Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

Alex1234

Dankort er spærret, kan jeg hæve penge?

Recommended Posts

Alex1234

Hej derude, 

Mit dankort er desværre blevet spærret. men de penge der var gået i minus, er gået i plus igen. og der er penge på kontoen :) mit spørgsmål er bare hvordan får jeg et nyt kort? og hvordan kan jeg hæve mine penge uden et kort? kan man stadig overføre penge uden et kort? 

tak for hjælpen   :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Bob.

Du kan formentlig bestille et nyt kort gennem din netbank. Det kan jeg i hvert fald gennem min. Ellers ring til banken.

Du kan hæve penge i banken uden kort hvis du medbringer billed-id.  

Ja, man kan godt overføre penge uden kort. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
wh1971

Hvis banken lukker dit kort pga. overtræk så er det absolut ikke sikkert at du får et nyt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Alex1234

Tak for svaret! skal jeg bare tage op i banken for at hæve penge og bestille nyt kort ? :) 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Bob.

Tak for svaret! skal jeg bare tage op i banken for at hæve penge og bestille nyt kort ? :)

Ja

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Bob.

Hvis man kunne hæve penge på et spærret kort, så ryger fidusen jo med spærringen... :deer:

Du må op i banken og snakke med dem. 

Han skal jo heller ikke hæve penge på kortet. Han skal hæve penge på kontoen. Det kan man altså godt.  

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Xyron

Det er nemmere at give dig et reelt svar hvis du fortæller hvorfor kortet blev spærret.

Hvis kortet er blevet misbrugt af andre, så lukker banken det permanent, og så vil de typisk give dig et nyt kort. Det burde ske af sig selv. 

Hvis du selv har overtrukket kortet uden bankens accept, er der ingen grund til at udstede nyt dankort i denne situation.

Du kan måske få banken til at åbne kortet igen hvis du ringer til dem. I nogen tilfælde vil de vurdere at du fremover kun kan få Visa Electron (hvor du ikke kan overtrække).

Mht. at hæve penge, så kan du naturligvis sagtens lave overførsler via din netbank, og du kan også hæve fra kontoen ved personligt fremmøde i en filial med kasse (med passende dokumentation).

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
wh1971

Det fremgår da temmelig tydeligt, at TS selv har overtrukket og så er kontoen gået i plus den sidste torsdag i måneden hvor mange får løn/SU eller hvad de nu får.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Xyron

Det var også min første tanke, men eftersom Bob skriver det stikmodsatte råd, kom jeg i tvivl og formulerede svaret i begge tilfælde.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites