• Meddelelser

• Debat Høvding

NYT FORA - Historie   18-01-2017

På opfordring har vi beslutte at oprette foraet "Historie". Du finder det nye historiske fora under "Politik, Kultur & Samfund".
      http://www.dindebat.dk/forum/170-historie/

I det nye fora "Historie", kan du vende verdenshistorien... Debattér om alt lige fra 2. verdenskrig til slaget ved Dybbøl Mølle, Den kolde krig, Vikingetiden, Romerriget, til historiske personer som Napoleon, Mao, Cæsar, og historiske projekter som Den kinesiske mur, Area 51. Hører det historien til, så hører det hjemme her.

Tag godt imod det nye fora
      Jubii / Debat Høvding
hylia

ville du kunne vaere nonne?

36 svar i dette emne

Vi har i skrivende stund vores eget tempel, Helten og jeg. Det' dope! Aftalen afspejler en form for pagt, der tager udgangspunt i målet for filosofisk diskussion, herudover er planen, at vi hjælper hinanden med at indløse vores respektive drømme skridt for skridt. Let meditation, pot om fredagen, hvis det stikker os. Kvinder i arms længde, for vi ønsker ikke at blive forstyrret i vort projekt.

God mad, A- og B-film, div. debat og varierende udsyret lommefilosofi. Og 9-gag om morgenen for lige at komme i gang.

Med mellemrum kata'er med eller uden bokken. Havearbejde efter behag og behov.

Jeg har lært ham om mit skema, og han har struktureret sit eget skræddersyede. Det er relativt disciplineret, men tilsat en masse chill.

Der er megen ro i det. Vi har det faktisk rigtig godt, nu jeg tænker over det, og der mangler egentlig ikke noget.

0

Del dette indlæg

Del på andre sites

Jeg er ikke troende, og jeg har både kæreste og barn og særdeles stærke holdninger. Alt i alt en knap så nonne-agtig tilgang til tingene.

0

Del dette indlæg

Del på andre sites

Det var ikke det værste liv jeg kunne forestille mig. Og i teorien lyder et liv fyldt med stilhed, søsterskab, spiritualitet og ro ganske tillokkende.

I praksis er jeg dog alt for glad for at snakke, spise god mad, drikke alkohol, dyrke sex, holde fest og høre musik, så et liv som nonne ville nok hverken falde mig let, naturligt eller behageligt. Derudover tror jeg heller ikke mine tro på Gud rækker.  

0

Del dette indlæg

Del på andre sites

Ja, kunne jeg godt, hvis man måtte have sex :-) 

0

Del dette indlæg

Del på andre sites

nonne eller munk , jeg er ikke tronde , så nej , men at leve med en masse mænd , det kunde da være sjovt 

0

Del dette indlæg

Del på andre sites

Da jeg var yngre ville jeg vildt gerne være nonne, men tror nu ikke jeg ville have egnet mig ;) Men jeg var vildt fascineret af nonnerne og deres liv :)

0

Del dette indlæg

Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind