Fru_Holm

Er din hund bange for fyrværkeri ?

7 svar i dette emne

Hvordan tager jeres hunde det nytårsaften når der bliver skudt krudt af ? 

0

Del dette indlæg

Del på andre sites

Min hund er heldigvis ikke så skræmt fra vid og sans, som min sidste hund var, med undtagelse af selve nytårsaften. MEN, han er stadig ikke vild med det. Han når at glemme, fra nytår til næste nytår, hvad den lyd er, så når de skyder (ulovligt) af fra starten af december og frem, gør han af lyden og ser mest af alt forvirret ud, som om han tænker 'hvad pokker var det?'

Men selve nytårsaften, når der rigtigt begynder at blive skudt af, bliver han bange. Jeg kan huske sidste år, hvor vi var gået i seng lige omkring midnat, at vi måtte gemme ham under vores dyner, både for at trøste ham, men også for at prøve at holde den overvældende lyd lidt ude. Der ryster han og er tydeligt bange. Men det går over igen, så snart lyden ikke er helt så vild.

0

Del dette indlæg

Del på andre sites

vores er ligeglad hvis vi tager hende med ud og se hvad det er der larmer, lader vi hende blive alene inde mens vi går ud kl 12, hyler og piber hun

0

Del dette indlæg

Del på andre sites

NEJ! Ingen af mine to Dobermann-vovser har på noget tidspunkt vist angst ved nytårstid, de kikker måske op hvis nogen smider et stort kanonslag over hækken, med falder så straks til ro igen.

0

Del dette indlæg

Del på andre sites

Mine hunde tager det også fint.
En sjov iagttagelse var, at vores Aussie som hvalp var fuldstændig ligeglad og måske endda lidt overmodig med fyrværkeriet, ændrede adfærd det 2'de nytår han oplevede. Der var han meget forvirret over det og virkede lidt urolig over det. Næste nytår var han så tilbage til ligeglad og der er det nu. Vores Dk / Sv gårdhund har vi ikke haft fra hvalp, men hun tager det også med ophøjet ro.

0

Del dette indlæg

Del på andre sites

Min nuværende hund fik jeg i starten af 2013.

Den første nytårs aften var hun meget bange, jeg sad med hende på skødet hele aftenen.

Nytårs aften 2014 og 2015 gav jeg hende Bach's nødhjælpsmedicin og det tog det værste af angsten.

Men i år har jeg givet hende Bach's nødhjælpsmedicin i hendes vand lige fra starten af december, og nu ses resultatet.:D

Vi bor i et boligkvarter hvor skyderiet startede sidst på eftermiddagen. Mens vi spiste aftensmad var hunden under bordet, helt som hun plejer, og gik hen og lagde sig da jeg bad hende om det. Da vi spiste dessert og snakkede efter maden lå hunden under sofabordet og gnavede gnaveben. Den sidste halvanden time har hun ligget på sofaen under et tæppe, helt rolig som på alle andre aftener.:D

0

Del dette indlæg

Del på andre sites

Nej, det er mig der er det. Hun er ligeglad. 

0

Del dette indlæg

Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind