Fluttershy

Hvordan ser jeres budget ud?

Recommended Posts

Fluttershy

Vi er ved at gennemgå vores budget med banken, få lidt nye forsikringer, omlægning af lån osv og så blev jeg egentlig ret nysgerrig på, hvordan andres/jeres budget ser ud.

Hvad har I af udgifter/indtægter/rådighedsbeløb? 

Bor du alene/sammen med nogen/til leje/hus/børn/dyr osv osv.

Ja det er måske et ret privat spørgsmål, men tænkte at på et anonymt forum gjorde det måske ikke så meget :-) 

Jeg skal nok lige smide vores eget budget ind også, når jeg kommer til en computer hvor det er lidt lettere, hvis der er interesse for at dele med hinanden :-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Nainen

Jeg får DP, hver måned blir der trukket ca 7k, resten er til mig selv, så det kan svinge meget fra at have 1k til 2k at leve for (jeg er på uddannelsesniveau)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lauzine

Vi indbetaler 21.500 til budgetkontoen hver måned.  De senest år har vi dog skåret ned på nogen udgifter, fx 1 lån er betalt ud, vi har fået træpillefyr istedet for oliefyr og kun 1 bil hvor vi før havde 2 (lån og varmekonto var 7000 i sig selv). Så på budgettet, er der et stort fedt årligt plus på lige knap 100.000.

Det er der så IKKE, idet vi bruger budgetkontoen som buffertank til vores renovering af hus. Og så er der også de uforudsete udgifter.

Vi er 2 voksne.

Redigeret af Lauzine

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
mh2000

2 voksne + 3 børn i eget hus og 1 bil købt kontant. Vi har udgifter for knap 28K om måneden inkl. husholdning og mad (7K). Ud over det har vi opsparinger for 4700 kr/md. Restbeløbet ligger i omegnen af 12K vil jeg tro.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
McLuhan

2v & 3b. Har ca 50.000 udbetalt, og bruger rub og stub på lejlighed (20.000,-), institutioner (7.000,-), mad (6.000,-), ferie (5.000,-), tøj (2.000) og en hel masse andet. 

Overvejer virkelig at sælge børn og lejlighed og blive studerende på SU igen. Havde flere penge dengang :lol:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Fluttershy
Tak for jeres svar, havde slet ikke set der var kommet så mange. Lovede jo at svare for mig selv også :)
Vi er 2 voksne, 2 børn og 1 kat i husstanden. 
Vi bor i eget hus og har bil.
Vi har udbetaling på ca 33.500,-/mdr. (Fast løn + en ressourceydelse som svarer til samme niveau som kontanthjælp + børnepenge)

Vi betaler 23.500,- om mdr til budgettet. Det dækker over faste udgifter og opsparinger:

hus, alt forbrug, skatter m.m. ifm hus, alle forsikringer (ulykke, indbo, hus, bil, ferie, død, børne, privat pension) bil, institution, SU lån tilbagebetaling, alm banklån, A kasse med lønsikring, fagforening, sygesikring DK, licens, tv pakke, netflix, kontaktlinser, mobilabonnement, opsparing til hus, bil og børneopsparinger.

Tilbage har vi ca 10.000,- i rådighedsbeløb som bliver brugt på:
Husholdning 6000,-
Benzin 800,-
Børnenes konto som kun bliver brugt til ting til dem, 500,-
Resten går til lommepenge/buffer/diverse

Om et par år, skulle det meget gerne lysne lidt med rådighedsbeløbet, da et lån er færdigbetalt samt jeg meget gerne skulle være i job igen (er i ressourceforløb efter lang tids sygdom). Det ser vi meget frem til, da vi har været vant til ca. 10.000,- mere om mdr i udbetaling :)

Redigeret af Fluttershy

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Azraeline

2 voksne 2 skolebørn , en hund og en (forkælet) indekat, eget hus og bil (3år)

på budgettet bliver der sat 12000 hver måned , med kun een indtægt (selvvalgt pt) er det fint nok, har mellem 10-12000 udover bugettet til rådighed til benzin og mad og what so ever

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
*SMB*

Jeg er alene med 2 børn til budgettet ryger der lige omkring 12000 hver måned og så har jeg 6200 tilbage til mad osv. og de ryger stort set hver måned, er selv allergiker så der går en del ekstra til mad osv. selvom jeg så sparer hvor jeg kan og sådan men sådan er det :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
basle72

2 voksne og et barn

Eget hus og en bil + firmabil 

får udbetalt ca. 29000kr tilsammen, 22500kr går til budget, resten til mad, tøj fornøjelser 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
naddie737

Vi har ca. 23.500 udbetalt tilsammen. Vi er 2 voksne og 1 barn. Vi bor i lejelejlighed og har bil. 

Ca. 21.000 går til husleje, el, stofa, forsikringer, telefon, opsparinger, husholdning, benzin m.v.

De sidste 2500,- er til tøj til manden og jeg, samt gaver, fornøjelser osv.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind