Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

Sladderhanken

Hvad fortryder du økonomisk?

Recommended Posts

DetSorteCirkus

Hvad er der egentlig i vejen med det, hvis du ikke føler du mangler noget. Har tøj på kroppen og kommer på ferie?

Hvis du lige er blevet færdig, er det da superfornuftigt lige at lægge til side i periode, specielt indtil man har fundet et permanent sted, hvor man kan se sig selv bo i mange år.

Jeg regulerer i hvert fald ikke mit forbrug direkte i forhold til min indtægt, men selvfølgelig er forbruget langsomt blevet skruet op i løbet af de sidste 15 år, siden der begyndte at komme penge i kassen. Det gør mig nu stadig ikke lykkelig at købe dyrt tøj, så jeg går stadig mest i noget fra HM på trods min indkomst.

Jeg kan sagtens købe dyre møbler, men jeg køber ikke bare for at købe. Hvis jeg køber en reol til 30000 kr så er det altså et velovervejet køb, som jeg har tænkt over et stykke tid og ved jeg vil være glad for også 20 år senere.

Jeg gør det overhovedet ikke ud fra et motiv om at jeg er bange for at ende på fattiggården. Jeg kommer fra en relativt velhavende familie - dog med et virkelig moderat forbrug i mange henseender. Men det er ligeså belastende at smide ud som at købe ind, så hvorfor anstrenge sig.

Men problemet er jo, at Sladderhanken har lyst til at bruge lidt penge på sig selv, men ikke føler, at han/hun må.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
TomKah

Men problemet er jo, at Sladderhanken har lyst til at bruge lidt penge på sig selv, men ikke føler, at han/hun må.

Ok, sådan læser jeg det faktisk ikke. Læser det mere som om vedkommende føler at han/hun burde bruge flere penge pga indkomsten, ikke så meget af lyst.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Daytrader

Hvordan bliver I bedre til at bruge penge? Jeg er lige gået fra at være studerende til at være fuldtidsansat. En ottedobling af min indtægt før skat.

Men jeg kan stadig ikke få mig til at købe tøj til 300 kroner +, og jeg spiser sjældent ude. Er jeg i byen, køber jeg max. en drink ude - sørger for en ordentlig promille til forfesten, som så bare skal holdes ved lige. Jeg går faktisk konskvent heller ikke steder hen, hvor de tager mere end 20-30 kroner i entré.

Min sofa er mit dyreste møbel. Den kostede 2200. Jeg har et 32" tv i stuen - det samme som hang på mit 11 m2 kollegieværelse. Jeg bor i en lille toværelses lejlighed og ville egentlig gerne flytte i noget nyere og større, men jeg kan ikke få mig til at bruge pengene på det. Jeg har ingen bil, selvom jeg bor i Vestjylland.

Hvordan holder jeg op med at tænke økonomisk konstant? Jeg gider ikke ende med 500.000 på bankbogen og 0 på livskvaliteten.

Jeg forsøger at øve mig. Den kommende weekend bruger jeg i Venedig - men igen er det den sparsommelige tante, der slår til. Tager nemlig primært derned, fordi det er så svinebilligt (fly: 269 tur/retur og hotel: 700 for to nætter pr. person). Ak!

Jeg tror ikke du skal være nervøs ... evnen til at bruge penge skal nok komme :P

Istedet for at ende med 1/2 million i banken kan du jo bare gøre det til en vane at betale alt kontant istedet for at låne. Det vil give dig en frihed de fleste danskere kun kan drømme om.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
diemar

Jeg fortryder generelt alle forbrugslån, selvom jeg altid har optaget dem som rentefrie, har det stadig været en træls post måned efter måned.. Aldrig mere forhåbentlig :o

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DB77

Jeg fortryder at jeg ikke har været bedre til at spare op. Det betød desværre at da jeg gik fra min mand, måtte jeg trække min private pension ud, og bruge pengene på en bil.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Chloé

Faktisk ikke rigtigt noget. Eller jo, så skulle det da lige være at jeg ikke blev boende hjemme og arbejdede så meget som muligt ved siden af mine suppleringsfag inden jeg søgte ind på studie, så jeg havde sådan en god opsparing med mig.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites