Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

AA18

Fordeling af personlig fradrag?

Recommended Posts

AA18

Er der nogen herinde, der har lidt styr på skatteforhold, herunder fordeling af fradrag?

Jeg står nemlig i den situation, at jeg flytter til udlandet den 1. september for at arbejde og rejse og kommer derfor ikke til at have nogen indkomst i Danmark resten af året (har opsagt min lejlighed og alt det der). Er det muligt at fordele fradrag fra september til december ud over månederne frem til eller er fradraget "låst" til hver måned??

Jeg har været i kontakt med SKAT flere gange, men har hver gang fået forskellige svar fra meget uforstående og utålmodige medarbejdere og er på ingen måde blevet klogere. Min tålmodighed med dem er opbrugt, og tager derfor chancen herinde i håb om, at andre evt. har været i samme situation.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
misseman

du vil vel kunne anføre en fiktiv renteudgift svarende til det beløb du ønsker at få ekstra fradrag for i de måneder der er tilbage indtil du skal af sted... og så fjerne den i den måned du skal af sted så bliver fradraget jo genberegnet.

så er det 4 mdr så skal du sætte en renteudgift på (personligt fradrag per år / 3) og så bare fjerne den igen til september..

så burde systemet vel selv regne det ud.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
-mholle-

Hvis du fraflytter DK har du ikke fradrag for den periode hvor du ikke bor i Danmark, så umiddelbart er dit spørgsmål ikke relevant, men måske jeg misforstår noget?

Skal du kun være væk fra DK i de 4 mdr, for så bliver du beskattet i DK af det arbejde du har i udlandet (og i såfald har du selvfølgelig dit fradrag for hele året)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites