lover-moses

Formel 1 2016

Recommended Posts

vento67

Alonso er jo os et kapitel for sig selv . Han kan ikke straffes for noget . :rulle: Man skal jo huske på han er dobbelt verdens mester og de har en helt special status i feltet os når de laver unoder . ;)https://www.youtube.com/watch?v=l6dMlDYAoHk havde det været er anden der laver sådan en pit udkørsel ville de været blevet straffet . Men ikke drengen .

Redigeret af vento67

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
jayjay89

Ja desværre er der mange ting vedr. straf til kørere som ikke bliver uddelt efter det der sker

men efter hvem køreren er ! :rulle:

Man må håbe at FIA får strammet op, for som det er nu er det ikke godt hverken for kørerne eller

for os som fans. :huh:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Formel_et_Guru

Hvad i HELE HULE går det her ud på ??? Kimi hos Renault ??????

I øvrigt.. Er der andre her , der har hørt noget om, at Sauber ikke længere vil være at finde i Formel 1 feltet fra og med næste løb af ?? Jeg ved de har ret store problemer med økonomien, men at de var SÅ alvorlige , havde jeg alligevel ikke regent med.. Men der går pt HÅRDNAKKEDE rygter i F1 kredse om, at Sauber måske ikke dukker op til næste løb?? Er der andre her der har hørt noget eller ved noget ??

kimirenault.jpg

Redigeret af Formel_et_Guru

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
lover-moses

Der har godt nok været lidt om det med Sauber, men om det rent faktisk ender med at de ikke kommer med til Kina, bliver spændende at se. 

Men på den lyse side, ser det ud til at kvalifikationen går tilbage til 2015 modellen, forhåbentligt allerede fra Kina. :banan:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
BelliniDK

Første del af sæson 2016 og hvordan er det så gået. Ja, som jeg ser det så ser det ud til at Mercedes-drengene gør det for 3. År i træk, jeg havde håbet på at der var et eller to teams der ville byde dem op til dans, men der er jo slet ikke nogle der er i nærheden af dem.

Man må håbe at efter sommerferien sker der noget, men jeg tvivler stærkt på at der sker noget som helst.

Ferrari har i den grad skuffet mig med dårlige turbo, motor og gearkasse, for ikke at snakke om deres speed eller mangel på sammen, det positive er så Kimi der i den grad er kommet efter det efter hans dårlige start og så skal jeg så tilbage til negative: VETTEL! Du brokker dig for meget – fokuser dog på dit arbejde og ikke al det brok. Jeg skal lige sige at jeg er stor fan af Seb for jeg ved godt han er en god kører.

Red Bull er i den grad kommet efter det her sidst inden sommerferien og har overhælet Ferrari. Tandpasta smilet og den unge knægt ser jeg som et godt makkerpar, hvor den unge knægt virkelig har skubbet til tandpasta smilet med gode resultater fra dem begge.

Williams, puuuha hvor går det dog baglæns fra det gamle team, jeg ved ikke rigtig hvad jeg skal sige, det er jo nærmest håbløst – det er trist at se på.

Force India har godt nok haft frem gang ind til videre og er tæt på at overhæle Williams, kan hun sige at det er SKIDE GODT GÅET!

Toro Rosso, hos dem går det værken godt eller helt skidt, skulle da lige at de har fået en russer tilbage i folden og man må så sige at det virkelig er op af bakke for den kære russer, Saint jr. synes at klare ganske godt.

McLaren er jo et team der har for vane at vinde, men det er op af bakke for dem, men næste år får de vel bygget en bil der kan komme på podiet.

Hass, skal man sige velkommer til formel 1 og hvor det overraskende at se få så mange point i de første løb, men så meldte virkeligheden sig for dem da de kom til europa, men ellers har de fået nogle gode resultater når man tænker på at det er at ny team i F1.

Renault er tilbage i F1 og de er godt nok kommet på arbejde efter overtagelsen af Lotus, som ikke just var en super hurtig bil, synes dog at bil pt. er blevet en hel del hurtigere og de har tilmed fået point i banken – det giver penge i kassen.

Manor ligger der hvor de sådan set altid har ligget bort set fra at de nu er har 1 point i banken – flot Pascal.

Sauber er vel bunden af bunden, de er godt nok blevet solgt, men hvad kommer det så til at betyde – time will show.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
jayjay89

Hej Bellini

Rigtig flot og korrekt gennemgang af første del af sæsonen, men hvor er det ærgerligt,

som du skriver at der ikke er nogen som  kan konkurrere med Mercedes.:blush:

Det er en ensidig forestilling at se på, det er så godt at der sker noget nede i feltet, så er tiden

da ikke helt spildt og vi kan så håbe på at de andre team får lavet nogle bedre biler til 2017 ! :rulle:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
BelliniDK

Hej jayjay89

Du har da ganske ret i at der foregår noget ned i feltet, kampen på point mellem Williams og Force India ser da spændende ud, og Renault kæmper da oxo med Hass, Toro Rosso og Manor så lidt sker der da.

Nu kommer de så til min absolut favorit bane efter ferien og der bliver det med stor sandsynlighed Mercedes der snupper de 2 første podiums pladser (hvis de da ikke skubber hinanden af banen) da det er en højhastigheds bane, men Force India har før lavet nogle gode resultater der, jeg tror enten Red Bull, Ferrari eller Force India skal slås om 3. pladsen.

Min ønskeliste for 2017:

• Ingen el i bilen
  • Ingen DRS (Som jeg anser for kunstigt hjælp).
  • Ingen Max Fuel Flow
  • Tankning, hvis nødvendigt
  • Max attack på dæk 
  • INGEN regel ændringer i løbet af sæson
  • Jeg vil have V8 tilbage :rocker:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
jayjay89

Jeg ville gerne have V10 motorer tilbage. B)

Det ville være rart hvis vi slap for de der el motorer

og lad dem få lov til at bruge så meget benzin de vil !!

og så totalt frit dækvalg ! :P

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
lover-moses
On 3/8/2016 at 18:58, BelliniDK skrev:

Hej jayjay89

Du har da ganske ret i at der foregår noget ned i feltet, kampen på point mellem Williams og Force India ser da spændende ud, og Renault kæmper da oxo med Hass, Toro Rosso og Manor så lidt sker der da.

Nu kommer de så til min absolut favorit bane efter ferien og der bliver det med stor sandsynlighed Mercedes der snupper de 2 første podiums pladser (hvis de da ikke skubber hinanden af banen) da det er en højhastigheds bane, men Force India har før lavet nogle gode resultater der, jeg tror enten Red Bull, Ferrari eller Force India skal slås om 3. pladsen.

Min ønskeliste for 2017:

• Ingen el i bilen
  • Ingen DRS (Som jeg anser for kunstigt hjælp).
  • Ingen Max Fuel Flow
  • Tankning, hvis nødvendigt
  • Max attack på dæk 
  • INGEN regel ændringer i løbet af sæson
  • Jeg vil have V8 tilbage :rocker:

Spa er også en af mine favoritter. Er lidt spændt på at se hvad Renault kan der.

Jeg har egentlig ikke noget imod el-motoren. Hele hybriddelen er jo sådan set med til at gøre F1 til det ypperste inden for motorsport. Hvis de fjernede hybridmotoren, ville WEC bilerne jo være langt mere avancerede end F1 racerne. Problemet er fuel flow begrænsningen, der gør at de ikke længere kan køre med 15-16.000 omdr. og dermed lægger en dæmper på vildskaben. V8 og V10 motorerne sagde heller ikke specielt meget ved 10-11.000 omdr.

Jeg er ikke helt med på hvorfor DRS er så dårlig en ting. DRS er da netop med til at skabe spænding, når bagfra kommende biler, kan trække sig med op, og så lave bremseduel for enden af en langside. Jeg kan da stadig huske tiden før DRS, hvor bilerne stort set kun overhalede i pitten.

Ellers er jeg sådan set ganske enig. Måske dog lige med undtagelse af tankning. Jeg synes nu stadig at det er ret spektakulært når de udfører et pitstop på 1.9 sekund, og det ville jo forsvinde hvis tankning blev genindført.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
lover-moses

Nå, har siddet og tænkt lidt over det i dag, altså hvordan situationen er for Kevin Magnussen næste sæson. Jeg begynder at tvivle på at han har en fremtid hos Renault.

Problemet for mig at se er, at Renault gerne vil have Esteban Ocon i det ene sæde. Jeg er ikke enig i at det er et godt træk, da Renault er et top team, der forventer resultater, især set i lyset af de seneste fremrykninger af målsætningen fra 5 til 3 år (mht. at kæmpe med om titlen), og Ocon virker ikke som en gut der har nerver af stål, så jeg kunne godt frygte lidt, at hvis de giver ham et sæde i en Renault næste år, og han så ikke indfrier forventningerne, bla. hvis de ikke får bygget en ordentlig bil, der står mål med deres målsætning, så ender vi med Kevin/Kvyat situationen igen, hvor en ung lovende kører simpelthen bliver brudt ned psykisk.

Det virker ganske sandsynligt, at Renault får to spanske sponsorer ind, og derfor virker det uundgåeligt at Renault hyrer Carlos Sainz. Han er godt nok under kontrakt hos STR, men Red Bull står i en situation hvor de ikke har brug for ham. De ved han er god, men Ricciardo og Verstappen gør det godt, og der er derfor ingen tvivl om, at de ikke bliver skiftet ud, så hvis Sainz siger til Red Bull, at han har mulighed for at komme til Renault, så er jeg ikke et sekund i tvivl om, at de ophæver hans kontrakt. Eneste lille "men" her er, at Red Bull nok gerne ser at der bliver betalt for at ophæve kontrakten, men igen er jeg ikke i tvivl om, at det nok er noget de spanske sponsorer skal tage sig af.

Det jeg håber på sker, er at Renault/Mercedes bliver enige om at sende Ocon til Manor i 2017, så han kan lære at begå sig i F1, og lave de begynderfejl der skal laves der, hvor det ikke betyder alverden. Desuden kan de direkte sammenligne Ocon og Wherlein, der jo også hører til Mercedes. Hos Renault beholder man så Kevin og Sainz i 2017.

Der går så samtidig rygter om at Renault er interesseret i Valtteri Bottas. Dette mener jeg så er finsk spin, og er altså ikke noget med hold i. Bottas har, efter min personlige mening, ikke udrettet noget nævneværdigt på det seneste (faktisk ikke rigtigt noget siden 2014), ud over en tredjeplads, men en ottende plads på Hockenheim f.eks. var nu altså ikke særligt imponerende. Massa tror jeg kører sin sidste sæson, det må man i hvert fald håbe.

Hos Mclaren tror jeg mere og mere på, at deres lineup næste år hedder Fernando Alonso/Stoffel Vandoorne. Hvad Button gør, ved jeg ikke. Seneste interview jeg har set, lufter han tanker om livet efter F1, bla. WEC eller en helt anden sportsgren. Williams er interesseret i ham, men spørgsmålet er om han er interesseret i Williams? Jeg tror Mclaren overhaler Williams næste år, og har Button virkelig lyst til at gå ned, ikke kun på materiel, men også løn?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind