• Meddelelser

• Debat Høvding

NYT FORA - Historie   18-01-2017

På opfordring har vi beslutte at oprette foraet "Historie". Du finder det nye historiske fora under "Politik, Kultur & Samfund".
      http://www.dindebat.dk/forum/170-historie/

I det nye fora "Historie", kan du vende verdenshistorien... Debattér om alt lige fra 2. verdenskrig til slaget ved Dybbøl Mølle, Den kolde krig, Vikingetiden, Romerriget, til historiske personer som Napoleon, Mao, Cæsar, og historiske projekter som Den kinesiske mur, Area 51. Hører det historien til, så hører det hjemme her.

Tag godt imod det nye fora
      Jubii / Debat Høvding
Nullefis

Snobberi i tatovør-verdenen?

10 svar i dette emne

Jeg ønsker at få lavet en tatovering og i den forbindelse har jeg søgt på og kigget på forskellige tattoosaloners hjemmesider. Jeg skrev til en af dem omkring hvad prisen ville være på den tatovering jeg ville have lavet. Jeg vedhæftede et billede og skrev hvor stor (eller mere hvor lille) jeg ønsker mig den) jeg fik hurtigt svar hvor der direkte blev skrevet at de tog en højere timepris på små tatoveringer end på de større for "det var ikke noget de lavede så meget" jeg vil gerne betale prisen for kvalitet og hygiejne, men synes det var et åndssvagt princip at have.. 

Så kiggede jeg på en anden salon (pga anbefalinger jeg har set herinde) og under flere af de tilknyttede tatovører stod der at de forbeholdt sig retten til at sige nej til projekteter der ikke faldt inden for deres interesse eller stil. Samt under nogen af dem stod der at de gerne ville have kunstnerisk frihed og ikke bare ville lave en kopi af en anden tatovering..

Skal jeg nu have andre til at vurdere om det jeg vil have er godt nok? Hvad hvis jeg ikke ønsker deres præg, men vil have noget specifikt? Det jeg vil have lavet et et keltisk tegn hvor jeg ikke ønsker nogens kunstneriske frihed, men bare tegnet..

Er det en normal tendens? Og hvor går os, der ikke vil have kæmpe tatoveringer første gang, hen?

Redigeret af Nullefis
0

Del dette indlæg

Del på andre sites

Vi finder en der vil lave den tus vi vil have, og de findes derude, men at finde den der skal lave tussen og at finde tussen kan næsten være lige svært. Men fortvivl ikke, det kan lykkes.

Jeg forstår godt at de tager mere for små end for store, for fejlmagen på de små er så meget større end på de store, hvor en klat forkert, kan ændres så den stadig passer ind, det er lidt mere svært når klatten sidder mit i dit symbol.

0

Del dette indlæg

Del på andre sites
For 56 minutter siden, Nainen skrev:

Vi finder en der vil lave den tus vi vil have, og de findes derude, men at finde den der skal lave tussen og at finde tussen kan næsten være lige svært. Men fortvivl ikke, det kan lykkes.

Jeg forstår godt at de tager mere for små end for store, for fejlmagen på de små er så meget større end på de store, hvor en klat forkert, kan ændres så den stadig passer ind, det er lidt mere svært når klatten sidder mit i dit symbol.

Ja, må vel bare lade videre :) 

Jeg kan godt se hvad du siger, men forstå stadig ikke helt logikken i det :P 

0

Del dette indlæg

Del på andre sites

Self skal tatovøren bestemme om han eller hun vil lægge navn til det du vil ha' lavet. 

Det har ik' en skid med snobberi at gøre. 

Det har noget med kvalitet at gøre. 

0

Del dette indlæg

Del på andre sites
For 30 minutter siden, Doll In A Casket skrev:

Self skal tatovøren bestemme om han eller hun vil lægge navn til det du vil ha' lavet. 

Det har ik' en skid med snobberi at gøre. 

Det har noget med kvalitet at gøre. 

Hvis en tatovering er dårlig kvalitet, så er det korrekt fordi tatovøren ikke er god nok..

Jeg mener bare at vi jo ikke alle sammen kan rende rundt med store, custom made tatoveringer hvor tatovøren har haft kunstnerisk frihed..

0

Del dette indlæg

Del på andre sites

Det med at små kan være koste mere forstår jeg godt... det er nok start prisen for at benytte sig af udstyret som påvirker det. 

F.eks. koster et rent sæt 500 kr. og derefter time prisen på 500 kr per time... ligesom en taxi tur hvor det koster XX kr bare for at sætte sig ind ligemeget hvor langt du skal.

At de ikke vil lave noget som ikke er deres stil er også forståeligt, hvis jeg havde en bestemt streg, ville jeg ikke kunne garanterer at kunne lave en anden type streg ligeså godt og det ville kunne ødelægge ens omdømme.  Jeg fik lavet en spc. tuch hos Mik af Ruben, fordi hans speciale var lige den type.. havde jeg f.eks. bedt en anden som var bedre til at tegne roser, delfiner og sådan noget sødsuppe.. ville det næppe være blevet ligeså godt. 

Så de afviser både for deres egen skyld og kunden.

Nu ved jeg ikke hvor i landet du bor, men i før nævnte Mik, har de 1-2 gange om ugen en walk in dag, hvor man kan vælge en pre-design lille tuch, det kunne være en ide.

tjek det her http://www.mikstattoo.dk/#!walk-in/hfvsy (ja ja.. reklame for dem I know) Der er nok også andre som har samme deal, men kender ikke til det. 

Håber du finder ud af det og får en vellykket fed tush med tiden :)

0

Del dette indlæg

Del på andre sites
For 24 minutter siden, TBD skrev:

Det med at små kan være koste mere forstår jeg godt... det er nok start prisen for at benytte sig af udstyret som påvirker det. 

F.eks. koster et rent sæt 500 kr. og derefter time prisen på 500 kr per time... ligesom en taxi tur hvor det koster XX kr bare for at sætte sig ind ligemeget hvor langt du skal.

At de ikke vil lave noget som ikke er deres stil er også forståeligt, hvis jeg havde en bestemt streg, ville jeg ikke kunne garanterer at kunne lave en anden type streg ligeså godt og det ville kunne ødelægge ens omdømme.  Jeg fik lavet en spc. tuch hos Mik af Ruben, fordi hans speciale var lige den type.. havde jeg f.eks. bedt en anden som var bedre til at tegne roser, delfiner og sådan noget sødsuppe.. ville det næppe være blevet ligeså godt. 

Så de afviser både for deres egen skyld og kunden.

Nu ved jeg ikke hvor i landet du bor, men i før nævnte Mik, har de 1-2 gange om ugen en walk in dag, hvor man kan vælge en pre-design lille tuch, det kunne være en ide.

tjek det her http://www.mikstattoo.dk/#!walk-in/hfvsy (ja ja.. reklame for dem I know) Der er nok også andre som har samme deal, men kender ikke til det. 

Håber du finder ud af det og får en vellykket fed tush med tiden :)

Tak for svaret :) Miks er en af dem jeg har kigget på og har overvejet, men de havde blandt andet mange tatovører der havde specielle krav, så derfor blev jeg ærlig talt i tvivl om de ville lave det jeg vil have :P 

Jeg bor desværre for langt væk til walk in!

0

Del dette indlæg

Del på andre sites
On 23. december 2015 at 21:54, Nullefis skrev:

Hvis en tatovering er dårlig kvalitet, så er det korrekt fordi tatovøren ikke er god nok..

Jeg mener bare at vi jo ikke alle sammen kan rende rundt med store, custom made tatoveringer hvor tatovøren har haft kunstnerisk frihed..

Næh men du kan nu sagtens finde en som gider lave den slags. 

0

Del dette indlæg

Del på andre sites

At ville have kunstnerisk frihed over et andet menneskes krop for tid og evighed er ekstremt arrogant, når det er "lærredet" der betaler! Hvis jeg betaler for et stykke arbejde, så er det mig - og kun mig - der bestemmer, hvad der skal laves. En god tatovør er først og fremmest en dygtig håndværker, og som enhver anden professionel håndværker bør deres første prioritet være, at gøre det som kunden beder om så godt som muligt. Motivet bør være ligegyldigt, så længe det ikke er uetisk eller umuligt at udføre pænt (fx. fordi placeringen er uhensigtsmæssig, designet er for lille etc.). En professionel tatovør forstår, at han/hun lægger navn til udførslen, ikke motivet (som jo tilhører en anden kunstner). Hvis man vil være kunstner i stedet for håndværker, så kan man tilbyde tatoveringer af eget design på sin hjemmeside, og så kan folk selv vælge om de vil lægge krop til. Men at åbne en biks, hvor folk selv skal komme med deres designs, og så sidde at være snobbet omkring om de er gode nok er da for latterligt.

Jeg kan anbefale Lowkey Tattoo i Svendborg. De er sindssygt dygtige og navnet skal netop henvise til, at de tager afstand fra den slags snobberi du beskriver. Jeg er sikker på, at der findes andre som dem rundt omkring i landet.

Redigeret af Morevna
0

Del dette indlæg

Del på andre sites
On 25/12/2015 at 12:47, Morevna skrev:

At ville have kunstnerisk frihed over et andet menneskes krop for tid og evighed er ekstremt arrogant, når det er "lærredet" der betaler! Hvis jeg betaler for et stykke arbejde, så er det mig - og kun mig - der bestemmer, hvad der skal laves. En god tatovør er først og fremmest en dygtig håndværker, og som enhver anden professionel håndværker bør deres første prioritet være, at gøre det som kunden beder om så godt som muligt. Motivet bør være ligegyldigt, så længe det ikke er uetisk eller umuligt at udføre pænt (fx. fordi placeringen er uhensigtsmæssig, designet er for lille etc.). En professionel tatovør forstår, at han/hun lægger navn til udførslen, ikke motivet (som jo tilhører en anden kunstner). Hvis man vil være kunstner i stedet for håndværker, så kan man tilbyde tatoveringer af eget design på sin hjemmeside, og så kan folk selv vælge om de vil lægge krop til. Men at åbne en biks, hvor folk selv skal komme med deres designs, og så sidde at være snobbet omkring om de er gode nok er da for latterligt.

Jeg kan anbefale Lowkey Tattoo i Svendborg. De er sindssygt dygtige og navnet skal netop henvise til, at de tager afstand fra den slags snobberi du beskriver. Jeg er sikker på, at der findes andre som dem rundt omkring i landet.

Tak! Sådan tænkte jeg også

Tak for anbefalingen, dem vil jeg tjekke ud :)

1

Del dette indlæg

Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind