LiverpoolFC

Hvad griner du af lige nu.

4.217 svar i dette emne

En beskrivelse i DX Aktuellt af en russisk antenne til brug på landet i form af en kost (af kobberledninger). Den skulle faktisk fungere glimrende ved 80 m og især hvis den monteres på en skorsten og man fyrer godt op. Forklaringen var noget mystisk med ioniserede kanaler, som kosteformen i sig selv skulle fremme (der må ikke benyttes nogen beskyttelseskondensator i antenneindgangen og der skal være en god jord). Den er fra 1916.

Bortset fra at det lyder som en udfordring til tordenguden, så kunne det være sjovt at prøve den. 

0

Del dette indlæg

Del på andre sites

Jeg kom lige til at tænke på en oplevelse, jeg havde engang i Thisted, da min mor stadig boede der og havde en bil. Det var julen efter min far var død, og af en eller anden grund skulle vi ud at køre i bilen, en Renault 4. Den var ikke helt pålidelig længere. og da vi nåede til "forstæderne", blev vi ramt af en byge, og bilens motor begyndte at lyde "sjovt". Jeg begyndte at vende, da jeg blev lidt bekymret for, om den kunne holde til det. Det ku' den ikke, den stod stille på tværs af vejen. En anden bil dukkede op, og føreren begyndte at dytte vildt og ophidset, mens jeg forgæves prøvede at få genstartet motoren. Min mor stod ud og gik hen til den anden bil, hvis fører rullede vinduet ned. "Kristus er opstanden!" sagde min mor (det hører vist mere til påsken end til julen), men resultatet var, at den anden bilist holdt helt op med at dytte og sad fuldstændigt paf, mens vi fik skubbet bilen ind til siden. Rimeligvis ville han ikke "rodes ud i noget" med religiøse galninge. 

Falck hentede bilen et par timer senere. 

0

Del dette indlæg

Del på andre sites

Jeg har et godt tilbu' til dig.

god pris til dig.png

0

Del dette indlæg

Del på andre sites

Øzlem Cekic havde en sød fortalelse i radioen i dag: "Man skal passe på, at man ikke gør menneskerettighederne afhængige af BMI'en." Det var BNP hun tænkte på, og det var - af alle lande - USA hun talte om. Det er vist årets mest rammende kommentar til dato. 

0

Del dette indlæg

Del på andre sites

Jeg mente nok, at jeg havde købt et par avocadoer. Som jeg ikke havde spist. For "nogen" tid siden. Det var godt, at der stadig sad en etikette på, for ellers havde jeg aldrig anet, hvad det var, der dukkede op bag ved de store porcelænsskåle i køkkenskabet. :badr:

0

Del dette indlæg

Del på andre sites

En diskussion i kantinen forleden: Hvor skal man stå for at iagttage forårsjævndøgn, når man skal beregne påsken?

0

Del dette indlæg

Del på andre sites

Da jeg gik ned fra busstoppet, kunne jeg hører en "glidelyd" nede på marken, som noget der gled forbi nogle græsstrå. Så jeg stillede mig op og stirrede ned på det suspekte sted, til en kat kom frem fra græsset. Og så kunne jeg fortælle den, at jeg havde hørt den og at det var meget flovt for den.

Det så også sådan ud. Det var vist en ung kat, som jeg ikke har set før.

1

Del dette indlæg

Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind