Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

wizzze

Antallet af bryllupper falder markant

Recommended Posts

Amelie_Poulain

Men du kritiserer jo rent faktisk ret mange af de, der huserer i dette forum ret åbenlyst. Hvis du med dit indlæg, kun mener, at du ikke kritiserer åbenlyst i den virkelige verden, så fair nok. Men at du IKKE kritiserer og inddirekte får sagt, at de der kunne finde på at gå op i bordpynt og bordkort må have alt for meget tid, det er bare ikke sandheden.

Jeg følger ikke normalt dette forum og fandt blot denne tråd på forsiden, så jeg ved ikke hvem, der har brugt hvor meget tid på bordkort.

Desuden er det her en debat, og der er næppe mange debattører, der ikke på et eller andet tidspunkt har udtalt sig negativt om noget, som andre debattører er vilde med. I nogle underfora har det været skik og brug, at det var ok at sige det på en generel måde, men ikke kritisere en navngivendebattør direkte. Det synes jeg er en fin tommelfingerregel.

Jeg ville aldrig gå ind i en eller anden persons tråd og skrive, at vedkommendes bordkort var grimme. Men jeg synes, det er ok at skrive, at man generelt ikke fatter den prioritering. Det er jeg jo heller ikke, den eneste, der ikke gør ;)

Imo er der stor forskel på at debattere et emne på en debat og så kritisere folks smag og prioriteringer direkte, når man er gæster hos dem. Det sidste kunne jeg aldrig drømme om.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
siamo

Men du kritiserer jo rent faktisk ret mange af de, der huserer i dette forum ret åbenlyst. Hvis du med dit indlæg, kun mener, at du ikke kritiserer åbenlyst i den virkelige verden, så fair nok. Men at du IKKE kritiserer og inddirekte får sagt, at de der kunne finde på at gå op i bordpynt og bordkort må have alt for meget tid, det er bare ikke sandheden.

Sådan læser jeg slet ikke Amelies indlæg, men må indrømme at jeg har været lang tid om at formulere indlæggene i denne tråd. Og skrevet dem om flere gange, fordi det lidt virker som om brugerne af dette underforum er lidt følsomme omkring emnet og tager det som direkte kritik af dem som personer - selvom det er møntet på noget generelt. Det er lidt synd, for det er jo en interessant debat.

Som jeg selv nævnte tidligere så læser jeg nogle gange tråde herinde af ren nysgerrighed, fordi jeg ikke forstår man går i panik over små detaljer som i min verden er ubetydelige. Jeg blander mig aldrig, gør nar i andre tråde eller lign. Men jeg undrer mig, og denne tråd er oplagt til at få lov at undre sig og debattere sådanne ting.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
chloecat

Jeg tror det handler om prioriteter, at flere prioritere villa, volvo og vovhund over at skyde 100.000 kr. af på det perfekte kirkebryllup. Jeg tror den kombination af at flere møder en partner sent i livet, der måske er mere fokus på at etablere sig som familie, som derved gør at brylluppet ryger i baggrunden. Jeg tænker også finanskrisen har gjort at det er mere uhørt, lige at optage et ekstra lån for at holde et brag af en fest, fordi det er så meget 'malen fanden på væggen' i diverse medier og job usikkerheden er stor osv. osv. Jeg tror 'uøkonomisk uansvarlig' stemplet sidder lidt løsere i dag, fordi vi alle er hjernevasket med udtrykket finansiel krise og masse fyringer, så bryllupper er noget man afholder hvis man har råd. 

Så tænker jeg også vi er i sådan en individualisme tid, hvor det for nogle er mainstream at blive gift i kirken og man skal være troende for det er 'ægte'. At flere går væk fra kirkebrylluppet for at bryde med traditionerne og så blive gift et særligt sted, der hverken involvere kirke eller rådhus. 

Jeg elsker personligt bryllupper, syntes det er en fantastisk fest, desværre er min omgangskreds alle gift mere eller mindre, så det ikke lige noget i optræk. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Pindsvinet

Jeg vil sige at det er ved at vænne nu.. min facebook er eksploderet i forlovelser i de sidste to måneder. Der er gået sommerkuller i fyrene :D

På bare 1 uge er der 3 som har flashet en ring og der er flere endnu..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Pindsvinet

Angelina, har du en side hvor man kan se dine billeder som fotograf? Vi skal selv giftes :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Æblet

Jeg oplever ikke at der er færre bryllupper. Langt de fleste i min omgangskreds som har været par mere end to år er gift.

Dem der ikke er er fordi de ikke er enige om hvordan det skal holdes, feks kirke vs rådhus.

Jeg mener at det ikke burde afholde en fra at blive gift. Det er bare et af de kompromiser man må finde i et forhold. Give den anden det der betyder mest for dem og selv få nogle andre ting af den anden. Det smukke er jo netop når to menneskers liv kan smelte sammen, ikke på den ene eller den andens måde, men med det bedste fra begge. Og det bør et bryllup symbolisere.

Mit eget blev lidt mere low key end jeg ønskede, og min mand ville helst slet ikke have fejret det med en fest. Det var vores kompromis at holde en uformel fest i haven og det var fantastisk.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites