Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

DenFaldendeEngel

Fra Frøken til Frue............27. september 2014!

Recommended Posts

DenFaldendeEngel

Som I kan se, er det ikke ligefrem kreativiteten, der præger det lille hjem, men mon ikke det bliver bedre, når vi rent faktisk går i gang med at lave invitationerne.

De skal være foldet i tre dele i det sorte karton og de skal have et blåt 'bånd' i karton rundt om. Jeg regner med, at de store hjerter også skal på invitationen. Vi skriver selve teksten på alm. papir, sætter ind, og så det kun er diverse navne, vi skal skrive i hånden.

Det blå karton (og de små hjerter) skal desuden bruges til bordkort samt takkekort.

EDIT: Jeg ved ikke, hvordan kartonen kan være blevet så krøllet, for jeg passet godt på den. Hjerterne er sølv, selv om, jeg synes, de ser hvide ud på billedet.

post-172385-0-01918100-1397688457_thumb.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DenFaldendeEngel

Det har været en..........interessant........dag med kjoleprøvning. Mutters alene. :genert:

Det første sted fandt jeg en fin kjole i den stil, jeg leder efter, som klædte mig godt - og som jeg faktisk endte med at købe. Jeg har dog ikke betalt endnu, hvilket måske er meget godt, for jeg har brugt hele eftermiddagen på at tænke på en anden kjole. :blush:

Jeg var sted nr. 2, hvilket i sig selv var en fiasko. Hun var alene i butikken og havde ikke lige tid til mig, da der lige pludselig kom mange kunder. Så jeg tilbragte ret meget tid med at stå halvnøgen i et rum fyldt med spejle. Ikke så fedt, når man ser ud som jeg. :(  

Derudover prøvede jeg 4-5 kjoler og af de kjoler var der 1(!!), jeg kunne passe. Det gjorde virkeligt underværker for min selvtillid. :unsure:  :rolleyes:  

Det andet sted havde ydermere kun 1 kjole i den stil, jeg gerne ville kigge på (og det var endda en, jeg ikke kunne passe :rulle: ), men heldigvis kom der også lidt positivt ud af det, for den kjole havde nogle bling bling detaljer, der ville kunne give den kjole, jeg næsten allerede havde købt på det tidspunkt, et ekstra pift. :love:

Men jeg prøvede jo den ene 'indsnøret parma-skinke'-kjole efter den anden :whine:, indtil jeg prøvede en kjole, jeg aldrig i mit liv ville have troet, at jeg skulle eller ville klemme mig ned i. Den var ikke engang pæn, når den bare hang på bøjlen. Alligevel følte jeg 'noget', da jeg prøvede den. Noget som jeg ikke har følt ved nogen af de andre kjoler - ikke engang den jeg har købt. :genert: Og jeg kan bare ikke få den ud af hovedet, men samtidig kan jeg høre min mors stemme i mit baghoved, der siger, at den ikke klæder mig - det kan man ikke have på, når man er så tyk. Og måske har hun ret. :( For jeg gider IKKE ligne en indsnøret Parma skinke på min bryllupsdag. Alle andre dage :lol:, men ikke den. Jeg vil faktisk hellere have en fin 'kompromis-kjole', hvis den klæder mig bedre end KJOLEN.

Desværre har jeg ikke fået et billede af 'den anden kjole', så nu er planen, at jeg ringer for at få en tid på tirsdag/onsdag, beholder min tid på onsdag (et helt tredje sted) mest for min mors skyld og aflyser tiden i maj. Når jeg så har et billede af begge kjoler tager jeg den endelige beslutning. Og det må I gerne hjælpe mig med, for det har jeg ikke tænkt mig at involvere min veninder i, da jeg stort set altid har drømt om at kunne overraske alle, ikke bare gommen, med min brudekjole. :ph34r:

Damn, det var slet ikke meningen, at de skulle være sådan et langt indlæg. :blush:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
sommer85

Det har været en..........interessant........dag med kjoleprøvning. Mutters alene. :genert:

Det første sted fandt jeg en fin kjole i den stil, jeg leder efter, som klædte mig godt - og som jeg faktisk endte med at købe. Jeg har dog ikke betalt endnu, hvilket måske er meget godt, for jeg har brugt hele eftermiddagen på at tænke på en anden kjole. :blush:

Jeg var sted nr. 2, hvilket i sig selv var en fiasko. Hun var alene i butikken og havde ikke lige tid til mig, da der lige pludselig kom mange kunder. Så jeg tilbragte ret meget tid med at stå halvnøgen i et rum fyldt med spejle. Ikke så fedt, når man ser ud som jeg. :(

Derudover prøvede jeg 4-5 kjoler og af de kjoler var der 1(!!), jeg kunne passe. Det gjorde virkeligt underværker for min selvtillid. :unsure:  :rolleyes:  

Det andet sted havde ydermere kun 1 kjole i den stil, jeg gerne ville kigge på (og det var endda en, jeg ikke kunne passe :rulle: ), men heldigvis kom der også lidt positivt ud af det, for den kjole havde nogle bling bling detaljer, der ville kunne give den kjole, jeg næsten allerede havde købt på det tidspunkt, et ekstra pift. :love:

Men jeg prøvede jo den ene 'indsnøret parma-skinke'-kjole efter den anden :whine:, indtil jeg prøvede en kjole, jeg aldrig i mit liv ville have troet, at jeg skulle eller ville klemme mig ned i. Den var ikke engang pæn, når den bare hang på bøjlen. Alligevel følte jeg 'noget', da jeg prøvede den. Noget som jeg ikke har følt ved nogen af de andre kjoler - ikke engang den jeg har købt. :genert: Og jeg kan bare ikke få den ud af hovedet, men samtidig kan jeg høre min mors stemme i mit baghoved, der siger, at den ikke klæder mig - det kan man ikke have på, når man er så tyk. Og måske har hun ret. :( For jeg gider IKKE ligne en indsnøret Parma skinke på min bryllupsdag. Alle andre dage :lol:, men ikke den. Jeg vil faktisk hellere have en fin 'kompromis-kjole', hvis den klæder mig bedre end KJOLEN.

Desværre har jeg ikke fået et billede af 'den anden kjole', så nu er planen, at jeg ringer for at få en tid på tirsdag/onsdag, beholder min tid på onsdag (et helt tredje sted) mest for min mors skyld og aflyser tiden i maj. Når jeg så har et billede af begge kjoler tager jeg den endelige beslutning. Og det må I gerne hjælpe mig med, for det har jeg ikke tænkt mig at involvere min veninder i, da jeg stort set altid har drømt om at kunne overraske alle, ikke bare gommen, med min brudekjole. :ph34r:

Damn, det var slet ikke meningen, at de skulle være sådan et langt indlæg. :blush:

Øv, sikke en træls oplevelse det andet sted :ae:

Håber meget at du kan få lov til at købe den kjole du føler noget særligt for, og at du vil føle dig godt tilpas i den :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DenFaldendeEngel

Ubeslutsom.dk - det er mig. :blush:

Sagen er, at jo mere, jeg tænker på den kjole, jeg sådan set allerede har sagt, jeg vil købe, jo gladere bliver jeg. :genert: Den er sååååå fin. :lun: Jeg bestiller ikke andet end at se på billederne af mig i den. :blushing: Men samtidig kan jeg høre en lille stemme, der hviskende spørger mig selv, om kjolen virkelig ER mig eller om den er mig, fordi alle siger, at det er den stil, der klæder mig bedst.

Som sagt, vil jeg hellere have en superfin 'kompromis'-kjole, der klæder mig fantastisk.

Jeg tænker for meget over tingene og måske forventer jeg også for meget. Jeg ved ikke, om jeg havde forventet et decideret 'Say Yes to the Dress'-øjeblik, men hvis jeg skal være ærlig, ville det nok være ret dumt at have den forventning, for sådan en type er jeg slet ikke. Jeg er hverken særlig følelsesladet eller spontan. Jeg er typen, der overvejer tingene 100 gange - og så lige 100 gange mere. 

Så at forvente en 'OMG!!!-Det-er-KJOLEN-og-jeg-vil-hellere-giftes-med-den-end-med-min-forlovede-'typisk'-amerikansk/Say-Yes-to-the-Dress' - reaktion er måske ikke helt rationelt eller logisk, når man kigger på min personlighed. For jeg kan sagtens have haft en 'mindre' reaktion ved den kjole, der viser sig at være den udvalgte, hvilket særdeles godt kunne gå hen og blive den første kjole. :love: Måske skal jeg bare have 'den anden kjole' ud af systemet en gang for alle.  :gruble:

Jeg tænker, at jeg får en tid sammen med nogle veninder i den butik, hvor jeg køber min kjole, så de kan se mig i dén. Og så kan vi bruge resten af tiden på tilbehør forskellige steder. For det er spild af tid at prøve flere kjoler, hvis jeg allerede har en kjole. Og det har jeg den dag, jeg ellers skal ud med mine veninder. :klap:

Til sidst linker jeg lige til 'Say Yes to the Dress', så de uindviede kan følge med. :lol: (Jeg ved dog ikke, om det er en typisk 'græde' episode.)

http://www.youtube.com/watch?v=pKVcNHlRzpo

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DenFaldendeEngel

Okay, hvorfor kommer videoen ikke som en rigtig video?! Jeg har da gjort alt, hvad man skal. Dumme Jubii! Og søgefunktionen virker som sædvanligt ikke. Rødt kort til Jubii. :sur:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
etstykkemedmig

Øhm altså... Jeg er så uddannet skrædder. Og jeg har syet en del brudekjoler til plus size piger, og er der en ting jeg har lært med tiden, så er det, at det vigtige altså er den følelse du har når du står i kjolen. Det handler ikke om at gå på kompromis med dine drømme og følelser fordi en-eller-anden mener at det er en bestemt type kjole, som klæder dig bedst! 

Den her dag handler om dig, og DU skal føle dig smuk, uanset om du er størrelse 34 eller 54.. :kys:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DenFaldendeEngel

Øhm altså... Jeg er så uddannet skrædder. Og jeg har syet en del brudekjoler til plus size piger, og er der en ting jeg har lært med tiden, så er det, at det vigtige altså er den følelse du har når du står i kjolen. Det handler ikke om at gå på kompromis med dine drømme og følelser fordi en-eller-anden mener at det er en bestemt type kjole, som klæder dig bedst! 

Den her dag handler om dig, og DU skal føle dig smuk, uanset om du er størrelse 34 eller 54.. :kys:

Jeg kan sagtens følge dig, men problemet opstår vel, hvis man, som jeg, ikke føler sig smuk i noget som helst tøj. Så kan man jo lige så godt vælge det, der klæder en bedst og er mest komfortabelt. :kys:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DenFaldendeEngel

Inden jeg skriver mit næste indlæg, skal I da lige se kirken, vi skal giftes i. Det er Sct. Bendts Kirke i Ringsted.

post-172385-0-03382800-1398270881_thumb.

post-172385-0-19785700-1398270896_thumb.

post-172385-0-91888600-1398270906_thumb.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DenFaldendeEngel

Og nu til dagen egentlige indlæg: Jeg har nemlig købt min brudekjole. :lun:

Som man har kunnet læse i tidligere indlæg, har jeg været lidt i tvivl. I dag havde jeg så min mor med og først prøvede jeg 'den anden kjole', som jeg ikke kunne få ud af hovedet i weekenden (Den er med halterneck og snørreliv). Jeg følte mig faktisk som en vaskeægte 'rigtig' brud, da jeg kom i kjolen :o , men jeg følte mig egentligt ikke smuk. På nogen måde. Og hele tiden kunne jeg høre min egen stemme i mit baghoved, der fortalte mig, at jeg havde haft ret første gang, jeg prøvede kjolen; det var ikke min kjole.

Selv om, den sad pænt på mig (det bulede ikke ud de forkerte steder :D), da sælgeren havde snørret mig meget grundigt!!! ind, sagde min mor, da jeg spurgte om hendes mening, at hun troede, 'elverkjolen' ville klæde mig bedre. Hun havde ellers også sagt, at den anden var fin til mig. :gogo:

Det var super godt for mig at få prøvet halterneck-kjolen igen, for jeg blev 99,999999999999999% sikker på, at det ikke skulle være min kjole alligevel (men jeg ved ikke, om den kunne være blevet det, hvis jeg havde haft min idealvægt - derfor kan jeg ikke sige det med hundrede procents sikkerhed). Ydermere er jeg 80-90% sikker på, at jeg fandt min brudesko. De er dog hvide, hvilket egentligt også godt kan gå, selv om, jeg havde overveje blå sko. Ellers kan de farves. :gogo:

Efter den butik gik vi videre til et sted, hvor jeg prøvede 4 kjoler, jeg ikke kunne passe. :rulle: Det gjorde nu ikke så meget, for jeg kunne faktisk heller ikke fordrage dem. :blush: Plus, de var beskidte og ikke kun ved fødderne. :shock:

Endelig kom vi til det sted med 'elverkjolen', som er den kjole, jeg sådan set næsten havde købt. Jeg prøvede kun den ene og da jeg viste mig for min mor, sagde hun også med det samme, at dét var min brudekjole. På trods af, at jeg ikke føler mig specielt meget som en brud i den. :lol:

Det gik først op for mig på vej hjem, at grunden til, at jeg ikke følte mig som en brud nok var, at kjolen ikke helt ligner en brudekjole, synes jeg. Det er den jo  :D, men kender I ikke de (brude)kjoler, som ligner 'alm.' fest/gallakjoler, hvis de bliver farvede. Man er ikke i tvivl om, at den første kjole, jeg prøvede, ER en brudekjole, uanset, hvilken farve, den har. Derfor følte jeg mig nok mere som en 'rigtig' brud i den første kjole.

Men anyway, nu er kjolen både købt og betalt. Lige nu hænger den i forretningen og så sender de den til skrædderen, når jeg har bestilt en tid. Så en happy ending til den kjolestil, jeg har villet have, siden jeg så Ringenes Herre første gang. :klap:

EDIT:

Jeg vil gerne være bare en anelse anonym, og jeg har (sikkert) folk irl, der læser med, så hvis man vil se billeder, må man enten væbne sig med tålmodighed til efter brylluppet eller alternativt sende mig en PB.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
etstykkemedmig

IIIIHHH Sådan en Eowyn/Arven kjole? Jeg vil meget gerne have en pb med et billede hvis du vil dele det? :kys:

Og et kæmpe stort tillykke med købet! Så fik du alligevel den kjole du forestillede dig jo, det er jeg rigtig glad for at høre! :banan:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites