Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

*LadyFox*

Kellervision LXII – Dette årti - Deltagere søges

Recommended Posts

*LadyFox*

Kellervision LXII – Dette årti - Deltagere søges

Så er Kellervision Song Contest tilbage! Reglerne og formatet er stort set som vi kender det fra Eurovisionens Melodi Grand Prix.

Der søges deltagere, som har lyst til at stille op med to sange hver. Sangene skal opfylde kravet for temaet, som er gældende for denne udgave af Kellervision. Temaet denne gang er ”Dette årti”, hvilket vil sige at bidragende skal være udgivet i 2010 eller frem.

Temaerne skifter i de forskellige versioner af Kellervision, og vinderen af konkurrencen får lov at bestemme temaet for den næste udgave, samt stå for den næste version af Kellervision.

For at konkurrencen kan gå i gang, skal vi være mindst 6 deltagere. Der er ingen øvre grænse for hvor mange deltagere vi kan være.

Så snart bidragene er på plads, oprettes en separat finaletråd, hvor alle sangene kan høres, og hvor fra der kan stemmes. Alle bidrag går direkte til finalen og afstemningen er åben i en uge, inden vinderen kåres.

Hvis du har lyst til at deltage, så tilmeld dig ved at poste her i tråden. Konkurrencen er åben for alle medlemmer af Jubii Debatten, og pladserne tildeles via først-til-mølle princippet. Sørg venligst for at have læst reglerne nedenfor inden du tilmelder dig.

Deadlinen for indsendelse af bidrag er søndag d. 06/3 kl. 18.00.

Liste over bekræftede deltagere:

1. Fundead (2 bud modtaget)

2. Tudsegoej

3. Så la' da vær' (2 bud modtaget)

4. ChiliConCarne (2 bud modtaget)

5. Bellboy (to bud modtaget=

6. *LadyFox*

7. Tammelarm (2 bud modtaget)

8. 

9..

10.

Regler omkring udvælgelse af bidrag

Bidragene findes på Youtube/Vimeo/Dailymotion/Metacafe og må indeholde enten et statisk billede eller levende billeder i form af en musikvideo/koncertoptagelse.

Yderligere er bidragene underlagt følgende:

• Bidragene skal være fra år 2010 eller frem.
  • De to bidrag må ikke repræsentere det samme land.
  • Hvis en artist har dobbelt statsborgerskab, eller en gruppe har medlemmer fra flere lande, bestemmer man selv hvilket land bidraget skal repræsentere. Alanis Morissette kan f.eks. stille op for både Canada og USA.
  • Hvis det skulle ske, at to debattører vælger præcis samme sang med den samme kunstner, går førsteretten til den debattør, som først har indsendt sine bidrag. Kellervision arrangøren har aldrig førsteret.
  • Bidragene holdes hemmelige indtil de offentliggøres i finaletråden.

Startrækkefølgen i finalen findes ved lodtrækning. Rækkefølgen bør dog ikke have den store betydning, da sangene kan høres igennem en hel uge og lige så mange gange, man har lyst til.

Stemmeafgivning i finalen

Afstemningen starter fra tidspunktet hvor finalebidragene offentliggøres.

Hvem kan stemme?

- Alle medlemmer på Debatten, som har 100+ indlæg kan stemme.

- Stemmerne afgives med følgende point: 12, 10, 8, 7, 6, 5, 4, 3, 2, 1.

Specielt for de debattører, som deltager med bidrag:

- Kan ikke stemme på deres egne sange.

- Kan vælge ikke at stemme. I så fald tildeles der automatisk 6 point til alle andre bidrag.

Placering ved pointlighed:

Hvis flere sange opnår det samme antal point, bliver placeringen bestemt ved det højeste antal tildelte 12-taller, dernæst 10-8-7, osv

Tilmelding af bidrag

Skriv i tråden at du ønsker at deltage og udfyld herefter nedenstående informationer omkring dine bidrag, som efterfølgende sendes til undertegnede via PB.

Sang 1

Kunstner og sangtitel:

Land:

Præsentation af bidrag:

Youtube link:

Sang 2

Kunstner og sangtitel:

Land:

Præsentation af bidrag:

Youtube link:

Der er ingen begrænsning på, hvor lang præsentationen må være, men hold det på et rimeligt niveau. Præsentationen bør ikke tage mere end ca. 10-15 sek at læse.

Følgende sange har allerede deltaget i Kellervision og kan ikke vælges igen: http://bit.ly/11yGOca

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tudsegoej

Det her årti har også været fantastisk musikmæssigt indtil videre :D Så jeg er fresh - jeg er med. 

:P

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
*LadyFox*
For 8 timer siden, Tudsegoej skrev:

Det her årti har også været fantastisk musikmæssigt indtil videre :D Så jeg er fresh - jeg er med. 

:P

Jeg synes det har stået rimelig sløjt til indtil nu - eller måske har jeg bare overset det rigtig gode, hvilket også er grunden til temaet :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tudsegoej
For 11 timer siden, *LadyFox* skrev:

Jeg synes det har stået rimelig sløjt til indtil nu - eller måske har jeg bare overset det rigtig gode, hvilket også er grunden til temaet :D

Ja, og nu kan jeg ikke engang dykke ned i gamle CD'er, men må gå gennem playlister på computeren.  Arrrgh, hvad er det for noget nymodens pjat :D 

Men der har da været en del hørehængere. Jeg synes faktisk, der har været mange gode. Det er bare lige det med at finde dem og helst en der kan vinde Kellervisionen ^_^

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
*LadyFox*
For 2 minutter siden, Tudsegoej skrev:

Ja, og nu kan jeg ikke engang dykke ned i gamle CD'er, men må gå gennem playlister på computeren.  Arrrgh, hvad er det for noget nymodens pjat :D 

Men der har da været en del hørehængere. Jeg synes faktisk, der har været mange gode. Det er bare lige det med at finde dem og helst en der kan vinde Kellervisionen ^_^

Ja, det er jo det. Jeg har da også et par bud i tankerne selv. Jeg har dog det problem at min hukommelse sviget, jeg kan ikke vurdere om en sang er fra 2013 eller 2006. :o

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tudsegoej
Lige nu, *LadyFox* skrev:

Ja, det er jo det. Jeg har da også et par bud i tankerne selv. Jeg har dog det problem at min hukommelse sviget, jeg kan ikke vurdere om en sang er fra 2013 eller 2006. :o

Nej, jeg synes også at alle de sange, hvor jeg lige tænker: Den kunne være god. Så er den fra 2008 :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Bellboy

Måske. Jeg har svært ved at finde på nogle kunstnere til den her runde.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Så la' da vær'

Jeg vil gerne være med :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Fundead

Vi mangler mindst én deltager før at konkurrencen kan starte... kom nu! :-D:

Del dette indlæg

Link til indlæg