Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

FrkLindgreen

Sunde, fedtfattige, mættende, vegetariske retter - inspirer mig!

Recommended Posts

FrkLindgreen

Jeg mangler inspiration! Laver jo mad hver dag, men kører meget i de samme retter, så inspirer mig! Så hvis du har en god opskrift vil du så ikke dele?

Det må være i alle sværhedsgrader, både til fest og hverdag, bare det er sundt, mættende, fedtfattigt og vegetarisk :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
1968anette

Jeg har købt "Det helbredende køkken". Meget anbefalelsesværdig. Alle opskrifter er veganske og fedtfattige og meget velsmagende. Der er alle slags opskrifter i.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
FrkLindgreen
Jeg har købt "Det helbredende køkken". Meget anbefalelsesværdig. Alle opskrifter er veganske og fedtfattige og meget velsmagende. Der er alle slags opskrifter i.

Vil prøve at kigge på den, kan nu meget godt lide æg og mælkeprodukter :) Dog skal jeg bare vælge de fedtfattige af dem, men noget af det giver en del protein, hvilket jo er godt :)

Ørj kan mærke det går mig på at flere af de sunde retter jeg elsker er for fede.. Suk... Sidder og skal lave madplan for næste uge og er helt blank, det plejer ikke at ske...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
FrkLindgreen

Tillægsspørgsmål når du nu har bogen, bliver der brugt køderstatninger som soyaprodukter der ligner kød? I så fald har den nemlig ingen interesse her, men kunne ikke lige finde svar på nettet om dette :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
1968anette

Nej der bliver kun brugt rigitig mad man kan købe i et hvert supermarked. Det er Kirsten Skaarup der står for den så alle opskrifter er gennemarbejdede. Jeg har lavet mange af opskrifterne og de har alle været vellykkede. Jeg er ikke selv vegetar eller veganer og min familie heller ikke. Jeg har forsøgt at indføre flere grønne dage for vores helbreds skyld og mange dage har det været sådan at jeg har serveret kød til retten for børnenes og mandens skyld.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
FrkLindgreen
Nej der bliver kun brugt rigitig mad man kan købe i et hvert supermarked. Det er Kirsten Skaarup der står for den så alle opskrifter er gennemarbejdede. Jeg har lavet mange af opskrifterne og de har alle været vellykkede. Jeg er ikke selv vegetar eller veganer og min familie heller ikke. Jeg har forsøgt at indføre flere grønne dage for vores helbreds skyld og mange dage har det været sådan at jeg har serveret kød til retten for børnenes og mandens skyld.

Man kan desværre også købe det der sære soya"kød" i mange supermarkeder... Men godt, den vil jeg helt sikkert kigge efter når jeg kommer forbi en boghandel :) Jeg har selv været vegetar hele livet, det er min kæreste dog ikke, men det er sjældent han gider at lave ektra mad, for han siger det jeg laver smager godt og han har ikke behov for andet. Førhen lavede han noget et par gange om ugen til enten frokost eller aftensmad, nu hvor han arbejder et sted med varm mad til frokost kan jeg ikke huske hvornår han sidst har lavet noget kød herhjemme...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Santopia

Nogle af de ting der kan finde vej til mit middagsbord næste uge:

linsesuppe

linsedeller med ovnstegte rodfrugter

sund pizza med salat

kikærteburger

noget med bønnesalat

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
FrkLindgreen
Nogle af de ting der kan finde vej til mit middagsbord næste uge:

linsesuppe

linsedeller med ovnstegte rodfrugter

sund pizza med salat

kikærteburger

noget med bønnesalat

Hvad er sund pizza?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Santopia

Det er jo selvfølgelig en tolkningssag, men det kunne være med blomkålsbund eller en bund lavet af æg og loppefrøskaller.. eller bare groft mel, hvedeklid o.lign.. Hvis man er doven kan man også bruge de der fuldkornswraps fra 'dit valg'. eller grove pitabrød skåret igennem, så et pitabrød giver to små bunde.

Ovenpå plejer jeg at lave saucen af tomatpure, lidt ketchup hvidløg og krydderier. Og så bare en masse grøntsager af hvad man lige har lyst til. Hvis man virkelig vil skrabe kalorierne fra kan man bruge hytteost istedetfor almindelig ost. Eller drysse lidt gærflager over. Der er mange veganere der bruger gærflager istedet for ost.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
FrkLindgreen

Jeg har aldrig smagt gærflager, men måske det skulle undersøges? Hm... Skal jo helst undgå ost og fede mælkeprodukter... Bunden har jeg sådan set intet problem med, min læge siger jeg skal spise mere brød, så det er mere fedten i osten jeg skal undgå, og så tænker jeg pizza er svært.. Må undersøge hvad gærflager er :) Det lyder ikke så lækkert, men man skal ikke skue mad på navnet :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites