billiebean

Ved du, hvad dit rigtige stjernetegn er?

Recommended Posts

Kunneikkeslette

Jeg er jomfru nu. :slem:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Smiling_Goat

Jeg er stadig løve. Jeg har også fået at vide af folk, at jeg bare er en rigtig løve (ja, lidt selvfed er man vel altid :genert: ) så det ville ikke have givet mening, hvis jeg havde været andet :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
psykonella

Er du tilfreds med dit nye tegn?  :P

Ret ligeglad, det har intet på sig alligevel grundet universets udvikling og dermed stjernernes position på himlen.

Dertil kommer at det alligevel ikke kan bruges til noget så..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
VAGTEN8800

Jeg har egentlig altid været glad for at være tyr, men jeg kan da godt se jeg passer som fod i hose hos vædderen, det er faktisk for vildt som det passer :tie:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
NotCrazyJustLimitedEdition

Jeg er åbenbart tyr nu i stedet for tvilling. 

Synes nu mere jeg er tvilling. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
tbpedersen

Der er en oversigt her, der beskriver det rimelig godt http://horoskopnettet.dk/find-dit-stjernetegn/ - bortset fra at Slangebæreren" ikke er med. Desuden findes der mange artikler om emnet, og der hersker stor uenighed astrologer imellem omkring hvorvidt, man skal følge den gamle tydningskunst eller tage den nye med :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
tbpedersen

Jeg tror der er en stor del af danskerne, der mener at man kan bruge denne tydningskunst til noget gavnligt. Hvorfor skulle man ellers fortsætte med at praktisere det i flere tusinde år?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jesper74

Dette her jeg vist længe, det med at datoerne ikke passer... Men jeg læser da stadig horoskopet fra tid til anden. :D

Jeg har dog altid tænkt, hvorfor er det den dag du er født som er vigtigt. ?

Den kan jo ændre sig, alt efter stress, førstegangsfødende, og flere andre ting.

Den dag som er meget mere vigtigt er den dag du bliv skabt.

Altså da Sædcellen og Ægget smeltede sammen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dgd2007

Vil det sige, at man er helt anderledes, end man har gået og troet!!?? :shock:

Nej, spøg til side, astrologi var topmoderne, da jeg var en teenage gris, og det var faktisk mere almindeligt i en scoringssituation at spørge, hvad for et tegn man var født i, end hvad man lavede som arbejde :) Men reelt gør det nok ikke den store forskel. Tingene er jo som de er, uanset om det bliver genspejlet i himmellegemernes placering eller ej.

Men det er da meget sjovt, hvis det, teorierne bygger på, faktisk slet ikke passer. Jeg syntes dog, at de, der gik seriøst ind for det, sad med deciderede charts over himmelrummet og beregnede tilsyneladende meget videnskabligt. Så det overrasker mig da, hvis det slet ikke passer med virkeligheden.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Mizz_Dupont

Og hvis man nu følger de nedenstående links, og læser hvad astrologer selv siger og skriver, så bruger de jordens "equinoxes" til at udregne positionen for stjernetegn - og IKKE stjernernes positioner. 

Ergo er det en omgang fis i en hornlygte, medmindre man bruger indisk astrologi, der er påvirket af stjernernes konstellationer - den såkaldte "Vedic" astrologi.

But in the "tropical zodiac", the system used by Western astrologers, there are fixed sectors of the sky through which the movement of the sun, moon and planets is tracked to create the basis for horoscopes.

"The tropical zodiac is fixed and immovable. It is static - whatever happens to the Earth's axis."

These sectors of the sky use the equinoxes as reference points, not the constellations upon which the star signs are based.

http://www.bbc.com/news/magazine-12207811 

...Men ja, for astronomer betyder det sikkert lidt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind