Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

Popoff

At stable en kage

Recommended Posts

Popoff

Hej kageglade damer (og mænd..),

Jeg skal bage en kage til min søns navngivning. Det bliver en mud cake med hvid chokolade og oreo creme imellem. Jeg vil bage to kager, en i 28 cm. springform og en i 20 cm. springform. Nogen der har erfaring med om der er nødvendigt at understøtte den lille kage når de bliver stablet? Den bliver overtrukket med en marcipan/fondant blanding og der vil stå et par babysko i fondant øverst. 

Jeg har googlet mig til at man kan understøtte med sugerør. Men hvad når den øverste kage er spist, napper man så elegant sugerøret op af kagen så det ikke kommer med på tallerkenen :P

Ja i kan nok høre jeg aldrig har stablet en kage før, så kast endelig alle gode råd efter mig! :gogo:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
070207

Jeg har uden problemer stablet to kager uden understøtning. De var også overtrukket med fondant. Hvis den skal transporteres er det muligt det er nødvendigt, men ellers ville jeg bare smække dem oven på hinanden.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Galathea

Om man kan stable kagerne uden understøttelse kommer vel an på kagens natur. Altså, om det er en luftig eller kompakt kage. Hvorfor piske en masse luft ind i kage og mousse, hvis man bagefter sætter den under pres med ½-1 kg eller mere?

Jeg gør mig ikke i den slags kager, men jeg har mange gange set, at folk bruger sugerør eller træpinde (fx trægrillspyd), som nemt klippes til i længden. Ja, så trækker man dem lige op, når den øvre kage er væk. Jeg ville personligt sørge for en madpincet, så ingen skal stå med grabberne nede i kagen under servering.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Popoff

Tak for svar. Jeg endte med at understøtte med sugerør :) 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites