godtnavn

Økologisk svinefond

Recommended Posts

godtnavn
Lige nu, Tobywan skrev:

Hvis du alligevel skal lave julemad, så har du også tid til at koge fonden. Den kræver ingen ret meget aktiv arbejdsindsats.

1. Brune kød, ben, grønsager
  2. Komme vand på
  3. Koge ind.

Samlet set mindre arbejdsindsats end at køre til en enkelt slagter.

Vi skal lave meget forskelligt julemad da her kommer flere vegetarer, så der er rigeligt at lave i køkkenet :) Skulle vi kun lave klassisk julemad ville vi nok lave den selv, springer sjældent over hvor gærdet er lavst, men det er vi desværre nødt til her, hvis det kan lade sig gøre.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
godtnavn
Lige nu, Falstria skrev:

Det er jeres valg, det blander jeg mig ikke i.

Kan du så ikke bruge en fond fra et andet dyr end en gris? altså så i ikke skal undvære sovsen...

Vil sovs lavet på f.eks. kalv ikke smage sært til flæskesteg? Jeg er slet ikke et sovsemenneske, så aner det faktisk ikke :P 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lauzine
For 2 minutter siden, godtnavn skrev:

Vil sovs lavet på f.eks. kalv ikke smage sært til flæskesteg? Jeg er slet ikke et sovsemenneske, så aner det faktisk ikke :P 

Sært - vil det ikke smage. Men jeg synes flæskestegssovs er helt særligt, lidt som den sovs man får fra grydekylling.

Det er karakteristiske smage. Men jeg ville godt kunne bruge anden fond, jeg gør det forøvrigt ofte. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Falstria
For 1 minut siden, godtnavn skrev:

Altså jeg ville personligt elske en smule smag af and til flæskestegen, fordi jeg aldrig får and... Så hvis der kan skaffes en fond med smag af and eller noget andefedt til at krydre flæskestegen med ville jeg være i himlen.

Smag af vildt ville være nr. 2 på min liste

Kalv ville også være helt fint i min bog, nr. 3 på listen

Jeg ville meget nødigt heltundvære sovs ihvertfald og kan jo selv dosere mængden på min tallerken :) 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
godtnavn

Må ringe til samtlige slagtere indefor cykelafstand i morgen og hører om de har :) Fjollet at supermarkederne kun har de andre "smage" her op til jul. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind