Jesper74

Hvis du kunne spørg Gud et spørgsmål, hvad skulle det være.?

24 svar i dette emne

Skrevet (redigeret)

Hvis du kunne spørge Gud et spørgsmål, hvad skulle det være.?

Næste uges lotto nummer.

Redigeret af JesperSB
0

Del dette indlæg

Del på andre sites

Hvilken gud er du, med andre ord, hvem har ret, og hvem lever deres liv på en løgn? :-D

1

Del dette indlæg

Del på andre sites

Jeg snakker ikke med mig selv.

2

Del dette indlæg

Del på andre sites

Jeg snakker ikke med mig selv.

:rulle:

0

Del dette indlæg

Del på andre sites

Well... hvis man tror på noget (spirituelt) større-end-en-selv om du vil, og sætter sig ned og overvejer hvad man vil spørge om, er jeg ret sikker på at spørgsmålet vil gro ud af ens ego og et eventuelt svar vil derfor være fuldstændig værdiløst.

Omvendt tror jeg alle de ting du har helt inde i det inderste af dig selv (dine værdier og det du tror på) i sig selv er en form for kontinuerlig strøm af "spørgsmål" og du modtager også en kontinuerlig strøm af "svar" på disse - blot oplever du det mere som pludselig inspiration eller spontan indsigt.

My 2c. :)

1

Del dette indlæg

Del på andre sites

Well... hvis man tror på noget (spirituelt) større-end-en-selv om du vil, og sætter sig ned og overvejer hvad man vil spørge om, er jeg ret sikker på at spørgsmålet vil gro ud af ens ego og et eventuelt svar vil derfor være fuldstændig værdiløst.

Omvendt tror jeg alle de ting du har helt inde i det inderste af dig selv (dine værdier og det du tror på) i sig selv er en form for kontinuerlig strøm af "spørgsmål" og du modtager også en kontinuerlig strøm af "svar" på disse - blot oplever du det mere som pludselig inspiration eller spontan indsigt.

My 2c. :)

Jeg har det også sjovt, når jeg læser "spirituelle" bøger, med at gætte hvilke ting som er spirituelle og hvilke ting som er Ego drevet.

Mange vil bare gerne høre om der er en plan med det hele, og hvad der sker efter døden.

Og begge ting kan være ego'et, som enten er bange eller ønsker opmærksomhed.

0

Del dette indlæg

Del på andre sites

Hvad er dit ultimative bevis for en ateist?

0

Del dette indlæg

Del på andre sites

"Hvad fanden bilder du dig ind, dit dumme svin?"

0

Del dette indlæg

Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind