kimrix

Har fået udbetalt forsikring men vil gerne anke! HJÆLP!

Recommended Posts

kimrix

Hej med jer.

Sidste år kom jeg slemt til skade med mit underben (knuste halvdelen af det) og har nu netop fået vurderet min méngrad til 8% hvilket jeg er uenig i. 

Forsikringselskabet (Tryg) skriver at min erstatning vil blive overført i løbet af få dage.

Fint nok, men jeg vil meget gerne anke min méngradsstørrelse - kan jeg det uden problemer selvom de har udbetalt den? Og hvad nu hvis jeg er så uheldig at sagen vurderes mindre i % end forsikringsselskabet har vurderet, skal jeg så betale overskydende erstatning tilbage? (hvilket jeg er lidt nervøs for da jeg kun får udbetalt erstatning ved 8% eller højere).

Håber i kan hjælpe!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Helle H
For 21 minutter siden, kimrix skrev:

Hej med jer.

Sidste år kom jeg slemt til skade med mit underben (knuste halvdelen af det) og har nu netop fået vurderet min méngrad til 8% hvilket jeg er uenig i. 

Forsikringselskabet (Tryg) skriver at min erstatning vil blive overført i løbet af få dage.

Fint nok, men jeg vil meget gerne anke min méngradsstørrelse - kan jeg det uden problemer selvom de har udbetalt den? Og hvad nu hvis jeg er så uheldig at sagen vurderes mindre i % end forsikringsselskabet har vurderet, skal jeg så betale overskydende erstatning tilbage? (hvilket jeg er lidt nervøs for da jeg kun får udbetalt erstatning ved 8% eller højere).

Håber i kan hjælpe!

Du skal/bør nok være ret varsom med at modtage pengene, for måske står der med små bogstaver et sted "modtagelsen kvitterer samtidigt for afslutning af sagen"!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
basle72

Mig bekendt står den slags sager altid åbne.

Det kan godt være din mengrad er 8 nu men hvis der senere opstår komplikationer og din situation forværres kan du få din sag genvurderet.

Men hvis jeg var dig ville jeg Google hvordan man klager, og så få det gjort, er ret sikker på at når først de har tilkendt dig en mengrad på 8 så kan de ikke trække den tilbage igen uanset hvad.

Jeg oplevede selv for 10 år siden at falde ned fra loftet, lande ovenpå stigen og brække ryggen. i dag har jeg 3 stive lændehvirvler og mere eller mindre konstante smerter i ryggen. 

Da uheldet skete var jeg forsikret 2 steder, privat ved Fair forsikring og på jobbet ved Topdanmark, begge stedet fuldtidsforsikret.

Blev ret hurtigt kaldt til undersøgelse via Fair, og fik at vide af lægen der undersøgte mig at det næsten var umuligt at få tilkendt erstatning for den type skade jeg havde fået, og svaret fra Fair var da også et stort flot rundt 0.

Et par måneder senere blev jeg kaldt til undersøgelse via Top Danmark ved en læge på et andet sygehus, og på dette tidspunkt vil jeg næsten sige at det gik bedre med ryggen end ved første undersøgelse, lægen her var meget grundig i sin undersøgelse, og nogle dage senere fik jeg brev fra Top Danmark at de havde sat mig til en mengrad på 12.

Så jo det kan helt klart betale sig at få en anden læges mening om sagen.

Du kan finde en tabel på arbejdsskadestyrelsens hjemmeside hvor du kan læse om hvilke kriterier de vurderer ud fra, og hvor stor en mengrad en given skade maks kan give

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind