Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

MMF06

Julens menu 2015

Recommended Posts

snowsky

Jeg ved ikke om svigerne kommer til mad d.24, forskellen bliver om jeg laver både flæskesteg og and, eller bare and

andesteg med brune kartofler, engelske roast potatoes (manden hader hvide kogte), varm rødkål, og da vi er bosat i england kommer der lidt grøntsager på bordet, da det sådan manden er opvokset, så bliver nok lidt ovnstegte løg, pastinakker, og gulerødder som han pænt kan holde for sig selv, jeg skal bare ha and, brune kartofler, en masse sovs og så lidt taffel chips.

Overvejer i år at lave æbleskiver til dessert.

d.25 starter vi så det hele forfra og om igen, engelsk jul hos svigerne, hvor den står på roastbeef (de er ikke kalkun fans), roast potatoes, ovnstegte grøntsager, jordens kedeligste sovs, der vil muligvis være en fisket forret, og til dessert står den på "christmas pudding" som er en tung frugt kage der er blevet dampet og har stået og "trukket" i et par måneder. Derudover sørger manden og jeg for at køre forbi en oste forretning og købe et par lækre lækre oste som normalt bliver indtaget med alt for meget lækker rødvin, men i år må jeg tænke mig til det og nøjes med et glas rødt saft, baby i maven kan nok ikke li vin :(

d.26 skal jeg arbejde til 2, så regner med vi spiser "julefrokost" hos svigerne, som består af en masse koldt kød, luksus kartoffelmos, salat, coleslaw, humus osv, og rester af ost, fisk og hvad der ellers må være tilbage, derefter ruller vi så hjem og jeg glæder mig over julen er langt overstået!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lone

Vi er en sammenbragt flok fra mange familier, så vores julemenu bliver et kompromis mellem mange traditioner:

Vi starter med hjemmelavet hønsekødssuppe med hjemmelavede kød- og melboller

Derefter får vi flæskesteg og andebryst, hvide og brunede kartofler, rødkål, sovs og chips. Måske sniger jeg en kålsalat ind også.

Til dessert får vi vanilleis (med mandel) vist nok med hakket daim som topping. (Det sidste her er primært fordi der er flere i selskabet, der ikke bryder sig om risalamande).

De tre efterfølgende dage står den så på diverse julefrokoster, som alle er ret tradionelle

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
misscrizzie

Vi skal have kalkun med brune og alm kartofler, masser sovs, waldorf salat, rødkålssalat, rosenkål med chili og taffelchips. Mine mærkelige børn kan ikke lide julemaden, så de vil gerne have lasagne ;)

Ris ala mande til dessert

D. 25. holder vi jul igen (min mand er brite ;) ), men har for nogle år siden boykottet at lave den store middag d. 25. igen, så der får vi mexicansk i stedet, tacos og fajitas med alt hvad vi kan kommei  tanke om. Det er så godt oven på den fede mad dagen før..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
advocatus-diaboli
On ?21?-?11?-?2015? ?10?:?44?:?07, MMF06 skrev:

Juleaften kommer i år til at stå på selvskudte grågæs...

Ih, du milde. Jeg vidste ikke engang de stakler var suicidale...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
VildMagi

Vi skal have flæskesteg (kamsteg), hjemmekogt rødkål, brunekartofler, brun sovs og taffelchips. Vi drikker rødvin og danskvand til. Risalamande og kirsebærsauce til dessert. Får sikkert en portvin til.

Jeg står for rødkål og grød, mine forældre klarer resten.

Fra 25. december og til 29. december skal vi bare sumpe rundt og hygge os derhjemme. Vi plejer altid at have en masse lækker mad på lager, som man kan gå og tage af, når man bliver sulten. Og en bag-in-box rødvin, som allerede er købt :D Indtil videre er planlagt 4 forskellige slags oste, hjemmelavet tunmousse, rejer, gravad laks, karrysild og levepostej med bacon og rødbeder.  Mere kommer nok til  :-P Og så er der selvfølgelig div. morgenbrød, lækkert rugbrød, hjemmebagt knækbrød og kernebrød med chokolade på lager. Og div. juleslik og knas.

Kæft jeg glæder mig!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
advocatus-diaboli
On ?21?-?11?-?2015? ?10?:?32?:?37, MMF06 skrev:

Hvad kommer julens menu(er) til at bestå af hos jer ? Er der noget som bare skal være tilstede i julen?

Vi får altid det samme hver jul: Ande- og flæskesteg, brune-, hvide- og franske kartofler, sovs og rødkål. Til dessert er der ris a la mande med mandelgave.

Til julefrokosten 1. juledag stikker det helt af. mørkt og lyst brød, lun leverpostej med stegt bacon i skiver, lune deller, lun fiskefilet, evt. rester af stegene fra dagen før og så alle mulige kolde ting: æg, sild, pålæg, osv.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
molan

Ris a la mande og flæskesteg og/eller and, med rødkål, brun sovs og hvide kartofler (er ikke til brune kartofler).

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Daytrader

Jeg skal nok have andesteg .. med ris :genert:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Dipsy-dublet

Her i huset står den på noget ikke alt for julet for det voksne den 23. december, og risengrød til mindste-manden.

Juleaften:

andesteg med hvide-, brunede- og franske kartofler. Hjemmekogt rødkål og en rødkålsalat. Og sauce. Risalamande med kirsebærsauce til dessert. Div. slik, konfekt og hjemmebagte småkager til kaffen.

1. juledag:

Julefrokost med de klassiske retter. Hvis det er muligt at få som catering til 4-5 personer gør vi det, ellers bliver det hjemmelavet.

2. juledag:

Rester fra juleaften/julefrokost

og i mellem jul og nytår får vi hamburgerryg med brunede kartofler og grønlangkål.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Miss S.P.
On 21/11/2015 10.32.37, MMF06 skrev:

Hvad kommer julens menu(er) til at bestå af hos jer ? Er der noget som bare skal være tilstede i julen?

Jeg spiser ikke kød så min julemenu står på nøddesteg, hvide kartofler, brune kartofler, rødkål. Min kæreste skal have and, sovs og ellers det samme tilbehør som mig. Han skal have ris a la mande til dessert og jeg spiser frugt eller ingenting. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites