede mig :o

Som sagt/skrevet SAGSØG dem og indgå ikke noget forlig!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Helle H
Lige nu, yuna-FF skrev:

Arh...det er måske lidt i overkanten :D

Aldrig det kan følge DIG i meget lang tid fremover, så SAGSØG dem!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
yuna-FF
Lige nu, Helle H skrev:

Som sagt/skrevet SAGSØG dem og indgå ikke noget forlig!

Jeg tror ikke du har forstået mit indlæg. Inkassofirmaet har indrømmet deres fejl, og har slettet mig

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jubi_bruger
1 time siden, yuna-FF skrev:

Jeg tror ikke du har forstået mit indlæg. Inkassofirmaet har indrømmet deres fejl, og har slettet mig

Nej, det kan ikke ses. Det er kun dig der kan se det på din personlige side.

Helle/Curt/Brian s indlæg skal du bare hoppe op og falde ned på. Han aner (tydeligvis) ikke hvad han taler om.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Helle H
1 time siden, yuna-FF skrev:

Selvfølgeligt har de det, MEN hvorfor lade dem dø i synden?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind