Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

englishchannel

Forlovelsesring og pris

67 stemmer

1. 1. Hvad har din forlovelsesring kostet?

• Under 1000 kr
      7
    • 1000-1999 kr
      4
    • 2000-3999 kr
      7
    • 4000-6999 kr
      8
    • 7000- 9999 kr
      6
    • 10.000-14.999 kr
      2
    • 15.000-19.999 kr
      0
    • 20.000-30.000 kr
      1
    • Over 30.000 kr.
      2
    • Jeg har ingen forlovelsesring, men er nysgerrig på svarene!
      30

Recommended Posts

englishchannel

Bare af nysgerrighed, og selvfølgelig med alle tænkelige disclaimere.

Så kunne jeg egentlig godt tænke mig at vide, hvad der nogenlunde er det normale prisniveau for en forlovelsesring i dagens Danmark. Jeg har selvfølgelig hørt den der med, at den skal koste en månedsløn for manden (før skat), men jeg regner ikke med, at det på nogen måde er normen.

Så... ved du (ca.) hvad din forlovelsesring har kostet? :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DansePrinsesse

Jeg troede det var tre måneders løn, det har jeg i hvert fald bildt min kæreste ind. :blushing:

Jeg kan af gode grunde ikke stemme, men er faktisk ret nysgerrig på resultatet. Personligt har jeg ikke forventninger til en meget dyr ring, med en bestemt type sten - det vigste er, at den er holdbar, synes jeg.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Filipai

Jeg er også bare nysgerrig. Jeg har også hørt om det med 3 måneders løn.

Jeg har selv solgt forlovelsesringe, og står nu i en forretning hvor jeg også nogle gange sælger en "normal" ring, der så bruges som forlovelsesring.

Jeg har solgt ringe til mellem 800 kr og 45.000, til brug som forlovelsesring.

Den ring jeg selv sukkede efter i sin tid kostede 30.500. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
wizzze

Jeg troede det var tre måneders løn, det har jeg i hvert fald bildt min kæreste ind. :blushing:

Jeg kan af gode grunde ikke stemme, men er faktisk ret nysgerrig på resultatet. Personligt har jeg ikke forventninger til en meget dyr ring, med en bestemt type sten - det vigste er, at den er holdbar, synes jeg.

http://www.bbc.com/news/magazine-27371208

I UK/Europa er det 1måned, i USA 2 måneder og i Japan 3måneder, så det kommer an på hvor du har bedt ham købe den :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
englishchannel

Jeg tror, at det er tre i USA og en i Danmark? Så du skal bare overbevise kæresten om at gøre det the American way :D

Jeg drømmer om en hvidguldsring med en enkelt diamant (solitaire?), men jeg ved godt, at min kæreste og jeg ikke lige er det sted i vores økonomiske livscyklus, hvor jeg kan forvente en virkelig stor diamant (jeg så en fantastisk en til 35.000 i sidste uge  :love: ). Derfor kan jeg godt lide tanken om at få en ring med en relativt lille diamant nu, som så kan skiftes ud med en større, når vi får råd (f.eks. til vores 10 års bryllupsdag). Den mindre diamant kan så bruges i et andet smykke, f.eks. som en halskæde til en eventuel datter :wub:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
englishchannel

http://www.bbc.com/news/magazine-27371208

I UK/Europa er det 1måned, i USA 2 måneder og i Japan 3måneder, så det kommer an på hvor du har bedt ham købe den :D

Nå, du kom mig i forkøbet :D

I øvrigt... kan du ikke løfte sløret for, hvad du planlægger mht. Prinsesse Cykelstyrt? (Og ja, jeg ved at du ikke kan lide at blive plaget om det, men nu er du altså gået ind i en forlovelsesringstråd og så er du fair game ;) )

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
wizzze

Nå, du kom mig i forkøbet :D

I øvrigt... kan du ikke løfte sløret for, hvad du planlægger mht. Prinsesse Cykelstyrt? (Og ja, jeg ved at du ikke kan lide at blive plaget om det, men nu er du altså gået ind i en forlovelsesringstråd og så er du fair game ;) )

Pt. planlægger jeg at læse interesseret med i denne tråd ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Køligt

ca. 3500kr.. Den blev så også min vielsesring og jeg knuselsker den. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DansePrinsesse

Jeg har kun nævnt det med tre måneder, fordi det ville give en så afsindig dyr ring, at jeg aldrig ville turde gå med den. Derfor antager jeg, at han godt kan regne ud, jeg ikke mener det seriøst.. Men man ved selvfølgelig aldrig... :D

Egentlig synes jeg ikke en ring til 30.000 er sådan helt vanvittigt ude af proportioner, hvis man har en fornuftig økonomi. Men det er ikke for mig, det er i hvert fald ikke noget jeg hverken forventer eller drømmer om.

Hvis jeg skulle vælge en forlovelsesring, som jeg ville blive rigtig glad for, så skulle det være sådan noget i denne stil - guld med en enkelt f.eks. sort diamant, de her koster mellem 2500 og 4500 kr.:

post-32556-0-42250900-1413904860_thumb.jpost-32556-0-29428300-1413904870_thumb.j

Når vi har talt om forlovelsesringe kan jeg godt lidt fornemme på min kæreste, at han synes sådan en skal være mere "speciel" - og dermed åbenbart også dyrere - end de andre smykker han har givet mig. Han er som regel ude i sådan noget 10.000 - 15.000 og det har jeg bare slet ikke et behov for. Det er på ingen måde det, der vil gøre at ringen vil være smuk, unik og elsket for mig.

Og det siger jeg så, mens jeg omvendt ville takke ja til en Chanel taske i samme prisklasse uden at blinke. ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DansePrinsesse

Jeg har i hvert fald også set mange vildt flotte ringe til omkring de 3000 kr. Det er godt nok til mig da :P

Det er jo heller ikke fordi en "billigere" ring er grimmere eller dårligere. Men hvis man går op i, at der skal være en diamant f.eks., så får man bare ikke meget diamant for 3.000 kr. Ikke hvis man også samtidig gerne vil have en ring i guld af en nogenlunde høj karat.

Personligt er jeg ret ligeglad med stenen og dens størrelse. Min forlovelsesring kunne ligeså godt have en rubin eller en ametyst eller slet ingen sten.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites