Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

DetSorteCirkus

Den store tråd om hverdagsmad - opskrifter, anvendelsesmuligheder, budget, madplan, etc., etc., etc.

Recommended Posts

Tiranas

Jeg synes, at en råkost-salat eller en tomatsalat med feta passer godt til...

Spørgsmål: Jeg har købt en pakke minifrikadeller i Lidl, kunne godt tænkte mig at fryse dem ned, så jeg ikke behøvede spise dem alle nu (der er ret mange). Kan man det? Altså, de er fra kølemontren og ikke på frost i butikken.

Spiste netop revne gulerødder til i går. Det smagte fint.

Vores ven havde en salat med tyndt snittet spidskål, pære, avocado, fennikel og chili med sidst vi spiste chili. Den var med en form for citrondressing - og sindsyg lækker til.

Det lyder vildt lækkert! Det er hermed noteret bag øret til en anden god gang :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
VildMagi

Vi skal have kyllingelår med noget barbequemarinade på i aften. Manden vil have pommes til, men hvad skal man ellers servere til? Skal være noget med lidt tyngde og skal være et form for grønt indslag, da jeg ikke spiser fritter/brød/stivelse.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
alphilia

Vi skal have kyllingelår med noget barbequemarinade på i aften. Manden vil have pommes til, men hvad skal man ellers servere til? Skal være noget med lidt tyngde og skal være et form for grønt indslag, da jeg ikke spiser fritter/brød/stivelse.

Coleslaw eller en lidt lettere/simplere udgave hvor det bare er fintsnittet kål  gulerødder med en citron/vinaigrette dressing?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Galathea

Coleslaw er det oplagte bbq-tilbehør.

Spiser du rodfrugter? For så er bagte rodfrugter også en mulighed. Eller bagte søde kartofler serveret med fyld ligesom du ville servere en bagekartoffel. Eller disse krydrede søde kartofler og selleri med lime: Spicy kotelet, sød kartoffel og lime. Udelad belugalinserne, hvis du ikke spiser den slags.

Kaleandtell_kotelet-og-s%C3%B8d-kartoffe

Blomkålstzatziki med ristede græskarkerner.

Spicy bagt blomkål i salat med fx snackpeber. Udelad kartoflerne herfra og brug evt. mere amerikansk krydring end garam masala: Garam masala-blomkål i lun salat med feta og mynte

Kaleandtell-Garam-masala-blomk%C3%A5lssa

En broccolisalat med ristet broccoli: Broccolisalat version 2.0 - Ny udgave af en moderne klassiker

Kaleandtell-Ristet-broccoli-med-syltede-

Forleden lavede jeg også nogle "cabbage steaks", som faktisk smagte rigtig godt. Jeg serverede dem med bl.a. lammeculotte. Jeg fandt opskriften her og brugte hvidkål: http://www.eatwell101.com/roasted-cabbage-steaks-recipe

(Ikke mit billede)

Roasted-Cabbage-Steaks-600x905.jpg

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
VildMagi

Tak for gode bud! Havde overvejet cole slaw, men kan mærke, at det ikke lige er det jeg har lyst til i dag. Men var også ovre i noget kål/blomkål, så vil kikke lidt nærmere på det - tak igen!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Flora D

Nogle der har et bud på, hvad jeg kan bruge 3 bægre past. hvider og 2 bægre past. blommer til  :)

Omelet

Røræg

Marengs af hviderne

Is af blommerne

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Galathea

Nogle der har et bud på, hvad jeg kan bruge 3 bægre past. hvider og 2 bægre past. blommer til  :)

Chokolademousse :love:

Is, fx min favorit-chokoladeis (ja, jeg elsker chokolade :D)

Kaleandtell-Chokoladeis.jpg

Med hensyn til æggehviderne vil jeg foreslå den samme ostesoufflé, som jeg forslår hver gang, nogen har æggehvider i overskud. Århh, den smager bare så godt med sit luftige, varme, ostesnaskede indre.

Kaleandtell_ostesouffle.jpg

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gaest

Jeg har en lys hyldeblomst-eddike. Den er ikke helt så syrlig, som eddike normalt er. Hvilken slags salat kunne den passe til? Og ville man med fordel kunne marinere fx en kylling i den? Andre anvendelsesmuligheder/ideer?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Regitze
For 15 timer siden, Torn skrev:

Jeg har en lys hyldeblomst-eddike. Den er ikke helt så syrlig, som eddike normalt er. Hvilken slags salat kunne den passe til? Og ville man med fordel kunne marinere fx en kylling i den? Andre anvendelsesmuligheder/ideer?

Det er godt nok uden for sæson, men jordbær og grønne bønner tror jeg ville fungere fint :) Evt. en smule rødløg eller andre bær 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gaest
On 20/11/2015 10.55.44, Regitze skrev:

Det er godt nok uden for sæson, men jordbær og grønne bønner tror jeg ville fungere fint :) Evt. en smule rødløg eller andre bær 

Så søde/syrlige bær? Jeg tænker, at linser måske også kan komme med i salaten. Tak for bud :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites