hylia

ville du kunne vaere nonne?

Recommended Posts

Juki    2.695
Juki

Jeg tvivler.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Rapfisk    7.565
Rapfisk

Senere i livet kunne jeg godt, tror jeg. Lige nu kunne jeg ikke slå mig ned på den måde og på mange måder afskære mig fra omverdenen, men jeg kunne godt forestille mig at kunne finde ud af det senere.

Så er uheldet, at jeg hverken er katolik eller har en anden religion, hvor klostre er involveret.

Så nej, det er ikke på nogen måde i mine planer.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
advocatus-diaboli    4.376
advocatus-diaboli

Mine planer i den retning går nu mere imod buddistisk shaolin munk.. Mindre gud, mere kung-fu.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Wesretkau    2.977
Wesretkau

Sexdelen? No problem. Stilheden? Dejligt.

Troen på Gud? Der begynder det så at blive svært. Ingen personlige ejendele? Nej tak. Ingen frihed? Nej. Alle bønnerne og gudstjenesterne og der totalt regulerede liv? God ferie, men kedeligt i længden.

Nej.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
wizzze    9.122
wizzze

Nope - jeg kunne hverken tænke mig at leve asketisk eller i cølibat - og så er der lige den der lille biting med jeg ikke tror på gud... så det ville ikke lige være mit kald.

Jeg tror du ville egne dig fint som Nonne ;-D

Eller vent, det er munke der bliver kronraget er det ikke? :gruble:

:lol:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
englishchannel    1.743
englishchannel

Ikke i dag, nej. Men havde jeg levet for 6-700 år siden, kunne det faktisk godt have været tiltalende for mig. Jeg tror faktisk, at jeg ville have foretrukket et liv med fokus på spiritualitet, frem for at skulle giftes med en eller anden mand, jeg sandsynligvis ikke kendte særlig godt, som ikke ville have set mig som sin ligeværdige, og hvor risikoen for at dø i barselsseng inden jeg fyldte 30 ville have været ret stor. I det perspektiv forstår jeg faktisk godt, at nogle kvinder gerne ville være nonner.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
fætter højben    113
fætter højben

Alt det religions fis hvor man skal leve efter en bog og ikke må dit og ikke må dat,jeg lever med de udfordringer livet giver skal ingen bestemme over

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
AnonymKvinde86    324
AnonymKvinde86

Nu er jeg ateist. Men overvejer det lidt for tiden :wacko:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Smiling_Goat    3.316
Smiling_Goat

Jeg har nærmest været nonne, men Gud giver os livet, så vi kan leve det. Så det gør jeg nu. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind