Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

wizzze

Antallet af bryllupper falder markant

Recommended Posts

wizzze

1. Skilsmisseraten stiger under en krise - det betyder der er en del der lige er blevet skilt, og en del der kender nogen der er blevet skilt ... det betyder også at nogle mister troen på ægteskabet, i hvert fald for et stykke tid.

2. Efter en krise er folk mere forsigtige økonomisk, de holder lidt længere på pengene, vil gerne have en større opsparing og mere økonomisk sikkerhed.

Og Wizzze - du kan jo evt. svare hvorfor du ikke bliver gift - du er jo en af dem med de økonomiske midler, i fast, stabilt parforhold og alt det der - hvorfor udsætter du det?

(Og ja, vi er nogle der glæder os til boomet kommer ... og det kommer helt uden tvivl)

Du ligger godt nok hårdt ud lige fra morgenstunden, med de svære spørgsmål :8:

Jamen jeg ved det jo faktisk ikke helt selv :blush:

Jeg er dårlig til fester hvor jeg er midtpunkt, vi stak også af til New York da jeg fyldte 40, fordi jeg ikke kunne overskue at holde stor fest osv. Og ja jeg ved godt det er bruden som der er allermest fokus på, men stadigvæk...jeg skal jo være lige ved siden af.

Jeg er ikke troende så et kirkebryllup tiltaler mig ikke voldsomt, omvendt så kan jeg slet ikke forestille mig en tur på rådhuset, mest af alt vil jeg bare smutte afsted til en strand i udlandet, men vi er jo to i det her, og hun har drømmen om den hvide kjole og kirken, og det har begge sider af familierne også (selvom de ikke skal bestemme).

Men hvis det skal være, så skal det også være perfekt, ihvertfald i mit hoved, hvilket er endnu et problem, for jeg finder hele tiden en masse forhindringer og problemer der umuliggør det perfekte, hvilket jo nok mest er et tegn på mit splittede sind, for hvis jeg virkelig virkelig ville, så kunne "problemerne" nok overvindes, men siden de stadig er der, så vil jeg vel ikke nok? :gruble:

Så er det bare meget nemmere at lege struds og stikke hovedet i busken/sandet :genert:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tux

Jeg synes egentlig, jeg har været helt klar i spyttet om at jeg ikke vil besvare dit personfnidder og jeg gider egentlig heller ikke det der stråmandspjat.

Lad os få tråden tilbage på sporet.

Hvori består stråmanden?

Helt generelt har jeg bare et problem med, at folk møder op til en fest, og bruger den på at kritisere den måde værten har valgt at tilrettelægge den på..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Amelie_Poulain

At man selv synes, at noget er kikset, pinligt osv. betyder jo ikke, at man ikke kan acceptere, at andre er glade for det. I guder hvor er det let at fornærme folk :rulle:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
VildMagi

Jeg tror bare, at der er mange, der prioriterer anderledes. Jeg kender f.eks. en del par, hvor de hellere prioritere at bruge pengene på at købe bolig, rejse, få børn... Det koster jo alt sammen. Og så er der nok mange, der netop tænker, at der skal rigtig mange penge til, hvis ikke bare man ønsker sig et bryllup hjemme i baghaven (altså budgetbryllup) og at de penge kan bruges anderledes og bedre.

Jeg blev selv gift på rådhuset, netop fordi min mand følte, at det ville være fake at stå og love ting og sager foran en gud, som han (vi?) ikke tror på, hvilket jeg sagtens kunne forstå. Jeg er heller ikke religiøs, så derfor valgte vi rådhuset og det var rigtig fint til os.

Jeg håber da, at mit ægteskab holder for evigt, men at blive gift og holde bryllup var bare en af de ting, som jeg vidste, at jeg gerne ville prøve 1 gang i livet, med den rigtige mand selvfølgelig. Det var en fantastisk dag som jeg ikke ville have været foruden. :-P

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
kakro05

Jeg tror bare, at der er mange, der prioriterer anderledes. Jeg kender f.eks. en del par, hvor de hellere prioritere at bruge pengene på at købe bolig, rejse, få børn... Det koster jo alt sammen. Og så er der nok mange, der netop tænker, at der skal rigtig mange penge til, hvis ikke bare man ønsker sig et bryllup hjemme i baghaven (altså budgetbryllup) og at de penge kan bruges anderledes og bedre.

Jeg blev selv gift på rådhuset, netop fordi min mand følte, at det ville være fake at stå og love ting og sager foran en gud, som han (vi?) ikke tror på, hvilket jeg sagtens kunne forstå. Jeg er heller ikke religiøs, så derfor valgte vi rådhuset og det var rigtig fint til os.

Jeg håber da, at mit ægteskab holder for evigt, men at blive gift og holde bryllup var bare en af de ting, som jeg vidste, at jeg gerne ville prøve 1 gang i livet, med den rigtige mand selvfølgelig. Det var en fantastisk dag som jeg ikke ville have været foruden. :-P

det er også det jeg ser i min omgangskreds.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Pindsvinet

Krisen.og at rigtig mange tager længerevarende uddannelser. Kan kun snakke vores vedkommende og venner, men vi kører på 11 år og har ikke råd men vil rigtig gerne begge to.. så det er udskudt til vi får faste jobs begge to... 

En del af vores venner har valgt at gifte sig på rådhuset og dem som tager kirken har enten arvet større summer penge eller prioriterer det højere end børn lige nu

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Amelie_Poulain

Mon ikke også tendensen følger den generelle tendens til at forbruge mindre - og bryllupper er jo efterhånden blevet lig med et massivt forbrug for mange. Der er jo en hel industri bare for bordpynt og invitationer, og det har måske taget så meget overhånd, at folk får en afsmag for det. Jeg gad i hvert fald ikke bruge et år på at glo på dimser til bordet til en enkelt fest :tie:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
siamo

Mon ikke også tendensen følger den generelle tendens til at forbruge mindre - og bryllupper er jo efterhånden blevet lig med et massivt forbrug for mange. Der er jo en hel industri bare for bordpynt og invitationer, og det har måske taget så meget overhånd, at folk får en afsmag for det. Jeg gad i hvert fald ikke bruge et år på at glo på dimser til bordet til en enkelt fest :tie:

Det er faktisk en interessant tanke.

Jeg læser indimellem tråde herinde om planlægning, simpelthen fordi jeg er nysgerrig på hvordan man kan bruge så lang tid, så mange overvejelser og debattere med andre herinde om det nu skal være en råhvid med pink toner eller råhvid med koral toner i på bordkort, invitationer osv osv. Jeg sidder og kan ikke rigtig se forskel.

Man laver idéplancher, brainstormer over blomster osv. Jeg må indrømme at jeg slet ikke forstår omfanget. Dermed ikke sagt at jeg afskyer det eller griner af folk, jeg forstår det bare ikke og jeg er lidt fascineret over at man kan involvere sig så meget i så små detaljer som et bordkort. Altså dermed ikke sagt at man bare skal folde en post-it, men i bund og grund er det jo bare et kort med navn på - i min verden.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Amelie_Poulain

Det er faktisk en interessant tanke.

Jeg læser indimellem tråde herinde om planlægning, simpelthen fordi jeg er nysgerrig på hvordan man kan bruge så lang tid, så mange overvejelser og debattere med andre herinde om det nu skal være en råhvid med pink toner eller råhvid med koral toner i på bordkort, invitationer osv osv. Jeg sidder og kan ikke rigtig se forskel.

Man laver idéplancher, brainstormer over blomster osv. Jeg må indrømme at jeg slet ikke forstår omfanget. Dermed ikke sagt at jeg afskyer det eller griner af folk, jeg forstår det bare ikke og jeg er lidt fascineret over at man kan involvere sig så meget i så små detaljer som et bordkort. Altså dermed ikke sagt at man bare skal folde en post-it, men i bund og grund er det jo bare et kort med navn på - i min verden.

Jeg kan da også godt forstå, at man vælger noget, der er pænt og passer sammen. Men at det er SÅ stor en beslutning, som tager SÅ lang tid fatter jeg heller ikke. Det er sådan noget, jeg ville bruge 10 minutter på nettet på. Måske er det også fordi, at jeg ikke kan forestille mig, at jeg nogensinde kunne få tid til det.

Jeg kunne ikke drømme om at kritisere folk åbenlyst, men jeg kan ikke se noget odiøst i, at man undrer sig i stilhed. Det er vel ikke anderledes, end at man har været gæst hos nogen og ikke brudt sig om maden eller indretningen i deres hjem f.eks.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
primle

Jeg kan da også godt forstå, at man vælger noget, der er pænt og passer sammen. Men at det er SÅ stor en beslutning, som tager SÅ lang tid fatter jeg heller ikke. Det er sådan noget, jeg ville bruge 10 minutter på nettet på. Måske er det også fordi, at jeg ikke kan forestille mig, at jeg nogensinde kunne få tid til det.

Jeg kunne ikke drømme om at kritisere folk åbenlyst, men jeg kan ikke se noget odiøst i, at man undrer sig i stilhed. Det er vel ikke anderledes, end at man har været gæst hos nogen og ikke brudt sig om maden eller indretningen i deres hjem f.eks.

Men du kritiserer jo rent faktisk ret mange af de, der huserer i dette forum ret åbenlyst. Hvis du med dit indlæg, kun mener, at du ikke kritiserer åbenlyst i den virkelige verden, så fair nok. Men at du IKKE kritiserer og inddirekte får sagt, at de der kunne finde på at gå op i bordpynt og bordkort må have alt for meget tid, det er bare ikke sandheden.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites