Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

HerErJeg

Jeres bedste kaffebønner.

Recommended Posts

HerErJeg

Jeg er så træt af supermarkedets standard udvalg i kaffe, og jeg kan se at der kan købes meget spændende på nettet. 

Hvad er I god erfaring med som en rigtig god kop kaffe. Det skal brygges som italiensk espresso med kogekande, dog ikke fuld styrke, men næsten. Kom meget gerne med forslag til gode bønner, det er lidt en jungle. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
fætter højbens fætter

Jeg er så træt af supermarkedets standard udvalg i kaffe, og jeg kan se at der kan købes meget spændende på nettet. 

Hvad er I god erfaring med som en rigtig god kop kaffe. Det skal brygges som italiensk espresso med kogekande, dog ikke fuld styrke, men næsten. Kom meget gerne med forslag til gode bønner, det er lidt en jungle. 

Start med at købe en kaffekværn og køb hele bønner i netto dem på 250gram

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Galathea

For mig er det uklart, om du allerede har en kværn. Du spørger til bønner, så det kunne tyde på, at du har en kværn, men du taler også om standardkaffeudvalg, og det lyder ikke som hele bønner.

Malet kaffe har kort holdbarhed, så det skal man købe i små portioner, som hurtigt bliver brugt. Pga forsendelsesomkostninger vil det næppe være attraktivt at købe online.

Vi går altid efter bønner, som er fairtrade og øko, og kan bedst lide smagen af afrikanskdyrkede. Vi køber dem i Irma. Men det er til filter, ikke espresso, så lan ikke hjælpe med den del.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
HerErJeg

Jeg har en super kværn og har brugt hele bønner længe. Men udvalget af hele bønner er ikke så stort, og nogle mærker er rasende dyre for ganske små poser. Men der er jo kaffeshops på nettet som sælger anderledes og spændende kaffer, jeg har bare ingen erfaring i den retning. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tobywan

Jeg køber alt min kaffe her. Det er friskbrændt og super kvalitet til en fair pris.

http://www.kaffemekka.dk/shop/600-kaffemekka/

I øvrigt er det ikke espresso du får fra sådan en kande. Espresso brygges ved ~9bar, mens mokkakanden brygger ved ~1,5 bar. Det betyder en hel del for slutresultatet. Det er ikke dårligere, men bare to forskellige resultater.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Iustitia

Irmas bønner. Sumatra Lintrong og Monsoon Malabar AA. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites