Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

alene-pigen5

Om at fra vælge sin far. (undskyld det blev lidt lang og noget rodet)

Recommended Posts

alene-pigen5

Min mand og jeg skal giftes igen :wub:

Vi blev viet på rådhusset i sin tid inden han skulle til Afghanistan.

Vi havde et supper hyggeligt bryllup, meget sparsom men hyggeligt..

Nu når vi skal ha nr 3 barn er vi blevet enig om at holde en kirkelig vielse sammen med barnedåben.

Da vi blev viet på rådhuset kom min far ikke, han mente et retsmøde var vigtiger skønt at han kunne ha fået det flytte grundet omstændighederne. Men valgte ikke at gøre det.

Min fars og mit forhold er ikke det bedste og vil være synd at sige at sige det det nogen sinde har været super godt.

Jeg har boede ved min mor siden jeg var 9 måneder til jeg flyttet hjemme fra. Havde weekend og ferie samvær med ham til jeg var 13-15 år hvor jeg valgte jeg ikke ønskede at komme over til ham.

Da jeg blev komf. lavet min far maden hvilket betød han ikk kom i kirken selv om jeg havde fortalt ham at dette var vigtigt for mig.

Da jeg blev gravid for første som 18 året  valgte jeg at genoptage kontakten igen da jeg synes min søn skulle lære sin familie at kende.

Siden da har vi kun snakket sammen en gang i mellem og for det meste er det mig der har måtte tage kontakten.  Han siger en masse og har mange ideer men det bliver ikke rigtig til noget. Har måtte fortælle mine drenge at morfar ikke er særlig god til at holde aftaler - han lovet dem for jeg ved ikke hvor lang tid siden at de skulle på weekend/ferie ved ham, men historien gentager sig. Endnu en misvedligeholdt aftale.

og jeg kunne blive ved med at komme med ting hvor han skuffet mig eller min lille familie.

Eks. har han stadig ikke besøgt os i vores nye lejlighed (vi flyttet til en aug 12) i Skive. selv om jeg kan læse på FB han han har været i Jylland flere gange siden og endda været tæt på her oppe.. Har jeg fået en sms eller noget. Nææ.. 

Jeg ønsker dog stadig han skal med til brylluppet, men ønsker ikke han skal "give" mig væk/gå sammen med mig op af kirke gulvet.

Men vil rigtig gerne min mors "nye" mand skal det, han har altid været der og er der altid hvis jeg/vi har behov for dette. 

Er der andre der har fravalgt der far? 

Er så bange for han (min far) bliver sur og laver et større problem ud af det eller ikke kommer til brylluppet når han finder ud af det.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
caroll

Dét er din far, der er en tosse, hvis han ikke selv kan se, at du skal vælge dén, der har været der for dig!

Jeg gik i øvrigt selv - så var alle de problemer ude af verden!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Pandora

Jeg har lige brug for at få på det rene; 

Det retsmøde, hvad handlede det om? For hvis han er indkaldt i retten, kan han ikke bare udeblive, bryllup eller ej. 

Mht. konfirmationen - der kan have været nogle voksenaftaler henover, at han lavede mad og derfor ikke kunne være i kirken på samme tid, som du måske ikke kender til. 

Derudover synes jeg, han lyder noget uengageret. 

Jeg ville dog, personligt, ikke vælge at lade min stedfar føre mig op, når min far er tilstede ved brylluppet. Måske man helt kan fravælge at blive ført op, når omstændighederne er, som de er - I er allerede gift og begge "fædre" er til stede?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
caroll

Måske man helt kan fravælge at blive ført op, når omstændighederne er, som de er - I er allerede gift og begge "fædre" er til stede?

Jada. Det er ikke noget, man skal gøre. Man kan sagtens lade være. Man kan også vælge at gå som par. Det er ret almindeligt ved velsignelser og så have børnene i hånden fx.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Pandora

Jada. Det er ikke noget, man skal gøre. Man kan sagtens lade være. Man kan også vælge at gå som par. Det er ret almindeligt ved velsignelser og så have børnene i hånden fx.

Og her ville jeg klart vælge den løsning, der ikke træder nogen over tæerne.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
caroll

Og her ville jeg klart vælge den løsning, der ikke træder nogen over tæerne.

Det ville jeg ikke. Jeg ville vælge den løsning, som jeg ønskede for min store dag. Ens velsignelsesdag er once in a lifetime. Og kan farmand ikke leve med det, så siger det mere om ham end om TS.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Pandora

Det ville jeg ikke. Jeg ville vælge den løsning, som jeg ønskede for min store dag. Ens velsignelsesdag er once in a lifetime. Og kan farmand ikke leve med det, så siger det mere om ham end om TS.

I så fald ville jeg fravælge at invitere ham. Man kan ikke få det hele; vielse på rådhuset, kirkebryllup, far med og stedfar der fører én op. 

Jeg ville ikke ønske drama på min store dag, og jeg ville planlægge for at undgå det. 

Far kan vi jo ikke lave om på. Det er TS, der afgør, om han skal med, og hvor meget oplæg til problemer, der i så fald skal være. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
alene-pigen5

Pandora;

Ang min komf. Stod ham og min mor selv for at madlavning. Så ved der ikk var en grund ud over han ikk synes gæsterne skulle vente 20-30 min fra vi kom tilbage fra kirken til vi skulle spise...

Det rets møde var en voldssag fra hans tidligere arb. Men jeg ringere selv til retten i Roskilde for at høre hvordan reglerne var. Fik af vide at det var ikk noget problem at flyttet det møde. Min far skulle bare søge om det.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
caroll

I så fald ville jeg fravælge at invitere ham. Man kan ikke få det hele; vielse på rådhuset, kirkebryllup, far med og stedfar der fører én op. 

Jeg ville ikke ønske drama på min store dag, og jeg ville planlægge for at undgå det. 

Far kan vi jo ikke lave om på. Det er TS, der afgør, om han skal med, og hvor meget oplæg til problemer, der i så fald skal være. 

Jeg tænker, at far udemærket er klar over, at en anden står TS nærmere og det ikke behøver at være noget drama.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Pandora

Jeg tænker, at far udemærket er klar over, at en anden står TS nærmere og det ikke behøver at være noget drama.

Jamen, så er der jo slet ikke et problem. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites