FroekenMille

Telefonclairvoyance

31 svar i dette emne

Nu læser jeg ikke horoskoper i ugeblade, eller ugeblade i større omfang, så det er ikke dem, jeg kritiserer. Dem tager ingen alvorligt. Men når clairvoyante eller spåmænd ser noget, så er der altid meget uklart i begyndelsen. "Jeg ser en dame, en mørk dame, hun ryger meget." Og de skal forestille at kunne kommunikere med de afdøde, men de afdøde ved ikke, hvad de hedder (hed) - før det kan trækkes ud af klienten. Alle har kendt en "mørk dame", og sikkert også en der røg. Nostradamus' spådomme er af samme type "mumle-mumle" - og så mange år senere kan man se (klart), at mumle-mumle er en tydelig beskrivelse af den franske revolution. Eller af Hitler (hvis man voldtager teksten). Der står ganske vist ikke Hitler, men det er jo lidt uklart. Tidligere udkom en kommenteret Ausgabe af Nostradamus, hvor teksten klart betød, at Hitler og nazismen ville sejre. Jeg har også fået at vide, at samme Nostradamus klart forudså, at amerikanernes indmarch i Irak i 1991 ville medføre 3. Verdenskrig. Der var endda noget med en solformørkelse (eller var det en måneformørkelse?) - noget som bare ikke kunne lade sig gøre. 3. Verdenskrig er faktisk forudsagt flere gange. Man kan så undre sig over, at nummeret ikke efterhånden er blevet talt op. 

Der er aldrig præcise steder, navne, årstal endsige datoer. Aldrig. 

0

Del dette indlæg

Del på andre sites

Nu har jeg ikke nogen erfaring med clavoyante, så jeg vil ikke udtale mig om hvad de siger og hvad de ikke siger, og hvorvidt det passer. Jeg ved bare at mit eget horoskop det passer, og derfor begyndte jeg også at interessere mig for astrologi, og jeg begynder at forstå det nu. Jeg ved intet om clavoyante og hvorfor de siger som de gør, men jeg har lært at man ikke nødvendigvis behøver at være afvisende over for noget, som virker lidt for utroligt til at være sandt. Det var jeg før i tiden, men ikke længere. "Mumle Mumle" hehe. Du sku sjov :) Jeg vil lige kigge lidt mere på ham Nostradamus. Ham ved jeg nemlig intet om. 

Men det passer ikke at der aldrig er præcise steder, årstal og datoer ;).

Som sagt så var den gamle astrologi langt mere upræcis, og det fordi at man dengang ikke havde computere til at hjælpe sig med.

Forresten er det ikke alle der har kendt en mørk rygende dame. Vel!? ;) Det ved du også godt! Men det lyder som en perfekt beskrivelse af min mor haha :D

Redigeret af Guru
0

Del dette indlæg

Del på andre sites
On 28. februar 2016 at 15:57, Guru skrev:

Astrologi er ikke en accepteret videnskab, og derfor er folk af gode grunde skeptiske, men jeg ved af personlig erfaring, at der er noget om det. Jeg var også en af skeptikerne før jeg fik lagt mit eget horoskop, som beskriver i detaljer, hvad der vil ske i mit liv hver eneste dag, og tingene sker. Tro det eller ej!

Men er det ikke bare et fortolkningsspørgsmål? "I dag vil du komme til penge". Ok, fedt, så finder man en 2 krone ved siden af cykelstativet, og så var det jo rigtig nok. Eller hvordan oplever du, at tingene sker? Og hvordan bruger du horoskopet? Læser du det hver dag, så du ved hvad der skal ske, og planlægger ud fra det? Eller læser du det, når dagen er omme, og siger, ha, se, det passede perfekt i dag! :D  Ja, undskyld alle de spørgsmål, men jeg er oprigtig nysgerrig :D

2

Del dette indlæg

Del på andre sites
For 36 minutter siden, Tudsegoej skrev:

Men er det ikke bare et fortolkningsspørgsmål? "I dag vil du komme til penge". Ok, fedt, så finder man en 2 krone ved siden af cykelstativet, og så var det jo rigtig nok. Eller hvordan oplever du, at tingene sker? Og hvordan bruger du horoskopet? Læser du det hver dag, så du ved hvad der skal ske, og planlægger ud fra det? Eller læser du det, når dagen er omme, og siger, ha, se, det passede perfekt i dag! :D  Ja, undskyld alle de spørgsmål, men jeg er oprigtig nysgerrig :D

Kan jeg godt forstå... Jeg skriver et bedre svar når jeg er faldet lidt ned igen :D

1

Del dette indlæg

Del på andre sites
For 5 minutter siden, Guru skrev:

Kan jeg godt forstå... Jeg skriver et bedre svar når jeg er faldet lidt ned igen :D

Faldet lidt ned? Er du i gang med en hidsig debat andetsteds? :D

0

Del dette indlæg

Del på andre sites
For 12 timer siden, Tudsegoej skrev:

Det er ikke bare et fortolknings spørgsmål, men det er det også. Da jeg først læste det syntes jeg det lød mærkeligt, men da jeg kiggede efter kunne jeg se at der var mange ting der passede helt konkret på min hverdag, de tanker jeg havde, og de følelser jeg havde.

F.eks. skrev jeg med en sød pige på et dating site, og fik også aftalt en date med hende. Alt var som det skulle være, troede jeg. Desværre aflyste hun i sidste øjeblik, hvilket jeg var meget skuffet og ærgelig over, da jeg jo syntes hun var sød på skrift, og havde glædet mig til at møde hende. På en eller anden måde fik jeg alligevel genoptaget kontakten med hende og vi skrev lidt videre i en uges tid, hvorefter jeg inviterede hende ud. Det endte desværre med at, hun sagde hun slet ikke var der i sit liv, og at vi derfor blev nød til at afbryde kontakten. Så var hun væk!
Jeg havde på det tidspunkt lige fået mit horoskop, og begyndte at læse det igen. Så slog det mig at der på den dato hvor hun først aflyste daten, og senere genoptog kontakten stod at jeg ville være følelses mæssigt involveret med en af modsatte køn. Det havde jeg ikke været i lang tid, men lige den dag der var jeg faktisk. Hmmm! Længere nede i horoskopet stod der at et forhold til en af modsatte køn ville gå i stykker og det skulle ske på lige præcis den dag, hvor hun rent faktisk afsluttede alt kontakt, og blokerede mig på facebook. Hmm! Der var ikke lige andre forhold der var gået i stykker. Men vi havde trods alt et form for forhold, og nu var det gået i stykker. Hmm!
Et andet eksempel er, at der på en dato var nævnt at nogen ville fortælle mig at jeg var selvisk og kun tænkte på mig selv, og da jeg tænkte efter kom jeg i tanke om, at det var det min mor rent faktisk havde sagt til mig på den dato, og på den måde er der noget hver dag, hvor jeg tænker: "Det stod også i horoskopet". Hmm!
Hvis jeg kigger længere ned i horoskopet, altså ud i fremtiden, kan jeg se at der står nogle ting, som ved første øjekast virker mærkelige, men så kom i jeg tanke om, at jeg har lavet aftaler på nogle af de datoer. Aftaler som gør at det ikke er helt usandsynligt alligevel,

Derudover kommer horoskopet med gode råd om hvad jeg kan gøre hvis bestemte situationer opstår, og hvad jeg ikke bør gøre, og desuden kommer det med en perfekt beskrivelse af min personlighed, samt hvilke ting jeg interesserer mig for, og det rammer sku plet.

Men der står ikke noget konkret, som fx. at jeg nu vil sidde og skrive for at forklare dig det her. Så bare rolig. Jeg kan ikke vide alt. Der står kun at jeg i dag vil få lyst til at udlevere noget af mig selv, hvilket jeg normalt synes er ret grænse overskridende. Men nu har jeg gjort det :)

1

Del dette indlæg

Del på andre sites

Tak fordi du havde lyst til at dele og forklare :) Jeg tror faktisk ikke, jeg kender nogen, der tror på astrologi og horoskoper, så jeg kan godt forstå, at det er grænseoverskridende at udlevere sig selv her. 

Ja, det er ret pudsigt, at tingene sker lige på de datoer dit horoskop nævner. Men tror du ikke, at hvis du fx ikke havde haft de oplevelser med hende pigen, du skrev med, så havde du nok brugt din tid og energi på noget andet, og så havde det måske også passet ind? Nu kan jeg ikke lige komme med et godt eksempel. Men det kunne fx være forholdet til din kvindelige bankrådgiver eller din moster :D  Ja, og her tænker jeg selvfølgelig ikke romantiske forhold, men det stod der jo heller ikke i horoskopet, at det skulle være. Der stod et forhold til det modsatte køn. Og så kan man jo begynde at fortolke, som man vil.

For 6 timer siden, Guru skrev:

Derudover kommer horoskopet med gode råd om hvad jeg kan gøre hvis bestemte situationer opstår, og hvad jeg ikke bør gøre, og desuden kommer det med en perfekt beskrivelse af min personlighed, samt hvilke ting jeg interesserer mig for, og det rammer sku plet.

Men der står ikke noget konkret, som fx. at jeg nu vil sidde og skrive for at forklare dig det her. Så bare rolig. Jeg kan ikke vide alt. Der står kun at jeg i dag vil få lyst til at udlevere noget af mig selv, hvilket jeg normalt synes er ret grænse overskridende. Men nu har jeg gjort det :)

Det er det med de gode råd, jeg synes er spændende. For at horoskopet kan fortælle dig, hvilke ting du interesserer dig for og giver dig en beskrivelse af din personlighed, det er da egentlig ikke så interessant, for det ved du vel i forvejen?

Så det jeg var mest nysgerrig efter at vide, var om du efterlever de gode råd. Men det gør du, kan jeg næsten forstå. Der synes jeg så, at det er bedre at vende sine tanker med andre folk. Men hvis det virker for dig, er det jo fint :) 

0

Del dette indlæg

Del på andre sites

Skrevet (redigeret)

For 2 timer siden, Tudsegoej skrev:

Tak fordi du havde lyst til at dele og forklare :) Jeg tror faktisk ikke, jeg kender nogen, der tror på astrologi og horoskoper, så jeg kan godt forstå, at det er grænseoverskridende at udlevere sig selv her. 

Ja, det er ret pudsigt, at tingene sker lige på de datoer dit horoskop nævner. Men tror du ikke, at hvis du fx ikke havde haft de oplevelser med hende pigen, du skrev med, så havde du nok brugt din tid og energi på noget andet, og så havde det måske også passet ind? Nu kan jeg ikke lige komme med et godt eksempel. Men det kunne fx være forholdet til din kvindelige bankrådgiver eller din moster :D  Ja, og her tænker jeg selvfølgelig ikke romantiske forhold, men det stod der jo heller ikke i horoskopet, at det skulle være. Der stod et forhold til det modsatte køn. Og så kan man jo begynde at fortolke, som man vil.

Det er det med de gode råd, jeg synes er spændende. For at horoskopet kan fortælle dig, hvilke ting du interesserer dig for og giver dig en beskrivelse af din personlighed, det er da egentlig ikke så interessant, for det ved du vel i forvejen?

Så det jeg var mest nysgerrig efter at vide, var om du efterlever de gode råd. Men det gør du, kan jeg næsten forstå. Der synes jeg så, at det er bedre at vende sine tanker med andre folk. Men hvis det virker for dig, er det jo fint :) 

Hehe, jeg forstår godt du er skeptisk, og jeg forventer ikke at du begynder at tro på det også. Faktisk er jeg ligeglad, men du lyder som om at du synes det interessant, så jeg vil da godt fortælle noget mere. Jeg kender kun en anden (Eller faktisk to) der tror på astrologi, og jeg kender hende faktisk ikke engang (kender heller ikke nummer to), men nok om det. :)

Jeg var også skeptisk engang. Faktisk så skeptisk, at jeg ikke engang gad overhovedet at overveje det. At jeg alligevel gjorde det var lidt af et tilfælde. Jeg kom til at bestilte et gratis horoskop for sjov, via et opslag på facebook, som passede underligt godt på min situation. Det var ret langt selvom det var gratis. Men jeg tænke ikke så meget over det, da jeg jo mente at det kunne passe på alle. Det var først senere det gik op for mig, at det ikke kunne passe på alle. Jeg er uddannet ingeniør og ser mig selv som et relativt rationelt og logisk tænkende menneske. Har altid interesseret mig for videnskab osv. Men jeg kan fortælle at min tro på astrologi ikke går imod nogen som helst videnskabelige fakta, så jeg ser stadig mig selv som et rationelt og logisk tænkende menneske.
Det gratis horoskop lagde op til at jeg bestilte det rigtige horoskop, som kun kostede 41 dollar eller ca. 250 kr. Så det var egentlig ikke fordi det var så dyrt. Men jeg gad ikke alligevel. Det var kun fordi der skete nogle forskeliige mærkelige hændelser i mit liv, at jeg så alligevel gav det en chance.

Det rigtige horoskop er 196 sider langt, og giver en ca. 5-20 linjers beskrivelse af hver dag i mit liv, med dato og klokkeslæt for forskellige begivenheder. Du kan altid sige at der måske kunne have været andre kvinder i mit liv der ville have påvirket mig, men der stod at jeg ville være FØLELSES mæssigt involveret i en af modsatte køn, og det var ikke det eneste der stod. Jeg har følelser for min mor, men de er jo de samme som de altid har været, og jeg har bestemt ikke nogen følelser for min bankrådgiver. Da jeg er langtids single, så går jeg normalt ikke rundt og er stærkt følelses mæssig involveret i nogen af modsatte køn. Men jeg havde sådan set en form for følelser for hende jeg skrev med, selvom jeg ikke havde set hende. Altså ikke på noget dybt plan, men jeg var helt klart følelses mæssigt involveret, af forskellige årsager. Anyways, så er det jo ikke det eneste der overbeviste mig. På det tidspunkt var jeg stadig i tvivl, men det var der jeg begyndte at overveje det sådan for alvor.

Mht. til det med personligheden. Så var det en hel anden rapport, som jeg også bestilte fra hende den amerikanske astrolog. Den er 66 sider lang, og beskriver min personlighed i et detalje niveau, jeg troede var umuligt. Jeg ved ikke hvor gammel du er, men måske er du så gammel, så du allerede ved præcis hvem du er. Det skal jeg ikke kunne sige. Men jeg gik i hvert fald stadig rundt og var i tvivl om mange ting omkring mig selv. Men rapporten beskrev i detaljer, hvorfor jeg nogen gange reagere som jeg gør, samt en masse andre ting, som jeg normalt ikke gik rundt og tænkte over, men som jeg inderst inde nok godt vidste, og nu stod det så pludselig på skrift det hele. Meget underligt at en amerikansk astrolog, som kun kender mit fornavn og fødsels dato, kan sende mig sådan en rapport over nettet.

Den sidste rapport jeg bestilte er 26 sider lang, og beskriver hvilke muligheder jeg har for at tjene penge. Den glæder jeg mig til at undersøge lidt nærmere :D Er allerede begyndt at undersøge nogle ting, som allerede giver en smule afkast, men som potentielt kan komme til at gøre mig stenrig hvis jeg gør det rigtigt hehe :D

Jeg efterlever de gode råd, men faktisk er det som om jeg ikke kan lade være. Det er det mest mærkelige. Jeg går jo ikke og kigger på horoskopet konstant, men når jeg vender tilbage til det, så kan jeg godt se at jeg har gjort som der stod jeg burde. Jeg er fx. meget sjælden vred. Tror jeg kan tælle på én hånd de gange jeg har været vred i mit liv, men der stod fx. at der ville komme en dato hvor jeg ville blive vred, og lige den dag var min mor mere åndsvag end hun plejer, og så blev jeg sku vred på hende, og fik fortalt hende nogle sandheder, som jeg tror hun har taget til efterretning.

Nå jeg tror jeg vil slutte her ;)

Redigeret af Guru
1

Del dette indlæg

Del på andre sites

Haha, nej Guru, du får mig ikke overbevist :D Og bare når jeg læser, at du har betalt 41$ for det ene af horoskoperne, stritter det hele fuldstændigt i mig. Selv om jeg jo godt ved, at der ikke er nogen, det gør noget gratis, og at astrologen også skal have noget at leve af. Jeg tror stadig, at man kan få tingene til at passe, som man vil. Man ser det, man vil se. 

Det kunne være spændende, hvis du også fik lagt et horoskop hos en anden astrolog. Så man kunne sammenligne de to horoskoper. Det er jo ikke sikkert, at de ville lægge vægt på det samme, og hvilken vej skulle du så gå? 

Det lyder fedt, hvis du er ved at starte noget op som selvstændig :) Jeg kan se, at der findes et forum for iværksættere for ingeniører: IDA. Ville det ikke være en ide at komme med der, så du havde nogle at sparre med. Jeg tror altså, det er vigtigere at komme ud og snakke med nogle andre, end at forlade sig på et horoskop. Men at horoskopet har givet dig skubbet/modet er meget fint. Så håber jeg, at det lykkes for dig og at du får masser af succes :) 

1

Del dette indlæg

Del på andre sites

Skrevet (redigeret)

jaja, det jo nemt at sige når man ikke har sat sig ind i det, men som sagt er jeg ikke ude på at overbevise dig. :)

Har overvejet en at tjekke det hos en anden astrolog også, men det er godt nok mange penge at smide efter det, da de danske astrologer jeg har undersøgt koster væsentlig mere, og jeg er jo allerede tilfreds med det jeg har. Men de bruger alligevel de samme metoder, hvis de gør det rigtigt, så konklusionerne kan ikke være andet end det samme. Har selv sat mig lidt ind i det efterhånden ;)

Jeg forlader mig ikke på mit horoskop, jeg oplever bare at der sker det der står, og jeg er ikke typen som er nem at narre. Man skal nok være mig for at forstå mit eget horoskop, men så længe det virker er jeg glad og tilfreds, fordi det gør mit liv sjovere, og jeg har skam været til flere møder med IDA :)

Redigeret af Guru
1

Del dette indlæg

Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind