Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

Antibaby

Gift i Udlandet?

Recommended Posts

Antibaby

Som en del af min uddannelse, skulle jeg 3 måneder til Irland, for at bo og arbejde..

I løbet af de 3 måneder forelskede jeg mig i Irland, det er et utroligt smuk land, men en stemning, som passede perfekt til mig, jeg følte mig rigtig hjemme der. :love:

Heldigvis havde min kæreste det på samme måde og der gik ikke længe før at vi besluttede at vi skulle på ferie der igen og vi ville gerne ha hele familien med, så vi ku vise dem det fantastiske land vi begge var forelsket i. Men at få 12 mennesker om at blive eninge om en uge at gøre det i, viste sig at være umuligt, så vi købte en rejse selv og skal derhen om lidt under en måned.

Det er et år siden jeg kom hjem fra Irland til november, men lysten er bestemt ikke blevet mindre, jeg er blevet færdig med min uddannelse og overvejer muligheden for at finde et job i Irland :rulle:

Her på det sidste er vi blevet eninge om at vi gerne vil giftes, vi har været sammen i næsten 7 år og føler at det er den næste store ting som skal ske i vores liv :banan:

Ingen af os tror på gud og ingen af os går i kirke - kun hvis vi er tvunget til det og vi har derfor ikke et speciel forhold til nogle kriker..

Og så begyndte vi at overveje at blive gift i Irland.

På den måde kunne vi vise vores nærmeste familie, hvilke med os vil være 12 mennesker, det Irland som vi begge to er forelsket i og samtidig få et bryllup, som er lidt andreledes.

Vi vil holde en fest for resen af vores familie og venner (ca. 35 mennesker), når vi komme hjem igen, så ingen bliver snyt :)

Men det som jeg gerne vil ha hjælp til er om det er en god ide?

Vi kan ikke snakke med vores familie om det da det skal være en overraskelse til dem at vi bliver gift (ingen af dem tror vi vil giftes).

Men de venner og kollegaer, siger at det er en dum ide at blive gift i et land som jeg alligevel kun har været i én gang :8:

Og på en måde har de jo ret, jeg har kun været der 1 gang (og på vej derhen igen:slem:) og jeg har fundet ud af på nettet at en vielse i Irland vist ikke gælder i Danmark, så vi vil alligevel skulle en tur på rådhuset eller måske blive viet til festen, for hele vores familie, af en eller anden byråds-mand eller sådan noget.

Hvad siger i er det en dårlig ide?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Wesretkau
Som en del af min uddannelse, skulle jeg 3 måneder til Irland, for at bo og arbejde..

I løbet af de 3 måneder forelskede jeg mig i Irland, det er et utroligt smuk land, men en stemning, som passede perfekt til mig, jeg følte mig rigtig hjemme der. :love:

Heldigvis havde min kæreste det på samme måde og der gik ikke længe før at vi besluttede at vi skulle på ferie der igen og vi ville gerne ha hele familien med, så vi ku vise dem det fantastiske land vi begge var forelsket i. Men at få 12 mennesker om at blive eninge om en uge at gøre det i, viste sig at være umuligt, så vi købte en rejse selv og skal derhen om lidt under en måned.

Det er et år siden jeg kom hjem fra Irland til november, men lysten er bestemt ikke blevet mindre, jeg er blevet færdig med min uddannelse og overvejer muligheden for at finde et job i Irland :rulle:

Her på det sidste er vi blevet eninge om at vi gerne vil giftes, vi har været sammen i næsten 7 år og føler at det er den næste store ting som skal ske i vores liv :banan:

Ingen af os tror på gud og ingen af os går i kirke - kun hvis vi er tvunget til det og vi har derfor ikke et speciel forhold til nogle kriker..

Og så begyndte vi at overveje at blive gift i Irland.

På den måde kunne vi vise vores nærmeste familie, hvilke med os vil være 12 mennesker, det Irland som vi begge to er forelsket i og samtidig få et bryllup, som er lidt andreledes.

Vi vil holde en fest for resen af vores familie og venner (ca. 35 mennesker), når vi komme hjem igen, så ingen bliver snyt :)

Men det som jeg gerne vil ha hjælp til er om det er en god ide?

Vi kan ikke snakke med vores familie om det da det skal være en overraskelse til dem at vi bliver gift (ingen af dem tror vi vil giftes).

Men de venner og kollegaer, siger at det er en dum ide at blive gift i et land som jeg alligevel kun har været i én gang :8:

Og på en måde har de jo ret, jeg har kun været der 1 gang (og på vej derhen igen:slem:) og jeg har fundet ud af på nettet at en vielse i Irland vist ikke gælder i Danmark, så vi vil alligevel skulle en tur på rådhuset eller måske blive viet til festen, for hele vores familie, af en eller anden byråds-mand eller sådan noget.

Hvad siger i er det en dårlig ide?

Det tror jeg sagtens I kan, men det kræver nok noget fodarbejde. Min morbror blev gift i USA her i sommers, legalt og alting - men det kræver en indsats.

Først og fremmest skal I have en snak med enten den irske ambassade i Danmark (hvis der er sådan en), eller med den danske ambassade i Irland. De kan helt sikkert guide jer igennem hvad der skal til for at gøre vielsen i Irland lovlig i Danmark også. Min morbror skulle på rådhuset og udfylde papirer herhjemme, papirer han skulle have med, og så på rådhuset i USA og udfylde andre papirer, nogle der skulle sendes til Danmark, andre han skulle have med til vielsen, og derefter på rådhuset igen med, selv, når han kom hjem. En hel masse papirarbejde, med andre ord, men det kunne godt gøres legalt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Antibaby

Fantastisk :D

Det lyder jo ret simpelt i virkeligheden :)

Så det vil jeg da prøve!!

Mange tak for det :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
browneyedhandsomeman

Jeg er ikke i tvivl om, at en irsk vielse er gyldig i Danmark, hvis den foregår efter reglerne derovre. Men der er altså ret meget papirarbejde med at få en erklæring herhjemme, så I kan blive gift derovre - husk oversættelse, formentlig autoriseret osv. Kom i gang i en fart; det kan tage tid.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Antibaby

Jeg er glad for at i ved så meget herinde :D

Tænk hvis jeg bare havde gået ud fra at de ikke var gyldig og først i sidste øjeblik havde snakket med diverse mennesker :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites