PlusEsseQuamSimultatur

Fødselsdepression - hvordan har i tacklet det?

286 svar i dette emne

Ja, det dilemma kender de fleste nok til, når de bor sammen med nogen. Det skal man lige vænne sig til. :o Men dejligt det går godt hos dig. 

1

Del dette indlæg

Del på andre sites
On 9/2/2017 at 22:59, PlusEsseQuamSimultatur skrev:

eg nyder dog fortsat meget min alenetid når som helst jeg kan komme til det. Måske især fordi min mand altid er hjemme og jeg derfor er "på" hele tiden. Jeg får ikke rigtig dækket mit alenebehov

Uh - den der alene tid er også vigtigt :-/ i sær når man har helt små/små børn og man føler sig som et stort 24t  klatretræ/ammemaskine og der konstant er behov som skal opfyldes. 

Og hvis ungen endelig sover er de bare om at få indhentet alt det forsømte hvis man orker får det forsvinder ikke af sig selv :-/

Til sidst er man vitterlig ved at få spat af konstant at være på samtidig med (eller, det var jeg i hvertfald) ved at gå til af mental kedsomhed. Og bare tanken om at manden også kan have behov for et kram kan få alle nakke hår til at rejse sig  - hamrene unfair, men sådan kan det være.

1

Del dette indlæg

Del på andre sites
For 3 timer siden, Zoxa skrev:

Uh - den der alene tid er også vigtigt :-/ i sær når man har helt små/små børn og man føler sig som et stort 24t  klatretræ/ammemaskine og der konstant er behov som skal opfyldes. 

Og hvis ungen endelig sover er de bare om at få indhentet alt det forsømte hvis man orker får det forsvinder ikke af sig selv :-/

Til sidst er man vitterlig ved at få spat af konstant at være på samtidig med (eller, det var jeg i hvertfald) ved at gå til af mental kedsomhed. Og bare tanken om at manden også kan have behov for et kram kan få alle nakke hår til at rejse sig  - hamrene unfair, men sådan kan det være.

Ja lige præcis. Jeg kan godt mærke det gør at min stress niveau konstant er højst. Der er aldrig tid til at slå hovedet fra

0

Del dette indlæg

Del på andre sites
For 13 minutter siden, PlusEsseQuamSimultatur skrev:

Ja lige præcis. Jeg kan godt mærke det gør at min stress niveau konstant er højst. Der er aldrig tid til at slå hovedet fra

Jeg har ikke mange gode ord eller trøst at give af - Men det bliver det bedre  - tro  mig, det gør det faktisk, men det tager sin tid.

I anden tråd er jeg i en hel del uvejr grundet at jeg har argumenterer for at jo bedre man har det, jo mindre skal der til før et problem fylder meget.

Og  - og det er bare så dødhamrende "let" at være bagklog", men jeg er  i hvertfald sikker på at den også kunne møntes på mig selv den gang. Min spædbarnsmors krise var vitterlig ved at få mig til at smide enten ungen, eller mig selv ud over første og bedste bro - men tingende går over. Det bliver rent  faktisk bedre - det er bare ikke en særlig sjov proces :-/

1

Del dette indlæg

Del på andre sites
For 12 minutter siden, Zoxa skrev:

Jeg har ikke mange gode ord eller trøst at give af - Men det bliver det bedre  - tro  mig, det gør det faktisk, men det tager sin tid.

I anden tråd er jeg i en hel del uvejr grundet at jeg har argumenterer for at jo bedre man har det, jo mindre skal der til før et problem fylder meget.

Og  - og det er bare så dødhamrende "let" at være bagklog", men jeg er  i hvertfald sikker på at den også kunne møntes på mig selv den gang. Min spædbarnsmors krise var vitterlig ved at få mig til at smide enten ungen, eller mig selv ud over første og bedste bro - men tingende går over. Det bliver rent  faktisk bedre - det er bare ikke en særlig sjov proces :-/

I min optik er det bedre at være ærlig omkring det, end at holde en pæn facade og lade som om alt er en Morten Korch film - hvem gavner det lige?

0

Del dette indlæg

Del på andre sites

Well, ingen som helst - ud over spelt politiet, som efter urteteen alligevel render hjem og tuder  under dynen bagefter

0

Del dette indlæg

Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind