• Meddelelser

• Debat Høvding

NYT FORA - Historie   18-01-2017

På opfordring har vi beslutte at oprette foraet "Historie". Du finder det nye historiske fora under "Politik, Kultur & Samfund".
      http://www.dindebat.dk/forum/170-historie/

I det nye fora "Historie", kan du vende verdenshistorien... Debattér om alt lige fra 2. verdenskrig til slaget ved Dybbøl Mølle, Den kolde krig, Vikingetiden, Romerriget, til historiske personer som Napoleon, Mao, Cæsar, og historiske projekter som Den kinesiske mur, Area 51. Hører det historien til, så hører det hjemme her.

Tag godt imod det nye fora
      Jubii / Debat Høvding
Oh White Wolf

Meningen med livet. – Lær at forstå en troende.

34 svar i dette emne

En person var så glad, for alle de ting den nye pave gjorde...

Så jeg lavede denne til at minde om de ting jeg syntes skulle ændres.

aRPeNpB_460s.jpg

Han har ladet én pædopræst fængsle. Én. 

0

Del dette indlæg

Del på andre sites
On 2/1/2014 at 13:24, JediMindTrick skrev:

Åndelighed er bestemt vigtigt både for individet og samfundet som helhed. Åndelighed står dog ikke i kontrast til samfundet, som det ser ud nu og de normer, som samfundet er indrettet efter. Sålænge man har tid til at dyrke sin egen åndelighed og iøvrigt er rummelig nok til at lade andre dyrke deres (inklusiv nihilisme osv.) uden at fordømme, så ser jeg ingen problemer.

Jeg er iøvrigt ikke enig i "enhver er sin egen lykkes smed" analysen, men det er vist en anden tråd.

Hvis det giver mening for en, at dyrke ritualer, mødes med andre om troen,osv., jamen så er det vel det, man gør? Hvis det ikke siger en noget, så er det absolut bedst, hvis man holder sig fra det - den form for udhuling af det at være troende har ingen glæde af.

Hvis man som troende har behov for andres billigelse af selve troen og ikke bare retten til at praktisere sin tro, så er man ude på et sidespor og jeg tvivler på, om man så reelt set tror. Hvis man oprigtigt tror, så har man nok ikke brug for andres rygklapperi omkring at man er på rette vej.

God pointe at man ikke tror nok hvis man har behov for at andre tror det samme. 

0

Del dette indlæg

Del på andre sites
On 1/3/2015 at 03:30, Angelinthenight skrev:

Efter min mening er al tro menneskeskabt, for at vi kan have en trøst i dårlige tider.

Engang troede jeg på reinkarnation, sjæle, et "himmerige" hvor sjælene "fløj op". Troede også engang på kristendommen.

I dag tror jeg vi har en "sjæl", men ikke en der lever videre. Som Lemonella nævner det, tror jeg også bare det forsvinder når vi dør. I bund og grund er det vel bare hjernen og personlighed?

Hvorfor er jeg så holdt op med at tro? Alle de ting jeg har været igennem og de ting jeg gennemgår i livet, giver simpelthen ikke mening. Jeg har altid sagt at "det er meningen at dette skal ske, fordi jeg skal lære noget". "Grunden til det ikke stopper, er fordi jeg ikke har lært nok". "Tingene bliver værre og værre, fordi jeg vælger en forkert vej". "Grunden til jeg bliver så hårdt straffet for at være god i dette liv, er fordi jeg har været ond i et tidligere".

Pludselig en dag gik det op for mig at der bare ikke er en mening med livet. Vi er her tilfældigt. Alt er tilfældigt. Tingene sker ikke af en grund. Og sådan tror jeg stadig det er....

Jeg tror simpelthen ikke på at hver lille myre, loppe, lus og hvad der ellers er af småkravl, har en sjæl der bliver genfødt , ligesom nogen siger :) Og hvorfor skulle de ikke have det, hvis vi har? ;)

Jeg tror der er noget derude. Men det er vi for dumme til at forstå. Hvordan ser myren på verden? En loppe der lever på en hund - hvad tænker den om verden udenfor? Den fatter lige så lidt hvad der er omkring den, som vi gør :)

Det er min mening. Hvis nogen har mod på at overbevise mig om andet, skal I være hjerteligt velkomne :) Religion er noget af det mest spændende emne man kan drøfte, efter min mening :D

Jeg har samme problem som du har haft med hvorfor sker det dårlige imod mig, når jeg er god og jeg tror på Gud. ja så er det obligatoriske svar, at det er djævelen der rykker dig væk fra Gud fordi Djævelen vil have at alle mennesker fejler, fordi han hader mennesker. Den har jeg brugt i mange af med afsæt i Jobs bog, men jeg har nået et punkt, hvor jeg raser imod Gud og siger hvad laver du egentlig! Der står i Bibelen at du beskytter os, hvorfor skal jeg så lide så meget. Jeg tror stadig, men min tålmodighed har ændret sig, jeg gider ikke stoppe op hver gang, der er bibel citater og suge dem ind, som om det var den livgivende luft. jeg husker som barn, når jeg så Kristent TV, at de sagde at man godt må skælde ud og blive vred på Gud. Der står et sted i Bibelen at Gud også redder de retfærdige, der lider og lider længe, i sidste ende. der står man skal være langmodig = tålmodig. Men nok kan blive nok og du fik nok, jeg har også fået nok, men jeg har ingen vej ud, for jeg ved at Gud findes, jeg har fået beviser. Jeg vil ikke omvende dig tilbage, hvis du får uheld af det, men jeg vil sige at jeg kan forstå dig hvorfor du gav op, og jeg kender til tankerne om at det her er ikke iorden når jeg tror. 

0

Del dette indlæg

Del på andre sites
On 3/1/2014 at 02:58, Smiling_Goat skrev:

Hvis det er godt at være et menneske. Der er så mange regninger forbundet med det..

Jeg er enig det er ikke godt med reinkarnation sammenblandet med kristendom. Med så mange liv kan man jo ikke opnå at være ren og god i dem alle, og så har man jo fortjent at komme i helvedet, i følge Bibelen, skræmmende tanke. Hvis man skulle straffes for tidligere liv, så kan man kun opnå at blive pisse sur på Gud, fordi jeg har jo ikke gjort noget. Det er da også ondt at straffe en der ikke ved noget om hvad de har gjort forkert, det lærer man da intet af.

0

Del dette indlæg

Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind