Curt - Jaguaren

Blot et spørgsmål?

22 svar i dette emne

On 3/4/2016 at 22:32, pininfarina skrev:

Jeg har det nogenlunde som - - jeg forstår ikke at folk har tid til at være religiøse. Først står man op, tager på arbejde, kommer hjem, spiser, vasker op, skal se TV-avisen og gøre en række andre ting. Hvornår skulle man få tid til at være religiøs?

Sådan lissom og stå på tilskuerpladserne og se - - hvor mange religiøse retninger er der? - - slås på banen om "den rigtige" tro. Virkelig kedelig kamp og spild af tid.

Du skal nok være glad for at du ikke levede i 1700-tallet. Frederik d. 4. indførte i 1730 en ret streng kirkegangspligt i en sabbats-forordning. Ifølge denne skulle man indfinde sig i kirken på søn- og helligdage, både til højmesse og aftensang. Ellers fik man bøder, og kunne man ikke betale, kom man i gabestokken.

Gabestok.jpg

0

Del dette indlæg

Del på andre sites
For 19 minutter siden, paint skrev:

Du skal nok være glad for at du ikke levede i 1700-tallet. Frederik d. 4. indførte i 1730 en ret streng kirkegangspligt i en sabbats-forordning. Ifølge denne skulle man indfinde sig i kirken på søn- og helligdage, både til højmesse og aftensang. Ellers fik man bøder, og kunne man ikke betale, kom man i gabestokken.

Gabestok.jpg

Kom hviledagen i hu :D 

1

Del dette indlæg

Del på andre sites

Jeg er 100% atteist.... og skal jeg være helt ærlig, så kan jeg i det skjulte, ryste lidt på hoved af religiøse mennesker. Jeg forstår det simpelthen ikke ! Jeg forstår ikke at man i et så oplyst og veludviklet samfund som vi har idag, stadig kan tro på en gud (uanset hvilken det end måtte være).  -og hvorfor den trang til overhoved at tilhøre en trosretning ? Søger man tryghed, trøst, retning i sit liv....I don't know, and I don't get it ^_^

2

Del dette indlæg

Del på andre sites

Jeg vil hellere tro på aliens, enhjørninger, feer i stedet for en eller anden gud. 

Så nej det er jeg ikke. 

0

Del dette indlæg

Del på andre sites
For 39 minutter siden, Doll In A Casket skrev:

Jeg vil hellere tro på aliens, enhjørninger, feer i stedet for en eller anden gud. 

Så nej det er jeg ikke. 

ENIG! :D

0

Del dette indlæg

Del på andre sites
For 22 timer siden, paint skrev:

Gabestok.jpg

Noget tilsvarende findes i dag i visse lande, dog med en anden religion. Det behøver jeg vel ikke at stave?!

0

Del dette indlæg

Del på andre sites

Grupper her hedder "Spørge-Jørgen" så jeg håber at det er OK. at jeg spørg:

Er DU religiøs, eller ser du religion som noget ulideligt opreklameret vås?

Selv er jeg mod alle former for religion, bare for at få det på det rene!

Du skriver: Selv er jeg mod alle former for religion , bare for at få det på det rene!

Hvis en religion ikke skader dig, hvorfor er du så imod den ?

Jeg mener at folk skal da have lov til at have den religion de vil , det må man da selv om, så længe man ikke skader andre med sin religion, er alt okay :)

1

Del dette indlæg

Del på andre sites

Enhver blive salig på sin måde. 

Inden for visse grænser for overgreb på andre. 

0

Del dette indlæg

Del på andre sites

Jeg har svært ved at tage religion seriøst. En eller anden stamme i tidernes morgen fandt på, at der skulle ofres et eller andet til nogen i himlen, fordi man ikke vidste hvorfor der kom tordenvejr, sygdom mv. og man var bange for det. Men alt det ved vi da nu og vi kan kurere de fleste sygdomme og ved hvordan de opstår, vi "behøver" sådan set ikke religion. Nogen bruger det selvfølgelig som en form for guide i livet og en tryghed, men den guide og tryghed KAN de godt få i virkelige mennesker der kan give hjælp uden du skal til at be' om det først og ikke få et svar.

Meget firkantet, men altså... jeg tænker...no way

0

Del dette indlæg

Del på andre sites

alle religioner er nået opreklameret vås , jeg tror på at Pia kan bekæmpe aliens 

0

Del dette indlæg

Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind