Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

datatraveler

FDB /coop medlems dividende

Recommended Posts

datatraveler

Er der nogen der kan fortælle hvor den blev af ?

Mit eget eksempel : I 90erne blev vi medlem , fik hvert år dividende udbetalt. Havde man sparet for lidt op blev det henlagt på en konto til næste år osv. Men en del af disse penge , mener det var 10% , blev lagt på en særlig "lukket" konto. Denne konto skulle man selv opsige , eller man blev automatisk berettiget til at få pengene når man rundede de 70 år.

Jeg mener det var i 2007 coop gik over til point og man ophørte at få flere papirsbreve med oversigter over dividender osv.

Så hvad skete der med vores penge ?? Der må da ligge RIGTIG mange penge og putte sig, de fleste har da glemt alt om dem mig selv inkluderet indtil for nyligt.

Jeg kan ikke finde informationer om det på nettet, Coops egen hjemmeside er lukket land på det område, de omtaler kun deres point system.
Et sted i google virvaet så jeg en overskrift om at nogle enkelte steder i landet fortsætter de med dividenden, men kunne ikke læse artiklen.

Er der nogen her på debatten der kan gøre mig klogere eller kan huske de jeg omtaler ??

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
wh1971

Skriv eller ring dog til Coop og få det opklaret hvis det virkelig er så vigtigt

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
us74

Konkurrencen er blevet for hård - så der er ikke overskud til at betale dividende i de fleste af COOPs butikker - derfor er dividenden afskaffet de fleste steder i landet. - enkelte selvstændige brugsforeninger kører dog stadig med dividende - hvor der kommer 1 check 1 gang om året.

Pointene er jo til gengæld en form for dividende - men de kræver ikke breve mv. da der er pointdage - så man kan hæve dem flere gange om året.

Til gengæld gives der point i Fakta og Irma - hvorimod der aldrig har været udbetalt dividende fra de 2 kæder.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites