Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

Mla

Polterabend ideer søges.

Recommended Posts

Mla

Min kære lillesøster skal giftes til november, og jeg er så småt igang med at stable en polterabend på benene sammen med min søsters svigerinde.

Men jeg kunne virkelig godt bruge nogle gode ideer og tips.

Jeg ved endnu ikke helt hvor mange der deltager, men indtilvidere er vi en 4-5 stykker + den uvidende kommende brud :)

Vi kommer alle sammen henholdsvis fra Nordsjælland og KBH. Jeg kan allerede fornemme at vi kommer til at have en noget begrænset budget, men det er ikke helt fastlagt endnu, hvor mange penge vi har at gøre godt med.

Vi er indtil videre enige om at vi starter med en form for forkælelse for bruden (wellness, spa eller ligende), og derefter den lidt mere traditionelle "ydmygelse" i form af en udklædning og ud i gaden hvor der selvfølgelig også skal indtages lidt alkohol og sælges "kys" eller andet af bruden.

Men jeg ville lige høre om der er nogle herinde med ideer, eller som kender et godt og billigt sted hvor man kan få tilbudt sådan noget wellness eller ligende.

Og ideer til udklædning, hvor vi kunne gå hen osv.

Vi har talt om at lægge hendes polterabend allerede i august, af hensyn til vejret.

Så kom gerne med ideer og tips :)

Mvh MLA

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Juki

Jeg ville vælge noget der var i din søsters "ånd", så at sige. 

Det behøver ikke koste alverden, fx kan I lave nogle udfordringer/konkurrencer i en park, hvis din søster er et konkurrencemenneske. 

Jeg kender ikke noget til wellness steder i KBH og omegn, men hvis ikke I har et vildt højt budget kunne I jo evt. tjekke diverse dealsider ud (måske man også kan købe de der oplevelsesgaver billigt?) :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
NewBeginnings

Undskyld, men hvorfor den der med at sælge kys, udklædning osv? Har aldrig kendt en brud der ikke ville hade tanken om det. I mine øjne skal en polter være en sjov og mindeværdig dag, og ikke en hvor man ydmyges offentligt. Det er brydens dag, og ikke en hvor veninderne kan gøre hende til grin.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
NewBeginnings

Ift wellness, så kig efter deals - nogle gange er der også deciderede polterabend tilbud..

Ellers har jeg med succes været med til personlige skattejagte, med poster omhandlende brudens fortid, diverse aktive ting såsom klatrebaner, menneske-bordfodbold o.lign.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Orchidea

Jeg er så enig med Happy. Den der ydmygelse af bruden er latterlig og ekstremt barnagtig. Jeg bliver overrasket hver gang, jeg hører om det, for jeg troede virkelig at det var et fuldstændig uddateret indslag til en polterabend. Jeg mener også at en polterabend skal være en mindeværdig dag, som den kommende brud kan nyde med de mennesker hun holder af og som holder af hende.

Jeg beklager mit sure opstød og jeg har ikke de store forslag, hvis det skal være super billigt. Men for guds skyld, lad nu være med at ydmyge bruden. Det er virkelig dårlig stil.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Mla

Altså nu er der ikke tale om at hun skal ydmyges som sådan, men hun får sådan en polterabend udklædning med slør og sådan noget hvorpå der står "bride to be".

Og så finder vi på nogle sjove ting hun kan lave. at sælge kys feks (altså dem man spiser).

Og grunden til at vi gør det er fordi at hun selv gav udtryk for at det ville hun syntes var sjovt, efter at hun var til sådan en polterabend for 1½ års tid siden. Derfor!

Jeg kunne aldrig drømme om at sætte min søster igennem noget hun ikke ville bryde sig om. så slap nu lige af engang. Det skal være sjov og ballede, og ja måske at hun bliver lidt rød i kinderne, men jeg VED at hun selv vil syntes det er sjovt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
NewBeginnings

Okay, jeg har bare aldrig oplevet nogen der ville det, men har hun ligefrem givet udtryk for at den slags er sjovt, så skal I jo det :) Min pointe er bare at det skal være i brudens ånd, og ikke fordi det nødvendigvis er tradition.

Der har været så mange tråde herinde fra piger der har været helt fortvivlede pga deres polterabend som netop er med salg af kys, grim udklædning osv som slet ikke er dem, og det er jo virkelig dårlig stil at udsætte en måske introvert og genert veninde for den slags. Men ja, i hendes ånd, så er det jo fint :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Mla

Okay, jeg har bare aldrig oplevet nogen der ville det, men har hun ligefrem givet udtryk for at den slags er sjovt, så skal I jo det :) Min pointe er bare at det skal være i brudens ånd, og ikke fordi det nødvendigvis er tradition.

Der har været så mange tråde herinde fra piger der har været helt fortvivlede pga deres polterabend som netop er med salg af kys, grim udklædning osv som slet ikke er dem, og det er jo virkelig dårlig stil at udsætte en måske introvert og genert veninde for den slags. Men ja, i hendes ånd, så er det jo fint :)

ej så er det heller ikke okay, men her er det nu en ret uskyldig udklædning der indikere at det er en kommende brud. 

Jeg ville også syntes det var sjovt hvis det var min polterabend. men der er folk jo så forskellige...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Orchidea

Enig med Happy igen. 

Men jeg må sige at jeg virkelig ikke forstår lysten til det der. Jeg er dog glad for at din søster selv har givet udtryk for at synes at det er sjovt, og at ydmygelse slet ikke er en del af jeres tanker.

Jeg håber i får en rigtig dejlig dag :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
girl_beat

Jeg har engang været med til at planlægge en lavbudget-polterabend, hvor der VIRKELIG skulle spares... I løbet af dagen skulle bruden bl.a. være bartender på sådan et rigtigt klassisk værtshus, sælger i en tøjbutik og sæbebobleblæser foran en Fætter BR butik.

Alle stederne kendte vi (arrangørerne) ejeren eller en medarbejder, som gerne ville bruge en time på vores lille indslag, og det var virkelig en succes. Så var opgaverne at tjene x antal drikkepenge, sælge en blå trøje, få børnene til at grine osv... Meget afslappet og indlevende for alle :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites