Mnemeosyne

Bestik - fint og/eller hverdag?

Recommended Posts

Rapfisk
:genert:

:fløjt:

Hold da op jeg føler mig gammel i denne tråd :shock:

Har en skænk med det "fine"stel med alt (incl suppeterrin) til 16+ og bestik til 2x16 der osse - udover det vi har i køkkenet...

Jeg har også det fine og det almindelige bestik. Det fine bestik er nu noget nyt - det fik jeg til jul sidste år. Men jeg bruger stadig det gamle til hverdag. Dels, fordi jeg synes, det er synd at smide det ud, dels, fordi jeg ikke altid er flink til at få tømt opvaskemaskinen hurtigt, og det fine ikke kan tåle at stå vådt i længere tid.

De fine tallerkener bruger jeg til gengæld til hverdag.

Jeg tror, jeg vil ønske mig en suppeterrin :love: Det må være passende efter fiskefadet. Mangler i øvrigt også fiskebestik.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
atacama
:genert:

:fløjt:

Hold da op jeg føler mig gammel i denne tråd :shock:

Har en skænk med det "fine"stel med alt (incl suppeterrin) til 16+ og bestik til 2x16 der osse - udover det vi har i køkkenet...

Du bor sikkert også i Jylland. :-D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
sjo
Tror mest det er noget for de ældre generationer. Min svigermor har også indtil flere forskellige stel og bestikserier afhængigt af, hvor fint det skal være. For mig er det noget lidt gammeldags fra den gang, hvor man måtte spare på de fine ting, fordi ressourcer var lidt mere knappe.

Omvendt - hvis jeg havde muselmalede tallerkner til 700 kr. stykket så tror jeg faktisk, at de ville stå i skabet det meste af tiden og så ville jeg i fred og ro spise af mine Ikea-tallerkner. :D

Jeg har arvet et stel, så jeg synes altså også, at der ligger noget nostalgi i det - eller det gør der for mig i hvert fald og det er s'gu sådan noget jeg ville blive ked af at få slået i stykker.

Og ja - jeg samler, det ER s'gu da sjovt at kunne dække op til 12 med stivede hvide duge, hvide servietter, stel med guldkant og søltøjet - eller igen - det synes JEG, at det er.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
atacama
Jeg har arvet et stel, så jeg synes altså også, at der ligger noget nostalgi i det - eller det gør der for mig i hvert fald og det er s'gu sådan noget jeg ville blive ked af at få slået i stykker.

Og ja - jeg samler, det ER s'gu da sjovt at kunne dække op til 12 med stivede hvide duge, hvide servietter, stel med guldkant og søltøjet - eller igen - det synes JEG, at det er.

Ja, og det er derfor jeg skriver, at folk er forskellige. Det ligger nemlig mig MEGET fjernt. :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
sjo
Ja, og det er derfor jeg skriver, at folk er forskellige. Det ligger nemlig mig MEGET fjernt. :D

På den anden side er jeg ikke sart... Jeg har ikke noget imod at smide stellet i opvaskeren og dermed miste guldkanten, men at tabe en kop... Det er noget andet.

Derudover er mit hverdagsstel også dyrt, selv om det er helt almindeligt hvidt, dog er det jernporcelæn og kan tåle både frost og varme.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
fynerfin82

Vi har også hverdagsbestik og service og så det fine:-)

Begge vores forældre har det samme, så for os har det bare være sådan det skulle være.

På sigt kommer vi dog nok til at afskaffe hverdagsservicet, for det fylder godt nok meget med 2 sæt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Rapfisk

Og så lige for at svare på dit spørgsmål: Jeg vil bestemt mene, at AJ sagtens kan bruges som hverdagsbestik.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Azraeline

Ja, selfølgelig bor jeg i Jylland :devil:

-KAN man bo andre steder :gruble:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
hotlips77

jeg bor ikke i jylland og jeg har altid været vant til der var 2 sæt,jeg samler selv på nogen gamle krystalglas der ikke er til hverdagsbrug,jeg får min oldemors sølvtøj til 20 ..og så skal jeg have fundet noget porcelæn,jeg har kigget mange gange men har aldrig kunnet vælge.

jo,jeg fandt et engang,fra faberge,til 800 pr kop,og 1200 pr tallerken...det var lige i overkanten.

ting som georg jensen,kgl porcelæn osv sælges tit med en form for garanti,udover man så kan være sikker på at få nyt hvis man skulle være uheldig,så rummer det jo også en sikkerhed for at det er kvalitet der kan holde,såvidt jeg husker er det 2 års brudgaranti det kgl sælges med,og jeg ville se efter om der ikke var noget lignende hvis jeg skulle ud og købe noget som georg jensen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
wizzze
Tak for alle de hurtige svar!

En af grundende til at jeg spørger er nemligt at det har mine forældre. Vi har spisestue og der er der opbevaret "specielle" glas, tallerkner og bestik, som vi bruger når vi holder fødesldag/fest/etc (og derfor spiser derinde).

I køkknet har vi så det vi bruger til hverdag, så jeg var lidt i tvivl om det var det "alle gjorde", for hvis det var skulle GJ bestikket jo være det "specielle", og derfor skulle jeg til at lede efter et til hverdag ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind