Oh White Wolf

Meningen med livet. – Lær at forstå en troende.

34 svar i dette emne

Kære Læsere af denne tekst!

Først og fremmest må jeg, som det er mig magtpåliggende i disse tider, undskylde for at “bryde vores kulturelle kodex” og begynde at snakke om åndelighed. – Jeg vælger at gøre det, fordi jeg, efter mere end tredive års arbejde med den åndelige verden, gerne vil dele højdepunkterne af mine konklutioner, inden for åndsfilosofisk tanke og reflektion.

Jeg håber du vil læse med. :)

Det skærende punkt i denne fortælling er: ER der en sjæl?

Jeg mener, helt afgjort: JA. – Men det vil, desværre, altid være et spørgsmål om tro.

HVIS man, enten fra et umiddelbart teoretisk udgangspunkt, eller ud fra et fuldt overbevist synspynspunkt, kan omfavne tanken om, at der er en sådan, så vil jeg gerne, ydmygst, præsentere dig for MIN mening med tilværelsen, som jeg mener den er bygget op.

Jeg håber du vil læse med, omend ikke andet så for nysgerrighedens skyld, og, når du har, komme med din kritik og dine synspunkter efterfølgende.

Tak.

Meningen med livet, fra et åndsfilosofisk synspunkt.

“Hvad er meningen med livet?” Spørger vi undrende os selv, i forsøget på at finde FORMÅL, med vores tilværelse. - En søgen, der, i den vestlige verden, alt for ofte ender med et træk på skuldrene, et opgivende suk og en affejning af spørgsmålet med et “Ingen ved det..”.

Resultatet er et samfund, formet derefter: “Vi er alle vores egen lykkes smed” – “vi skylder, helt reelt, intet til nogen, for de er lige så meningsløse og tilfældige som alle andre” og videre i den dur – Et meningsløst liv, fodrer meningsløshed i tilværelsen, og vores kultur, siden eksistensialismens indtog og modreaktionen mod kirkens enevælde, er formet derefter: Man er SYG, hvis man hævder, at der kan være en entydig, universel sandhed, der ufravigeligt forklarer vores liv, i sin essens, ikke? - Endnu mere så, hvis det bliver gjort ud fra en åndelig vinkel: TRO, er GIFT!, når samfundet skal bestemme.

Jeg vover, til trods for indoktrineringen, der hævder således, at påstå det modsatte: Et liv UDEN tro, ER gift.

Selv om et liv, baseret på FORKERT tro, er det samme.

“Hold dog kæft stodder. Hvem har givet DIG patent på sandheden? – Der er 7-8 megareligioner derude, alene dét gør, at de ikke kan have ret, selv om de alle hævder det, og i hver sin retning..”

Hmm, ja, måske, men lad og bide til benet:

“HVORFOR” er spørgsmålet vi arbejder med: “HVORFOR er der liv? – HVORFOR er jeg her..?”

Svaret til det er, i mine øjne er: Fordi du skal leve. Du er her, fordi du skal leve og forstå livet, og lære kærligheden at kende, gennem utallige inkarnationer.

Forestil dig, og forestil dig at leve i et univers hvor følgende var reglerne:

Du fødes, du lever, du dør. End of story.

Ret kedeligt, og.. temmeligt tomt, ikke?

Så forestil dig at leve i en verden, hvor følgende var sandt:

Du fødes, du lever, din krop dør, DU fortsætter og, efter døden, venter du lidt i det hinsides, indtil du er parat til at træde ind i en ny krop, for at lære et NYT aspekt af kærligheden at kende, og for at blive det stærkere, INDTIL du er klar til at træde ind i et.. KOMPLET lys, en KOMPLET varme, EN KOMPLET følelse af.. ALT hvad der er rart, godt og smukt og vidunderligt i denne verden, på én gang, med dit absolutte modstykke: DIN sjælepartner. Din.. PERFEKTE kærlighed, din.. KOMPLET og ABSOLUTTE partner, i ALLE henseender, i al evighed.

Forestil dig, at du har fået det, alt det, som en gave - en givet til dig, af et væsen, der elsker dig højere end noget andet du kan forestille dig, og at den er givet til dig, i al evighed, fordi du er elsket.

Forestil dig, at det er dit, at det er.. dit liv og, at alt hvad du gennemlever er for, at du skal forstå, kunne rumme og MODTAGE al den kærlighed.

Så har du mit liv, og dit eget.

Ja, det gør ondt at leve, men det gør det også, helt konkret, at gå i centeret, for at blive stærkere, at møde en kvinde, eller mand, man elsker, at blive født, at blive opdraget… 1000 ting i livet, gør hamrende ondt, men hvis man ser det med perspektivets briller, så er smerten VÆRDIFULD og styrker dig, med viisdom og kærlighed, så DU kan give kærlighed videre til andre, dig selv og frem for alt modtage den.

Hvordan, spørger du, kan alt dette give mening..?

Og det er så enkelt som; der er en Gud.

Et væsen af evigt og komplet lys, der skaber os, og giver os livet, fordi han elsker liv, og, at han elsker os.

Det gør ondt, at leve. Sådan er det. Det GØR ondt at forandres, men.. forestil dig din første kurtisering, din første elskov, og vejen dertil, mod den endelige forløsning i orgasme og kærlighed, der er vundet når I ligger i hinandens arme..

Det SKAL gøre ondt, for at du kan få det bedste af det bedste.

Det er livets rammer, men de er nødvendige og handler KUN om kærlighed.

Rammerne er således:

GUD siger: Menneske, her er dit liv. Det er dit. Det er en gave, jeg giver dig, som mit barn, som mit elskede væsen, jeg skaber for, at du, og dine brødre og søstre i livet, skal trivedes ved jeres liv, og jeres gave: Det er fra mig til dig, og det er dit, i al evighed. Tag det. Elsk det. Omfavn det, og lev med det, som du vil, med DIN FRIE VILJE, og vær hvad du vil, her, på planeten jorden og vær MENNESKE.

ELSK DET, og NYD DET, for det er en gave, og den er til dig. Der er kun én regel: Gaven er din. Den er givet i kærlighed, og den er givet til dig, MEN, den er også givet til Pt. 7.1 Milliarder andre mennesker, der ALLE har den samme gave som dig: Du behøver ikke kunne li’ dem, men du skal respektere dem, for de har, som du, fået den samme gave, og de samme rettigheder som dig. Kort sagt: Nyd livet, men fucker du med dine brødre, så fucker du med mig.

Tak! Siger de fleste af menneskene, og hopper glædeligt fra åndsverdenen ind til et pars elskende skød, og lader sig inkarnere blandt de Mia. af andre sjæle, der bebor jorden.

Nogle få siger: "TAK, men.. jeg er ligeglad, andre mennesker rager mig, så jeg bliver morder eller skadesforvolder."

Derfor skaber GUD satan. Det ondes fyrste og ondt i det hele taget.

Ikke kun fordi, at denne skal friste de onde, og tage disse til sig, men fordi, at uden ondt, er der intet VALG.

Valg er afgørende. Komplet og totalt og 100% afgørende i livet.

Det er ikke bare gaven, at vi har valgene, men det er AFGØRENDE at vi vælger, så vi vælger ud fra kærlighed.

Ikke i alle valg, mange af dem handler om opvask, og man behøver ikke være i “en zone af total altopslugende lykke” som man klarer dén, men i de AFGØRENDE valg, er det vigtigt, at man vælger så man møder og respekterer sin gud, som udgangspunkt i sine valg og i forhold til andre mennesker, så man, i det, tjener og viser respekt for, og kærlighed til, den gave man selv har fået.

Gør man ikke det.. vælger man, BEVIDST, Kærligheden fra, og vælger, BEVIDST ondt, så siger man også nej til kærligheden fra Gud, fordi det at handle med lykkelig fortræd, er uforeneligt med Guds idé om “Menneske familien”.

Hvilket er ideen med helvede.

Du BEHØVER ikke elske alle, men du BØR, pine død, respektere, at andre mennesker har lige så meget krav på livet, som du har, FORDI gaven tilhører hvert eneste menneske.

Derfor må man ikke ihjelslå.

For at nævne én af de helt store forbrydelser.

"Hvad med ham Jesus figuren der..?" Kunne man spørge i den anledning.

I mine øjne, er Jesus en af de allerfedeste skikkelser, ever.

Han er, med sine egne ord: Barmhjertighedens gud, og han er stor. Så sørens stor så det halve kunne være nok. Den bedste.

- I en cycklus af 1000’er af inkarnationer, og en lektie i alt, alle aspekter af kærlighed, er FRAVÆRET af kærlighed også en lektie, der skal læres.

Fraværdet af kærlighed, fordrer ondskab. Og ondskab er lig med dødssynd.

Men, i 1000’er af inkarnationer, så skal det OGSÅ læres, for at forstå og rumme det hele, når vi er i Nirvana/himmelen.

Det betyder, at mange, nok alle, skal lære ondskab at kende i enkelte inkarnationer, men, fordi ondskab, såvel som kærlighed, kræver handling, så vil ondskab begåes af sjæle, der ellers fuldt ud er klar til rejser videre i inkarnationer, uagtet et enkelt livs hadefulde og frygtelige handlinger.

Der kommer Jesus ind.

Som en “buffer” i uendelighedens spil.

Den afgørende faktor er, at når man er død, eller, for de få, der er heldige nok til at lære ham at kende i livet, at man, når man står foran ham, og HAN skal beslutte om man “skal op eller ned” efter døden, at man, igennem hele sin sjæl, ANGRER og føler SKAM over, de handliger man har begået.

Dette er, i mine øjne, en af de faktorer, der gør, om man får lov at fortsætte sin rejse, selv om jeg, helt klart, aldrig skal kunne sige med sikkerhed, hvad der gør, at han beslutter som han gør.

Men det er, opsamlet, i mine øjne, formålet med livet:

Lev det. For at leve det. For at blive stærkere som sjæl og mere erfaren, så du ultimativt, kan træde over i Nirvana, klar, til at være med din sjælepartner, dit perfekte modstykke, i en følelse af evig orgasme, for evigt.

Men man skal være ordentlig undervejs.

Simon

[Edit.] Dette er ikke det bedste jeg har skrevet, men I får det som det er.

Håber I kunne li’ det. :)

Redigeret af Oh White Wolf
2

Del dette indlæg

Del på andre sites
30 års arbejde med religion/livsfilosofi/åndelighed og du kombinerer rask væk kristendom og renkarmation? Hvad teoretikere/kilder bygger du på, hvis man skal anskue det med teologisk faglighed?

Ingen. Reelt, og du må undskylde mig her, men det gik tidligt op for mig at "giganterne, hvis skuldre samfundet hviler deres fødder på, er syge".

Der var brug for en ny start.

Resten er meditationer med Jesus, reflektioner og kold klar logik.

S.

0

Del dette indlæg

Del på andre sites
30 års arbejde med religion/livsfilosofi/åndelighed og du kombinerer rask væk kristendom og renkarmation? Hvad teoretikere/kilder bygger du på, hvis man skal anskue det med teologisk faglighed?

Som jeg husker det (hæng mig ikke op på det jeg har de værste tømmermænd så hjernen fungerer ikke) kan man faktisk godt kombinere kristendom og en form for reinkarnation i henhold til den holdning der vises i Guds stad af Augustin

Der var også flere andre sammenhænge men som sagt har hovedet det ikke så godt

0

Del dette indlæg

Del på andre sites
Som jeg husker det (hæng mig ikke op på det jeg har de værste tømmermænd så hjernen fungerer ikke) kan man faktisk godt kombinere kristendom og en form for reinkarnation i henhold til den holdning der vises i Guds stad af Augustin

Der var også flere andre sammenhænge men som sagt har hovedet det ikke så godt

Altså, kristendommen hævder, i sin essens, at man, når man dør, "bliver husket af gud og genoprejst fra døden til livet" (og, endvidere, at der kun er plads 270.000 mennesker i dén ordning..) Samt at Gud, vores alfader og skabende ophav, sådan mere eller mindre ud fra en "hovsa løsning" myrdede hele menneskeracen, fordi de var dumme.

Det er nitten, og hænger på ingen måde sammen med en gud, der kan så meget, og formår så meget, som han gør ved at skabe alt liv.

Desuden, når man spørger om et bevis, et konkret bevis, for Gud, så er det, selv sagt, umuligt at komme med - selv en 20 kilometer høj "monolith", der, F.eks., brægende messede på arabisk: "jeg er Gud selv" ville nok blive affejet af de fleste - men to tanker, der altid er fede at nævne i gudsspørgsmålet er: Hvor mange tanker, har en hjernekiroug set i sit liv? og: "Forklar mig hvordan vi kommer uden om uendelighedens paradoks, uden en skaber.."

Food for thought.

S.

0

Del dette indlæg

Del på andre sites

Åndelighed er bestemt vigtigt både for individet og samfundet som helhed. Åndelighed står dog ikke i kontrast til samfundet, som det ser ud nu og de normer, som samfundet er indrettet efter. Sålænge man har tid til at dyrke sin egen åndelighed og iøvrigt er rummelig nok til at lade andre dyrke deres (inklusiv nihilisme osv.) uden at fordømme, så ser jeg ingen problemer.

Jeg er iøvrigt ikke enig i "enhver er sin egen lykkes smed" analysen, men det er vist en anden tråd.

Hvis det giver mening for en, at dyrke ritualer, mødes med andre om troen,osv., jamen så er det vel det, man gør? Hvis det ikke siger en noget, så er det absolut bedst, hvis man holder sig fra det - den form for udhuling af det at være troende har ingen glæde af.

Hvis man som troende har behov for andres billigelse af selve troen og ikke bare retten til at praktisere sin tro, så er man ude på et sidespor og jeg tvivler på, om man så reelt set tror. Hvis man oprigtigt tror, så har man nok ikke brug for andres rygklapperi omkring at man er på rette vej.

0

Del dette indlæg

Del på andre sites
Jeg kender ikke til teologiske retninger i Danmark, der gør det og her taler jeg fagteologi - altså mennesker med deres gang på de teologiske fakulteter og religionsvidenskab.

Det er ellers på teologistudiet på AU jeg lærte om denne sammenhæng.

At jeg så selv mener det er at analyse Augustin lige voldsomt nok er så en anden sag :)

0

Del dette indlæg

Del på andre sites
Desuden, når man spørger om et bevis, et konkret bevis, for Gud, så er det, selv sagt, umuligt at komme med - selv en 20 kilometer høj "monolith", der, F.eks., brægende messede på arabisk: "jeg er Gud selv" ville nok blive affejet af de fleste - men to tanker, der altid er fede at nævne i gudsspørgsmålet er: Hvor mange tanker, har en hjernekiroug set i sit liv? og: "Forklar mig hvordan vi kommer uden om uendelighedens paradoks, uden en skaber.."

Food for thought.

S.

Hvis Gud er omnipotent (almægtig) og omniscient (alvidende) må Gud vide - og være i stand til at producere - hvilket bevis, der skal til for at menneskeheden vil tro på Guds eksistens.

Tanker kan ikke ses med det blotte øje, men hjerneaktivitet kan måles med andre instrumenter. Mærkeligt argument, du bruger.

Uendelighedens paradoks? Hvilket paradoks?

0

Del dette indlæg

Del på andre sites

HVIS folk blev reinkarnerede, så undrer det mig,

- at så få kan huske det og bruge deres tidligere erfaringer

- at folk som regel har været berømte personer eller oplevet noget ualmindeligt dramatisk

- at ingen med den slags erindringer har kunnet bidrage med noget som helst, som man ikke vidste i forvejen

- at så meget ikke kan passe. Læste om en, der havde gemt sig i krypten under en kirke i York (krypten kendes ikke, men man ved jo aldrig). Dernæst var hun flygtet ud ad Kobberporten (sprogfolk vil vide, hvorfor der grines højt).

Man må også gå ud fra, at der bliver produceret adskillige ekstra sjæle for at dække det stigende behov. Med mindre folk har været mammutter og urokser tilforn.

0

Del dette indlæg

Del på andre sites
HVIS folk blev reinkarnerede, så undrer det mig,

- at så få kan huske det og bruge deres tidligere erfaringer

- at folk som regel har været berømte personer eller oplevet noget ualmindeligt dramatisk

- at ingen med den slags erindringer har kunnet bidrage med noget som helst, som man ikke vidste i forvejen

- at så meget ikke kan passe. Læste om en, der havde gemt sig i krypten under en kirke i York (krypten kendes ikke, men man ved jo aldrig). Dernæst var hun flygtet ud ad Kobberporten (sprogfolk vil vide, hvorfor der grines højt).

Man må også gå ud fra, at der bliver produceret adskillige ekstra sjæle for at dække det stigende behov. Med mindre folk har været mammutter og urokser tilforn.

Ifølge hinduismen, er det dette livs gerninger (karma), der afgør om man bliver genfødt som menneske, abe, regnorm eller noget der er endnu værre. :-P

0

Del dette indlæg

Del på andre sites
Ifølge hinduismen, er det dette livs gerninger (karma), der afgør om man bliver genfødt som menneske, abe, regnorm eller noget der er endnu værre. :-P

Så det aftagende antal bier og det stigende antal mennesker skyldes, at folk har opført sig pænt?

0

Del dette indlæg

Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind