Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

Tricolette

06.09.14 - tror vi har lidt travlt....

Recommended Posts

Tricolette

Vi har i de sidste 2 år snakket om at holde bryllup i forbindelse med gommens 50 års fødselsdag. Vores tilgang har hele vejen været sådan lidt afslappet, og vi når det nok.....

Nu er der så under 5 uger til :8: , så vi må hellere få sat lidt skik på planlægningen.

I første omgang var det planen at det skulle være en overraskelse til gommens 50 års fødselsdag, men da min søn faldt over brevet fra borgmesterkontoret, så måtte min datter også have det at vide, og så valgte vi at gøre det officielt. Så alle inviterede har fået det som en overraskelse at vi skal giftes. Derfor forventer vi absolut ingen form for sange/taler/indslag/polterabend osv. Vil faktisk gerne undgå polterarbend

Huskeliste ca 6 måneder før brylluppet.
- Fastsæt dato og tidspunkt for brylluppet: D. 6. september 2014 kl. 17.00
- Reserver kirke: Aftale med borgmesteren og det bliver hjemme i egen have/terrasse

- Reserver lokale: Igen egen have/terrasse
- Bestil tid til at få lagt makeup og sat hår: Klare jeg selv
- Begynd at se efter brudekjolen, skoene og tilbehøret: Kjolen er købt, men mangler skoene.
- Book evt. overnatning: Sover hjemme
- Book musik: bliver eget anlæg eller låner af sønnens DJven
- Book fotograf: Gommen er ikke meget for at blive fotograferet, så det bliver en af gæsterne, som får lov til at styre gommens kamera den dag.

Huskeliste 3-6 måneder før brylluppet
- Indhent og udfyld en ægteskabserklæring: Den er på plads
- Tøj til brudgom: Han har lige fået nyt jakkesæt, men skal lige finde en ny skjorte eller et pænt alternativ.
- Køb vielsesringene: Vi genbruger vores forlovelsesringe - de skal lige pudses op, og gommens skal nok udviddes lidt.
- Skriv en ønskeliste: Den er på plads
- Skriv en gæsteliste: Er klaret
- Design invitationer, (vielsesprogram), bordkort, menukort, festprogram og takkekort: Invitationerne er sendt ud - inviterer til multifest. Gommens 50 årsfødselsdag, indflytterfest, overstået husrenovering og bryllup.
- Vælg forlover: Nej
- Vælg en toastmaster: Nej  
- Få styr på bryllupsmenuen: Bliver nok en grillmenu med 3 slags køb, salat, brød mv
- Bestil bryllupskagen: Overvejes lige, men bliver sikkert et led i desserten
- Vælg farvetema (på f.eks. blomsterne, pynten, invitationerne): Bliver min opgave alene
- Bestil blomster og aftal med blomsterhandleren, hvad der skal leveres (brudebuket, knaphulsblomster og kirkepynt):  Gommen har fået besked på at det er hans afdeling, men jeg skal nok give nogle klare tips...  :lol:
- Tænk på overnatning til gæsterne (privat indlogering eller hotel): Har nævnt for flere at de er velkomne til at medbringe telt og slå det op på græsplænen.

Huskeliste 2-3 måneder før brylluppet
- Tjek at prøvelsesattesten er kommet fra kommunen og afleverer den til vielsesstedet:  Er aftalt med borgmesterkontoret mv
- Forbered tale/event til din tilkommende: Springer vi lige let henover.
- Lær at danse brudevals: Gommen er udstyret med 2 venstrefødder og ingen rytmesans (han siger så selv at der er masser af rytme i kroppen af ham, men det kan ikke finde ud...), men vi gør nok et lille forsøg. Men kønt bliver det ikke   :lol:
- Planlæg skifte af efternavn, hvis dette er tilfældet: Jeg beholder mit nuværende navn af praktiske årsager.

Huskeliste 1 måned før brylluppet
- Gennemgå vielsritualet og andet med borgmesteren: 
- Tjek at brudens tøj er ok (send evt. kjolen til dampning): Kjolen skal nok lige vaskes
- Tjek at brudgommens tøj er ok: 
- Tjek at vielsesringene passer: Min passer men gommens er for lille...
- Gå brudeskoene til, så de ikke klemmer på dagen: Skal først have dem købt....
- Leje service osv: Skal have snakket med en udlejer. Al service, borde og stole, duge osv. Vi har selv købt et festtelt.
- Lav bordplan: Vi vælger nok ingen brodplan, da det er en grillfest osv
- Køb morgengaver:

- Indkøb af drikkevarer: Vi smutter lige en tur til Tyskland - skal have lavet en lang indkøbsliste....

Huskeliste dagen før brylluppet
- Opsætning af telt

- Afhentning af service, borde og stole
- Afhentning af søn på efterskole
- Fejre gommens 50 års fødselsdag: Bliver bare os 2 og mine børn/svigersøn på en god restaurant i Aalborg
- Gå tidligt i seng så I er udhvilede til jeres store dag:

OG så er spørgsmålet så bare lige hvad vi har glemt.....  :rolleyes:  :rolleyes: 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tricolette

Tillykke med det kommende bryllup

Har I overvejet  belysning  hvis I skal holde festen i haven? Jeg ved faktisk ikke, hvor tidligt, det bliver mørkt i september :gruble:

Det må være en stor have, hvis der både er plads til festtelt, og evt. overnattende gæsters telte  :)

Har tænkt på belysning flere gange - men ikke fået skrevet det på listen - bliver hermed gjort  :gogo:

Med hensyn til haven har vi lige anlagt ca. 250 kvm terrasse rundt om huset. På den østvendte side kommer teltet op, og på den vestvendte er det planen at selve vielsen skal foregå (forventer jo fortsat sommer til den tid....).

Og så er der nok små 300 kvm græsplæne - til dem med medbragte telte.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dirtydancing

det lyder som en rigtig hyggelig dag i har i vente! :) 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guldpilen

Jeg ville få stress hvis jeg var dig :D Men STORT tillykke med brylluppet! Håber I får det, ligesom I vil have det.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Vusel

Skal I selv sætte teltet op? Jeg synes det lyder som en meget presset dag før brylluppet - Har I ikke mulighed for at sætte teltet op et par dage før og evt hente borde og stole osv tidligere også? Der skal vel også dækkes bord og pyntes op? 

Vi holdt selv fest i haven sidste år, og det tager hurtigt en del timer at få stillet op :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tricolette

Taj for lykønskningerne  :)

Jeg ville få stress hvis jeg var dig :D Men STORT tillykke med brylluppet! Håber I får det, ligesom I vil have det.

Vi har jo selv valgt det tætte løb, så stress må vi bare tage, som det kommer. Og vi har nok en lidt mere rolig tilgang til det, og mange ting har jeg jo gået og luret lidt af og planlagt i hovedet i gennem det sidste års løb. Det skulle bare ned på papir nu  ;)

Skal I selv sætte teltet op? Jeg synes det lyder som en meget presset dag før brylluppet - Har I ikke mulighed for at sætte teltet op et par dage før og evt hente borde og stole osv tidligere også? Der skal vel også dækkes bord og pyntes op? 

Vi holdt selv fest i haven sidste år, og det tager hurtigt en del timer at få stillet op :)

Teltet bliver nok slået op i weekenden inden - vi skal lige have vasket den store teltdug osv.  :mellow:

Borde, stole og service er endnu ikke lejet - måske jeg lige skulle få gang i den afdeling....  :mellow:

Jeg har snakket med slagteren, om at han skulle reservere dagen til os, så det er på plads. Vi skal så bare lige melde tilbage senere, hvor mange vi skal have til - og hvad præcis vi gerne vil have. 

Borddækningen bliver min datter sat til - hun startede i lære som tjenerelev, men stoppede det, da det ikke var hende alligevel. Men hun har lært at dække et fint bord  :D

Og i dag skal jeg ned til min veninde. Jeg har kjolen med, så hun kan hjælpe med at få taget et billede, så måske der er billede at se i morgen...  ^_^

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tricolette

Lige et par billeder af kjolen - beklager på forhånd den lidt dårlige kvalitet, men der var ikke meget lys, og det var lidt halvsent på aftenen.

Den kan bindes på mange forskellige måder, så her er 3 af mulighederne. Men hælder mest til at gøre det som på det første billede.

Og jeg havde bare ikke lige troet, at jeg skulle have en lang eller en hvid kjole på - men da jeg stod i den, var der ingen tvivl  :wub: - (og den er fundet helt tilfældigt i en lille butik i Barcelona - så den i grøn på en gine udenfor, og måtte jo så lige have manden placeret på en café og tilbage og prøve den)

post-125545-0-62955300-1407484337_thumb.

post-125545-0-60877900-1407484349_thumb.

post-125545-0-66589800-1407484356_thumb.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tricolette

Vi har lige været omkring guldsmeden i dag - vi bruger stadigvæk vores forlovelsesringe, men jeg får en ekstra ring lavet af mine elskede mormor og morfars forlovelsesringe, samt en ring D har fået af sin nu afdøde mor. 

Desuden skulle Ds ring udvides et par størrelser eller 5....  :shock: Håber det kan lade sig gøre.

Øver og finder stadigvæk nye muligheder at sætte kjolen på, men hælder fortsat til første model. Skal på jagt efter en god stropløs BH - har I nogle særlige mærker I kan anbefale?

Skoene er selvfølgelig udsolgt i min størrelse, så nu leder jeg efter nogle i lidt samme stil. 

Blomster og farver er jeg så ikke kommet videre med, men vi har aftalt at vi køber en stak lyskæder til at hænge i "loftet" i teltet, det giver forhåbentligt lys nok sammen med de levende lys på bordene.

Overvejer lidt at spørge en bekendt, som er fotograf, om hun evt vil tage lidt billeder under vielsen og lige efter. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tricolette

Synes jeg fik lidt mere styr på tingene i aftes - i hvert fald blev der skrevet ned på pcen med hensyn til menu, indkøb osv. 

Planen for weekenden er fredag = byfest, lørdag = (når de værste hangovers har lagt sig) oprydning på terrasserne, på fyldpladsen med skrald og måske en portion jord med hjem samt opsætning af overdelen af teltet (vi skal se hvad det fylder), søndag = en lille indkøbstur til Tyskland.

Mangler stadigvæk at finde et par sko og en bh som ikke ses i den kjole.... og måske lige et par smarte "stramblæveretindtrusser"

Overvejer også gommens skjorte eller alternativ dertil - nu det er havefest, så bliver det måske for meget at have ham i jakkesæt und alles 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites