Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

KisserTheNerd

Købe brudekjole online/anbefal fysisk butik?

Recommended Posts

KisserTheNerd

Er der nogen af jer, der har erfaring med at købe brudekjolen online? Der findes jo ret mange, MEGET, billige butikker, men jeg frygter lidt at få en kjole i noget frygteligt polyester-agtigt stof, hvis jeg gør det ;) 

Omvendt, så synes jeg at mange af de brudekjoler de reklamerer med i fysiske butikker dels er meget dyre, dels er ret langt fra, hvad jeg ønsker mig stilmæssigt. Der er selvf. også den mulighed at købe brugt, men det ønsker jeg umiddelbart ikke...

Jeg skal giftes på en strand (vi stikker af fra alt og alle!), så kjolen skal passe til dét. Derudover er jeg skræmmende tæt på kun at være 1½ meter høj, og jeg er æbleformet (og i god fodderstand). Det udelukker en del af de der oplagte mermaid-kjoler, og marengs er også no go. Jeg forestiller mig selv noget a-line tea-lenght, men jeg er åben for forslag...

Sååå spørgsmålet er egentlig dels, hvad erfaringerne er med webshops - og hvilke der er gode, men også hvilke fysiske butikker I kan anbefale. Jeg er fra Odense, så meget gerne noget der eller på Fyn/tæt på Fyn. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
kakro05

Jeg har købt min. Glamour brudekjoler. Deres udvalg er stort. Ene Der ekspederede mig første gang var vildt god. Desværre. Har de efterfølgende ekspedienter ikke været så gode. Man får tilretning med i prisen og de siger man får noget træning i at håndtere sin kjole. De sidste begynder jeg dog at tro bare var snak.

Så jeg ved ikke helt om jeg kan anbefale dem endnu.....jeg vakler lidt.

Men ellers ville jeg tage til Kbh og prøve kjoler. Vejle skulle vist også have noget?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Cosi

Som Kakro foreslår, så holder Lilly hvert år i oktober måned lagersalg af brudekjoler ovre i Vinding (bydel i Vejle) - som regel koster de 1500 kr. :)

Jeg selv købte en brugt til 3000 kr - jeg er godt nok pæreformet, men et selv kun 152 cm høj, så du må sige til hvis det var noget - du kan se den i min bryllupstråd :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Pindsvinet

Ellers skal du bestille flere billeder fra Jenjenhouse, jeg har fået tilsendt noget nær 50 billeder over de sidste par måneder. Og det er afslørende hvilke kjoler der er no-go og hvilke som faktisk er flotte. Det er nok derfor de får forskellig feedback.
Men jeg har bare sorteret dem fra som hang grimt på deres gine og tydeligvis er ændret på i deres reklamebilleder.

Men 3 stykker af mine yndlings er flotte på de tilsendte billeder, selvom man lige skal have fantasien iorden når de sender en str 48 og man selv er en del mindre i str.

Jeg har samtidig været ude og prøve kjoler i rigtige butikker for at se hvilken pasform der er bedst til mig :)

Jeg har ikke kunne finde nogen butikker endnu hvor de har de kjoler jeg drømmer om :/ Jeg er ude efter champagne farvet og mange brudebutikker har bare et lille bitte udvalg.. jeg bliver helt overrasket :P

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites