Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

wizzze

Antallet af bryllupper falder markant

Recommended Posts

JoyNips

Det mest latterlige er, at man ikke bare kan respektere, at folk ønsker noget forskelligt, men DET kan man ikke. 

Åbenbart må man gerne nedgøre og rulle med øjne af dem, der ikke gider være kyniske i tilgangen, men man må ikke af andre. 

Men fred være med det. Personligt synes jeg, det vigtigste er, at man får det, som man gerne vil om det så er i kirke, på rådhus eller udsmidt med faldskærm - og som sagt: dem, der føler trang til at rulle øjne og kritisere min kjole og vores valg, er velkomne til at skride. 

Sådan nogle klaphatte kan vi ikke bruge til noget i vores omgangskreds. 

Selvfølgelig kan man da det. Jeg glæder mig da på venners vegne over at de får lige det bryllup, DE ønsker. Og jeg deltager og smiler og griner og hygger mig. Selvfølgelig sidder man sgu da ikke i et hjørne og ruller øjne og kritiserer kjolen!

Det er bare ikke sådan et bryllup, jeg personligt ønsker.

Jeg tror det er lidt vigtigt at man evner at skelne mellem debatten og virkeligheden...

Og så kan jeg i øvrigt ikke se, hvad kynisme har med noget at gøre.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
JoyNips
Hvis nogen af mine gæster tænker som dig, ville jeg ærlig talt hellere have at de blev væk - i stedet for at de skal lide sig igennem en fest som de anser som hyklerisk og fyldt med rædselsfulde traditioner...  Hvis man har det sådan, hvorfor møder man så i det hele taget op? <_<

Ja, for jeg sad jo faktisk og led i et hjørne gennem hele festen. Det var præcis sådan, det var... :rulle:

Come on. Bare fordi man ikke ønsker sådan et bryllup selv kan man jo godt glæde sig på parrets vegne over at de får præcis det bryllup, de ønsker. Morsomt nok har jeg aldrig hørt nogen stille højlydt spørgsmålstegn ved, hvorvidt brudeparret nu faktisk ER religiøse. Eller kommentere traditionerne. Men jeg har hørt adskillige kommentarer til bryllupper omkring "det er jo ikke en RIGTIG bryllupsfest når der ikke er sange/kysserunder/vals" etc.

Det er åbenbart noget andet.

Jeg har sågar været til et bryllup, der startede med "Ja, vi har jo bedt om, at der ikke er de sædvanlige traditioner som fx at slå på servicet, men nogen af jer har sagt, at I vil gøre det alligevel. Så nu gør vi det én gang, og så vil vi virkelig bede jer om at lade det være ved dét."

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tux

Ja, for jeg sad jo faktisk og led i et hjørne gennem hele festen. Det var præcis sådan, det var... :rulle:

Come on. Bare fordi man ikke ønsker sådan et bryllup selv kan man jo godt glæde sig på parrets vegne over at de får præcis det bryllup, de ønsker. Morsomt nok har jeg aldrig hørt nogen stille højlydt spørgsmålstegn ved, hvorvidt brudeparret nu faktisk ER religiøse. Eller kommentere traditionerne. Men jeg har hørt adskillige kommentarer til bryllupper omkring "det er jo ikke en RIGTIG bryllupsfest når der ikke er sange/kysserunder/vals" etc.

Det er åbenbart noget andet.

Jeg har sågar været til et bryllup, der startede med "Ja, vi har jo bedt om, at der ikke er de sædvanlige traditioner som fx at slå på servicet, men nogen af jer har sagt, at I vil gøre det alligevel. Så nu gør vi det én gang, og så vil vi virkelig bede jer om at lade det være ved dét."

Nej det lyder til du morede dig kosteligt på brudeparrets bekostning - sikke en god veninde du er..

Når man bruger ord som "hyklerisk" og "rædselsfuld" om dele af festen, er det vel nærliggende at slutte, at du har noget imod den måde at holde fest på? - og et udtryk for at du ikke synes det er den måde "man" holder et bryllup på. Hvis ikke det er din holdning, burde du ærlig talt skrive det..  

Folk må holde det bryllup de har lyst til, og så må man jo som gæst komme eller lade være, hvis man ikke synes den måde brylluppet holdes på er "rigtig". Og i øvrigt lade være med at kommentere på, om brudeparret er religiøse, og om traditionerne holdes i hævd eller ikke.. (Den går begge veje)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
JoyNips

Men du sidder alligevel sammen med en flok gæster og diskuterer det, du betragter som hykleri og de traditioner, du finder dumme?

Det var det, du skrev, så det forholder jeg mig til.

Og jeg hører så vil dem, der mener, at enhver har lov til at holde lige det bryllup, de har lyst til, uden at nogen bør fordømme det.

At jeg sad sammen med "en flok" og "diskuterede det" er en temmelig fri tolkning af det jeg skrev. :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
JoyNips

Nej det lyder til du morede dig kosteligt på brudeparrets bekostning - sikke en god veninde du er..

Jaerh, ved du hvad. Den der stil gider jeg egentlig ikke rigtig at bruge energi på...

Hej hej.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
JoyNips

Du finder det hele så latterligt at du skal bide dig selv i kinden for ikke at grine højt af parret i kirken - du opfatter det som om at flertallet synes det er noget pjat - og så sidder I så en flok og synes det er rædselsfuldt.

Ærligt, havde det været mere sympatisk at blive hjemme ...

Jeg oplever mange bryllupper hvert år - jeg oplever meget få, der synes det er "noget pjat" - og de færreste der sidder og undertrykker latterkramper pga de synes det er til grin. Det er da heldigvis et fåtal, der har så lidt respekt for deres familie og venner.

Ja, griner gør du jo så i hvert fald, men iflg. ovenstående åbenbart mere AF dem end MED dem ...

Men du glædes jo ikke over det, du sidder og bider dig i kinden for ikke at grine under deres ceremoni, du synes det er pinligt og til grin .. det er i hvert fald det du skriver ovenover ...

Sidstnævnte: Uanset hvad brudeparret så ønsker sig / ikke ønsker sig, synes jeg det er gæsternes pligt at respektere dette (eller blive hjemme) ... og jeg synes også det er totalt respektløst at ikke respektere det. Præcis ligeså respektløst som at deltage i et bryllup man finder latterligt, til grin og pinligt.

Suk.

Nej, jeg grinte ikke af parret. Og nej, jeg sad ikke med latterkramper i kirken. Hold nu op, altså.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
siamo

Hold da op, ved da slet ikke om jeg vil ytre mig omkring bryllupper nu :o

Jeg har selv været til bryllup fornylig hvor jeg vitterligt ikke havde lyst til at deltage, jeg ved ikke hvorfor - måske fordi jeg ikke er så meget til den slags. Men det var rigtig hyggeligt, brudeparret var så søde og det var en dejlig fest som jeg var glad for at deltage i.

Min kæreste og jeg er selv på det stadie hvor det er oplagt at blive gift: vi har været sammen i 5 år, haft egen bolig i 3 år, er begge over 30, hund, biler osv. Min kæreste vil gerne giftes og jeg - not so much.

Jeg er et temmelig privat menneske på netop det punkt, og jeg har aldrig haft behov for at lege prinsesse, have en fest der skulle fejre mig på dén måde eller i det hele taget så meget fokus på mig/min kæreste. Men jeg er så også stoppet med at holde fødselsdage for andre end den nærmeste familie.

Dernæst kan jeg ikke helt forlige mig med tanken om at blive en del af et ægtepar, altså at blive "bundet" sammen med min kæreste på den måde. Derfor er rådhuset heller ikke ønskværdigt. Det har iøvrigt intet med min kæreste at gøre - det har bare aldrig været et mål eller ønske for min fremtid.

Min kæreste siger indimellem også at det er noget pjat, fordi vi netop har bundet os sammen via huskøbet. Hvilket er rigtigt, men det er noget andet synes jeg ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tux

Suk.

Nej, jeg grinte ikke af parret. Og nej, jeg sad ikke med latterkramper i kirken. Hold nu op, altså.

Men du ville have grinet højt, hvis ikke du havde bidt dig selv i kinden?

Hvorfor møder du op til et bryllup, for sammen med andre gæster at snakke om hvor hyklerisk og rædselsfuldt det hele er - hvorfor så ikke blive væk? Ja I har da sikkert moret jer, men det er ikke særlig respektfuldt..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
NewBeginnings

Hold da op, ved da slet ikke om jeg vil ytre mig omkring bryllupper nu :o

Jeg har selv været til bryllup fornylig hvor jeg vitterligt ikke havde lyst til at deltage, jeg ved ikke hvorfor - måske fordi jeg ikke er så meget til den slags. Men det var rigtig hyggeligt, brudeparret var så søde og det var en dejlig fest som jeg var glad for at deltage i.

Min kæreste og jeg er selv på det stadie hvor det er oplagt at blive gift: vi har været sammen i 5 år, haft egen bolig i 3 år, er begge over 30, hund, biler osv. Min kæreste vil gerne giftes og jeg - not so much.

Jeg er et temmelig privat menneske på netop det punkt, og jeg har aldrig haft behov for at lege prinsesse, have en fest der skulle fejre mig på dén måde eller i det hele taget så meget fokus på mig/min kæreste. Men jeg er så også stoppet med at holde fødselsdage for andre end den nærmeste familie.

Dernæst kan jeg ikke helt forlige mig med tanken om at blive en del af et ægtepar, altså at blive "bundet" sammen med min kæreste på den måde. Derfor er rådhuset heller ikke ønskværdigt. Det har iøvrigt intet med min kæreste at gøre - det har bare aldrig været et mål eller ønske for min fremtid.

Min kæreste siger indimellem også at det er noget pjat, fordi vi netop har bundet os sammen via huskøbet. Hvilket er rigtigt, men det er noget andet synes jeg ;)

Din holdning er jo helt fin at have :) Men latterliggørelse og en så respektløs holdning til andres valg, som nogle giver udtryk for herinde, er virkelig dårlig stil.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
JoyNips

Men du ville have grinet højt, hvis ikke du havde bidt dig selv i kinden?

Hvorfor møder du op til et bryllup, for sammen med andre gæster at snakke om hvor hyklerisk og rædselsfuldt det hele er - hvorfor så ikke blive væk? Ja I har da sikkert moret jer, men det er ikke særlig respektfuldt..

Jeg synes egentlig, jeg har været helt klar i spyttet om at jeg ikke vil besvare dit personfnidder og jeg gider egentlig heller ikke det der stråmandspjat.

Lad os få tråden tilbage på sporet.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites