Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

Kroellequeen

Inspiration og planlægning - Krølles hhv. stærke og svage side....

Recommended Posts

Kroellequeen

Hey ladies!

(...og Wizze. Jeg ved, du lurer :kys:)

Vi skal giftes. Desværre er vi mildest talt temmelig dårlige til at planlægge, så jeg tænker, at en tråd til formålet er på sin plads :D

På nuværende tidspunkt har vi stadig ikke sat os fast på en dato, konceptet er uklart, og jeg aner ikke, om jeg skal i kort eller lang kjole. Et par ting er dog sikre:

- det bliver ikke i kirke (alle andre løsninger er nærmest stadig i spil :lol:)

- det bliver ikke kæmpe stort

- det bliver ikke et traditionelt middagssetup med x antal retter, bordplan und so weiter

- min kjole bliver sandsynligvis vintage, men jeg har ikke lagt mig fast på noget endnu

- vielsesringe bliver plain. Jeg har et par ringe, jeg går med fast, så en eventuel ring skal være diskret og enkel

Nå. Det er, hvad jeg kan komme på lige nu. Jeg snupper lige et par indlæg til inspirationsbilleder, men derefter er der fri leg til kommentarer, input og almen feedback. Som I kan læse jer til, er der ikke meget, der ligger fast, og jeg elsker debattens evne til at komme med indspark, man aldrig selv ville have tænkt på.

Sæt i gang! :banan:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Kroellequeen

Kjoler bliver der kigget lystigt på. Jeg er stor fan af dybe rygudskæringer, men jeg er langt fra sikker på, hvordan fronten skal være - det kan ende med alt fra boatneck/lige overskæring til V-udskæring eller stropløs.

Til gengæld er jeg sikker på, at der kommer til at være draperinger og læg. Realistisk set må jeg nok indrømme, at jeg nok har en lille fetisch gemt der :genert:

Der er en del klare forbud - ingen afrundet udskæring, dropped waist, princess cut, shiny overflade eller masser af krims-krams. Jeg prøver pt. at finde en vintagekjole, fordi jeg godt kan lide ideen om, at kjolen har historie, men det er langt fra sikkert, det kan lade sig gøre, da jeg er kræsen med stand og udvalget er begrænset. Til gengæld får man meget mere for pengene, hvis det lykkes - hurra for billig arbejdskraft og bedre kvalitet i de gode, gamle dage :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Kroellequeen

Dulle-dillemma nummer 1:

Semi-løst eller opsat hår?

Mit hår er ca. taljelangt, mørkebrunt og naturkrøllet. Jeg elsker selv opsat hår men har en mistanke om, at nogen på dagen ville sætte stor pris på løst eller i hvert fald semi-løst hår. Årsagen til at jeg selv går efter opsat hår er meget enkel: jeg synes, det er dødsvært at undgå at ligne en selvdød 90'er-puddel, hvis krøllerne ikke bliver glattet ud.

Seriøst. Prøv at google "wedding curly hair", så får i en ide om, hvad jeg mener. Det meste af det, jeg har set, ser skrækkeligt og kunstigt ud.

Jeg ser lige, om jeg kan finde et billede af mit hår, så I ved, hvad der er at arbejde med, men indtil videre bliver der bare smidt et par billeder op at opsætninger, som jeg er faldet over og synes om. Det er klart første billede, der stilmæssigt er favoritten - evt. med en eller anden form for slør/fascinator/dims i håret.

post-92045-13940128914249_thumb.jpg

post-92045-13940128914594_thumb.jpg

post-92045-13940128914843_thumb.jpg

post-92045-13940128915048_thumb.jpg

post-92045-13940128915263_thumb.jpg

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Kroellequeen

Alt det, jeg endnu ikke ved, jeg får brug for et indlæg til :genert:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Kroellequeen

Mht. sted har vi været ude i alt lige fra at blive gift i udlandet, på rådhuset eller hjemme i vores eget "hood". Lige pt. hælder vi nok mest til rådhuset, men det afhænger også af, hvad der i praksis kan lade sig gøre.

Det bliver ultimo maj eller i juni 2014, så der er lidt tid at løbe på endnu. Egentlig ville jeg gerne hapse 31. maj og en vielse udendørs, men jeg er dødnervøs for, at vejret bliver shitty, så jeg ender med at ligne en druknet mus :blush: Det ville der sgu ikke være meget Grace Kelly over! :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Kroellequeen

Det er alligevel pænt mærkeligt at lave en tråd kun om sig selv og så sidde her og hælde indlæg efter indlæg ud af ørerne - temmelig syret 100 % egotrip! :lol:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
wizzze

Denne slags plain eller ??

[ATTACH]1247827[/ATTACH]

post-123676-13940128912818_thumb.jpg

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Fede_Dorit
Mht. sted har vi været ude i alt lige fra at blive gift i udlandet, på rådhuset eller hjemme i vores eget "hood". Lige pt. hælder vi nok mest til rådhuset, men det afhænger også af, hvad der i praksis kan lade sig gøre.

Det bliver ultimo maj eller i juni 2014, så der er lidt tid at løbe på endnu. Egentlig ville jeg gerne hapse 31. maj og en vielse udendørs, men jeg er dødnervøs for, at vejret bliver shitty, så jeg ender med at ligne en druknet mus :blush: Det ville der sgu ikke være meget Grace Kelly over! :D

Vi står i helt samme situation, så jeg følger lige med her :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Kroellequeen

^

Not quite :ad!::D For en gangs skyld er der faktisk en kvinde, der mener det, når hun siger: ikke nogen sten, tak!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Kroellequeen
Vi står i helt samme situation, så jeg følger lige med her :)

I når sandsynligvis frem til en beslutning før os, men du skal være meget velkommen. Måske overrasker vi os selv og får taget beslutninger hurtigere end normalt :-P

Ingen af os er til et setup, hvor vi inviterer en masse gæster, som vi så hverken får set eller talt særlig meget med, fordi hovedparten af dagen/aftenen går med middag, taler og faste pladser.

Jeg tror, vi ender med:

1) en udendørs vielse efterfulgt af bobler og et-eller-andet-spiseligt-kageagtigt på stedet

2) billeder/et par timers pause

3) vino/tapas og masser af drinks og hygge på vinbar el.l. om aftenen. Ingen af os er særligt gode til at være i fokus længere tid af gangen, så vi er vist meget mere til at holde en "normal" fest, hvor vi egentlig bare gør, som vi "plejer" (AKA har det skide skægt :D) og ender med at sidde sent på natten og dyppe tæer i havnen med en flaske bobler under armen

Jeg har faktisk tænkt en del over, hvorfor vi har været så bagstræberiske ift. at få arrangeret det her, og svaret er vist mest af alt, at ingen af os kunne se os selv i et traditionelt bryllupssetup. Don't get me wrong, jeg ELSKER at være til bryllupper og synes, det er skønt at fejre folk. Jeg er bare virkelig bedre til at være en af gæsterne end en af hovedpersonerne.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites