VildMagi

Hvad skal vi have til aftensmad? På den igen!

Recommended Posts

wizzze

Rester fra i går: Tarteletter. 

Mine børn er jydebørn til fingerspidserne. De har plaget i flere uger om at få det. Og det skal de få! :D

Hvis jeg plager, må jeg så også få? :devil:

Tarteletter :savl:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Santopia

opskrift Santopia?

Uh jeg bruge faktisk ikke nogen opskrift. Men bønnebøfferne består ca. af:

en halv pakke butterbeans fra urtekram (lagt i blød natten over, kogt en times tid- men man kan bruge hvilken som helst slags bønner, også fra dåse). Bønnene smides i en blender/foodprocesser, røres sammen med 2 æg, krydderier og evt. lidt grøntsager. Jeg brugte en hjemmelavet ranch-krydderiblanding, chilisauce og peber samt 1/2 rødløg og 1/2 grøn peberfrugt i meget små tern. formede det til bøffer og gav det 20-30 min i ovnen til det virkede færdigt. 

Bøfferne lægges i store salatblade med det samme som man vil putte i en burger. Jeg laver dog en dressing af skyr og sennep istedet for mayo og den slags..

Beklager jeg ikke kunne give en mere fyldestgørende opskrift, men det er sådan en på-slum-ting, som nærmest ikke kan gå galt :) Hvis man vil give det mere smag kan man stege det på panden istedet, men jeg skærer lidt ned på kalorierne i de her dage efter en sommer, hvor jeg har taget lidt ekstra på.. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
KøgeSkøge

Frikadeller, rodfritter ogasparges med bacon.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jubi_bruger

Taco salat... nok uden tacos, det er jo den usunde del :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Galathea

Vi må vist hente pizza :lol:

Jeg skulle egentlig stege en svinemørbrad, som jeg marinerede i går, og lave en japansk stir fry med bla. burrerødder. Burre er en alm. vild plante i Danmark, og i Japan spiser man pæleroden, fx som stir fry med gulerod og sesam. Jeg var ude og grave en masse vilde burrerødder op i går, da jeg også samlede brombær og mirabeller. Men de er sgu da helt umulige at rense og få noget spiseligt ud af, især her lidt i spisetid, når man har været oppe siden kl 4 pga søvnmangel, trænede kl. 6 og har haft en lang dag. 

Så nu er jeg gået kold med en gin & tonic på altanen :genert:. Kæresten må hente pizzaer, når han kommer hjem.  

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
sjo

Vi må vist hente pizza :lol:

Jeg skulle egentlig stege en svinemørbrad, som jeg marinerede i går, og lave en japansk stir fry med bla. burrerødder. Burre er en alm. vild plante i Danmark, og i Japan spiser man pæleroden, fx som stir fry med gulerod og sesam. Jeg var ude og grave en masse vilde burrerødder op i går, da jeg også samlede brombær og mirabeller. Men de er sgu da helt umulige at rense og få noget spiseligt ud af, især her lidt i spisetid, når man har været oppe siden kl 4 pga søvnmangel, trænede kl. 6 og har haft en lang dag.

Så nu er jeg gået kold med en gin & tonic på altanen :genert:. Kæresten må hente pizzaer, når han kommer hjem.

Kan det rettes til stegte ris med mørbrad og random grønt evt.?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Galathea

Kan det rettes til stegte ris med mørbrad og random grønt evt.?

Det havde det i princippet godt kunne, men jeg kapitulerede til træthed og pizzalyst. Jeg laver svinemørbraden i morgen med noget andet grønt. Jeg håber ikke, at den bliver mærkelig af at marinere to døgn.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Dipsy-forever

Hjemmelavede flæskestegs burger i grovboller. Dertil salat.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jubi_bruger

Stegt flæsk

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind