lover-moses

Formel 1 2016

Recommended Posts

lover-moses

Så starter sæsonen snart igen, og imorgen finder vi ud af om K-mag er at finde i Australien i en gul racer.

Ud over det, tror jeg faktisk at det kan gå hen og blive en ganske spændende sæson. Det virker som om at Ferrari har fundet en god sjat ekstra power i motoren, og mon ikke det kan gøre at de kan udfordre Mercedes noget mere? Torro Rosso har fået Ferrari motor, godt nok fra sidste år, men stadig stærkere end den Renault de kørte med, så det bliver spændende at se om de kan udfordre Red Bull og Force India. Og Haas er jeg godt nok spændt på at se hvordan de klarer sig.

Men først og fremmest krydser jeg fingre for K-mag imorgen :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
jayjay89

Hej lover-moses og andre der læser med herinde, første og fremmest lad os krydse fingre for at alle

de oplysninger der er sevet ud på de forskellige medier de sidste dage om Kevin´s com-back er rigtige :banan:

Det giver trods alt en anden dimension til F 1 når vi har en dansk kører med som sikkert hen ad vejen kan

komme til at blande sig med de rigtigt store, jeg tror også at der er en hel del der har set F 1 i 2015 og som var træt af det, nok vil vende tilbage når Kevin vender tilbage...:)

Jeg vil i hvert fald se frem mod den kommende sæson med noget større glæde, og vil også glæde mig til at

på ny skrive sammen med jer herinde om de forskellige ting der sker. ^_^

Læs her hvad Maldonado har skrevet på sin Twitter profil

http://www.bt.dk/formel-1/magnussens-konkurrent-erkender-nederlaget-jeg-er-ude-af-formel-1?ns_campaign=&ns_mchannel=Mailing&ns_source=red_nb-20160202&ns_linkname=bt_sport

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
jayjay89

JUbii, så var han på plads ved Renault, men er der nogen som har nogle ordentlige billeder af deres

nye bil ? Det jeg har kunnet finde er ikke særligt godt, så hvis i har noget så læg dem ind her !!:P

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
lover-moses

Den nye Renault racer er helt sort med enkelte gule detaljer. Det skulle dog ikke være det endegyldige farvevalg, der skulle vist komme lidt mere gult på den. Lidt ærgeligt synes jeg, da både Mclaren og Force India jo er temmelig mørke, og hvad jeg har set, er Hass´ racer også mørk i det.

I øvrigt synes jeg faktisk at Kevin er blevet noget mere voksen i sin fremtoning og den måde han svarer på, når han bliver interviewet, så jeg er meget positiv omkring dette projekt :D

Eneste minus er at jeg skal arbejde de weekender der køres F1, indtil løbet i Aserbajdsjan den 19/6 :sur::rulle::evil::(:angry::o 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Formel_et_Guru

Først vil jeg lige sige ( Og stille et spørgsmål )til alle her inde.. Har i , som jeg, haft enormt svært ved at få oprette en konto ?? Det underlige er, at min gamle konto åben baret er blevet slettet, og jeg har gennem MEGET lang tid nu, forsøgt at oprette en ny,, forgæves.. Så det er ikke fordi jeg havde opgivet at deltage her inde, men jeg var tvunget væk.. :(

Nå.. Nu lykkedes det så, men under et lidt andet nickname... men i ved hvem jer er.. i hvert fald en del af jer..

Og så tilbage til emnet, hvor jeg allerede på forhånd ved, at jeg bliver hamrende upopulær, men det må være , som det være må :-)

Her kommer det så:

Så starter hypen omkring Kevin Magnussen igen. Danske sportsjournalister, kan næsten ikke få armene ned, og har endnu engang allerede udråbt ham til kommende verdensmester..
Man skulle tro de havde lært lektien, fra sidst. Men nej.... Historien gentager sig.. Man Hyper Magnussen op og sætter ham på en piedestadie, hvor han kun kan skuffe. For ingen ville kunne indfri de forventninger , som den danske sportspresse pålægger ham..
Når det så er sagt, så gør den kære Kevin Magnussen heller ikke sig selv nogen tjeneste ved, allerede før han har kørt så meget som EN eneste meter i den nye Renault, at meddele at her hos Renault kan han blive verdensmester.
De selv samme ord brugte han da han kom til Mc Laren, ligeledes inden han havde kørt i bilen. Og tager man i betragtning, hvor hurtigt man kan ryge ud af et F1 team ( Hvilket jo ikke er nyt for den kære Magnussen ) så burde man måske lige slå koldt vand i blodet, og så vise, at han faktisk kan slå sin værste konkurent, nemlig sin egen team kammerat.
For hvis han ikke fra starten viser sig KLART overlegen, og fortsætter med det sæsonen ud , ja så bliver han ikke gammel i dette team hellere..

Ja, det er rigtigt at den danske sportspresse , endnu engang, har fortalt Danskerne, at Kevin Magnussen er så´ og så´ overlegen i forhold til sin team kammerat.
Men, det sagde de også da det var Button, der var hans kolega, og uanset om man nu kan lide det eller ej, så var resultatet, at Button langt de fleste gange landede foran Magnussen i løbene.

Man kan så vælge at skyde skylden på bilen, teamet, vejret, eller hvad men nu vil, men det ændre ikke kendsgerningerne. Og kendsgerningerne er også , at hans nye team kammerat HAR vundet GP2 titlen, så han har bevist at han KAN køre stærkt.. Så lad os nu se..
Beklageligvis virker det som om, manglende selvkritik går sin gang i familien.

Da Jan Magnussen i sin tid kom i F1 og fik Rubens Barichello som Team mate, mente Jan, at ham kunne han køre i cirkler om,hvilket i den grad viste sig at være en fejlagtig antagelse.
Det samme ser ud til at kunne ske for Kevin , at han undervurdere sin nye team mate, og derved hurtigere end han har regnet med, kunne komme til at stå uden sæde..

Tror en smule ydmyghed over for opgaven, denne gang ville klæde både ham og hele den Danske sportspresse.. Ikke mindst min nemesis Jens Winther Jr., hvem jeg ved flere lejligheder har haft den tvivlsomme fornøjelse at krydse klinger med.

Men uanset om folk nu mener, at jeg taler Magnussen ned, så kan jeg kun sige, at jeg VIRKELIG ønsker at han kommer til at klare sig rigtigt godt i F1.

For F1 er nu en gang meget sjovere og langt mere spændende at følge, når vi har en dansker i en ( forhåbentlig ) konkurrencedygtig bil..
Jeg nægter blot at lade mig rive med af hysterien og tillader mig der i mod at holde mig til fakta og til realiteten som den er i Formel 1 verdenen, som jeg dog har en anelse erfaring med

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
lover-moses

Jeg vil gerne give dig ret i, at danske medier, og især Peter Nygaard, er rigtig gode til at blæse Kevin op til at være noget helt specielt. Men han jo også lidt speciel, da han jo er den første og eneste dansker der har klaret sig godt i F1, og rent faktisk har talentet til at blive verdensmester. Men om han så rent faktisk er så meget bedre end så mange andre i feltet, må vi jo se i den kommende sæson. Jeg kan dog ikke helt sætte finger på, hvor på gridden Renault kommer til at placere sig.

Til Kevins forsvar vil jeg dog sige, at Mclaren nok ikke var det bedste team at starte sin F1 karriere i. At blive sat ned i en bil i et team, der forventer det urimelige, ved siden af en veteran med et mesterskab bag sig, kan få de fleste til at skide i bukserne, og når så samtidig ens sæde er i fare pga. at en anden veteran med flere mesterskaber bag sig, spøger i kulissen, så kan jeg godt forstå at man begynder at vakle.

Jeg tror nu ikke at Kevin undervurderer Jolyon Palmer, det er igen nok mere den danske presse der gør det, og jeg ved ikke hvorfor, for han har jo vundet GP2, og der bliver altså gået til stålet.

Men jeg gad godt vide hvad Kevins kontrakt indeholder, om det er 2016 med option på 2017, eller om det rent faktisk er for både 2016 og 2017. Renault har jo udtalt at de ønsker stabilitet, og jeg tror også at det gælder kørerne. Dog kunne jeg godt fornemme lidt, at de ser hvem der klarer sig bedst i 2016, og så prøve at få hivet Vandoorne ind og køre, istedet for den der "tabte" i 2016.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Formel_et_Guru

Ja, det er lidt spændene hvad Renault havde tænkt sig med hensyn til kevin.. Hvad angår hans kontrakt, vil jeg tro, at han sikkert kun har kontrakt frem til 2017 (  Uden jeg naturligvis kan være 100% sikkert, det er der ikke meget der er i f1 ) Men efter som Kevin Magnussen kun var Renaults andet valg, tror jeg han skal præstere ud over alt, for at bide sig fast i teamet.

Det var Kevin´s held, at Mc Laren ikke ville give Stoffel Vandoorne mulighed for at høste et års erfaring hos Rernault. ( Noget der måske kan undre ) Men mine private tanker omkrig det er, at De vil holde Stoffel Vandoorne tilbage i tilfælde af, at Alonso vælger at smutte, skulle den nye McLaren/ Honda vise sig lige så ringe som 2015 modellen ( Vil tro at Alonso har en performance klausul i sin kontrakt ) Og jeg tror simpelthen at MC laren er bange for at han smutter.

Men tilbage til Magnussen.. Ja, du har ret, Peter Nygaard er slem, dog ( Efter min personlige mening ) for intet at regne, sammen lignet med Jens Winther JR.. Som jeg mener er HELT uden for pædagogisk rækkevide..

Som jeg skrev tidligere, så  håber jeg det absolut bedste for Magnussen, men min holdning til ham er  også, som den altid har været, at han skal præstere. Hvis det er nødvendigt at finde undskyldninger for ham, hvorfor han ikke klare sig godt i det ene eller andet løb osv. Ja så mener jeg ikke han høre hjemme her.

Men det ville da være en fryd at se en dansker klare sig godt i det selskab. Min private mening om manden gør hverken det ene eller andet til dette. Jeg ønsker bare at hans præstationer skal tale for sig selv, og det er at han uden diskussion skal kunne hæve sig tydeligt over sin team mate.

Håber det sker. Men lad os se tiden an.

Guru

Redigeret af Formel_et_Guru
stave fejl

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
jayjay89

Hej Formel_et_Guru

Jamen velkommen tilbage, og jeg havde ligesom dig store problemer med at få min konto igen, det lykkedes ikke og jeg måtte ligesom dig starte forfra, det er rart at både du og andre kan være med når F1 sæsonen går i gang.

Med Hensyn til Kevin, så har du fuldkommen ret lad os se ham præsterer noget før han bliver udskreget som  nyverdensmester, der er igen tvivl om at han har talent, men det er der mange andre der også har, han har også en stor vilje til at være en del af F1, man kan jo bare se på hans egne forhandlinger med Renault !  ^_^

Mit gæt er at han og Palmer kommer til at ligge meget tæt igennem sæsonen og at de i løbene kommer til at ligge et sted mellem 6 og 12 plads B)

Men spænende bliver det med den nye sæson....:P

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind