Jesper74

Mening med livet - mine svar

65 svar i dette emne

Ovenstående giver heller ikke rigtig mening i forhold til at jeg er ateist

1) Altså selvom jeg er ateist, så mener jeg ikke som udgangspunkt at folk der er troende er psykisk syge, ej heller at dem der er psykisk syge er troende. De kan naturligvis godt være det, men det har ikke noget udspring i hverken tro eller psykisk lidelse/sygdom etc.

2) Jeg sætter heller ikke overbevisning= religion. Fx. kan en psykisk syg være overbevist om at der lever insekter under huden pga sin lidelse og reagerer derefter ved fx. selvskade. En gruppe af mennesker kan have en religion hvor deres tro er baseret på at der lever insekter under huden og reagerer derefter ved ritualer, hellige skrifter mm.

Men et er sygdom noget andet er religion. Jeg mener jf 1 ikke at den psykiske syge er religiøs eller at gruppen er psykisk syge

3) du skrev ikke at frygten for døden bliver til et håb om efterlivet - du skrev at frygten for døden er det, der skaber håbet om et efterliv. I forhold til at jeg er ateist giver det ikke mening, da der ikke for mig er noget efterliv. Jeg ved, at jeg skal dø, jeg kan frygte det - men det skaber intet håb om et efterliv.

4) Forstår ikke hvorfor du begynder at inddrage Asatro. Det giver ikke større mening for mig som ateist..beklager :)

Næh, det jeg prøvede at vise er at dem som frygter døden, og har brug for at finde en udvej, kan bruge religion, som en løsning.

Mange har religion som samlingspunkt, og det er bare det sted vi mødes.

0

Del dette indlæg

Del på andre sites

Skrevet (redigeret)

Så det er incest, som er sex med sine døtre...

Og ikke pædofili, som er sex med sine døtre...

De kristne lavede en kirke, ud fra to sætninger i det nye Testamente.

Så sex med sine egne børn... en præst kan jo sige at alle i sognet er hans(guds) børn.

Redigeret af JesperSB
0

Del dette indlæg

Del på andre sites

De kristne lavede en kirke, ud fra to sætninger i det nye Testamente.

Så sex med sine egne børn... en præst kan jo sige at alle i sognet er hans(guds) børn.

Sikke dog en omgang forvrøvlet ævl du er ude i her. Hvad er det med dig og religion og pædofili? Hvorfor er det så vigtig en ting for dig mht. dine svar om meningen med livet?

1

Del dette indlæg

Del på andre sites

Incest er sex med sine egne børn uanset alder

Pædofili er en der tænder og måske agerer på en seksuel tiltrækning af børn der ikke er kommet i puberteten endnu.

Lots døtre var så gamle at de var ved at skulle blive gift og faktisk allerede var lovet bort.

1

Del dette indlæg

Del på andre sites

Incest er sex med sine egne børn uanset alder

Pædofili er en der tænder og måske agerer på en seksuel tiltrækning af børn der ikke er kommet i puberteten endnu.

Lots døtre var så gamle at de var ved at skulle blive gift og faktisk allerede var lovet bort.

Så sex med deres far var bare for sjov.?

De 7-8 forskellige version jeg har læst, så var det fordi der IKKE var mænd i nærheden, at de gjorde det.

Så det er lidt som Adam og Eva, hvis børn skulle dyrke sex med hinanden for at skabe menneske racen.?

0

Del dette indlæg

Del på andre sites

Skrevet (redigeret)

Så sex med deres far var bare for sjov.?

De 7-8 forskellige version jeg har læst, så var det fordi der IKKE var mænd i nærheden, at de gjorde det.

Så det er lidt som Adam og Eva, hvis børn skulle dyrke sex med hinanden for at skabe menneske racen.?

Nej, det var fordi det ikke var mænd i nærheden, at Lots døtre besluttede sig for at drikke ham fuld og dyrke sex med ham.

Det ændrer STADIG ikke på at der ikke er tale om pædofili som du lagde ud med at sige det var.

Kort sagt der er INTET pædofilt i den historie :)

Redigeret af psykonella
2

Del dette indlæg

Del på andre sites

Nej, det var fordi det ikke var mænd i nærheden, at Lots døtre besluttede sig for at drikke ham fuld og dyrke sex med ham.

Det ændrer STADIG ikke på at der ikke er tale om pædofili som du lagde ud med at sige det var.

Kort sagt der er INTET pædofilt i den historie :)

Så for dig er det i orden at dyrke sex med sine børn, bare de er gamle nok.?

Eller er det, det at jeg forvekslede incest(Sex med egne børn),  med pædofili(Sex med børn).?

Fordi jeg syntes stadig det er forkert, men sådan er der så meget.

0

Del dette indlæg

Del på andre sites

Skrevet (redigeret)

Så for dig er det i orden at dyrke sex med sine børn, bare de er gamle nok.?

Eller er det, det at jeg forvekslede incest(Sex med egne børn),  med pædofili(Sex med børn).?

Fordi jeg syntes stadig det er forkert, men sådan er der så meget.

Gider du lige makker - læs hvad man skriver til dig !

Du klumrede i begreberne - jeg oplyste dig om at du tog fejl og forklarede dig hvordan tingene hænger sammen.

Intet andet!

Redigeret af psykonella
0

Del dette indlæg

Del på andre sites

Det der mest af alt undrer, i hvert fald mig, er det faktum, at dit omdrejningspunkt her i tråden, har handlet utrolig meget om netop pædofili.

Ja, tråden er gået at sporet...

Men der var ingen som ville diskutere spirituelle ting.

De ville hellere diskutere stavefejl...

0

Del dette indlæg

Del på andre sites

Hallo Allesammen  !

Livet er en gave og hvad enten gaven (livet ) varer kort eller lang er det meningen at vi alle skal have et så godt liv som mulig ! Det er bestemt ikke meningen at vi skal gøre livet surt for os selv og eller andre. !

Hilsen Christelk !

1

Del dette indlæg

Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind