Santopia

Retter med ris kogt med retten?

Recommended Posts

Santopia    2.004
Santopia

Jeg er blevet ret fascineret af risretter, hvor man putter risen direkte i retten og koger risen med den væde der er i gryden, hvis I forstår? :) Men jeg har ikke fundet nogle opskrifter på det. Nogle gode ideer?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Galathea    2.729
Galathea

Tjaa, på en måde og så alligevel ikke :)

Jeg laver en filotærte, som er fyldt med squash, jasminris og cheddar, hvor risene kommes rå i fyldet og tilberedes inde i tærten i ovnen. Var det noget? Så ligger opskriften her.

55f1a1ce82a90_Kaleandtell_-_Squash-filot

Her serverede jeg filotærten med belugalinser vendt med senneps-vinaigrette og en græsk rødkålssalat med citronsaft, cremet feta og frisk oregano.

55f1a1d5c0a57_Squash_i_filodej_belugalin

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Santopia    2.004
Santopia

Det ser lækkert ud, men det var ikke lige det jeg havde tænkt mig. Det er nærmere en gryderet, hvor man putter risene i selve  retten som så koges med. Der er lidt mere dovenskab invoveret :D

Redigeret af Santopia

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
billiebean    324
billiebean

Laver nogle gange paella. Altså kyllingelår, rejer og en art pølser (egentlig chorizo men jeg bruger kålpølser) grønsager, bouillon, krydderier, hakkede tomater og ris. Bum. Det er nemt nok.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
BlueBunny    885
BlueBunny

Jeg tager nogen gange et ildfast fad, putter bouillonvand, løg og ris i, og så  kyllingefilet. Simpelt. (Samme mængde vand/ris som ved kogning).

alt efter humør kan der kommes diverse grøntsager i fadet.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Santopia    2.004
Santopia

Tak for alle jeres svar. 

Det er egentlig ikke retter som er baseret på ris, jeg søger. Altså retter som risotto, biryani, paella o.lign men mere en gryderet, hvor der tilføjes ris. Det er jo sådan lidt samme koncept, men det handler lidt om, hvad der er det primære i retten. Her tænker jeg mere en gryderet med en tynd sauce, hvor der så tilføjes ris der koger med retten. Jeg har set nogle mad/rejseprogrammer i ferien, hvor det går igen :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind