Mads Grønlund

Har du styr på mexicansk mad? Har brug for hjælp :-)

Recommended Posts

Mads Grønlund

Jeg søger en (eller flere) som virkelig ved noget om mexicansk mad. Jeg vil meget gerne kende de gængse forskelle på henholdsvis taco, tortilla, burrito og fajita.

Der står SÅ mange forskellige ting på nettet, og jeg bli'r altså lidt forvirret.

Så hvis der sidder nogen som kan forklare forskellene for mig, så vil jeg blive rigtig glad :-)!

På forhånd mange tak for hjælpen

Mads

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst

Jeg hægter mig lige på her, jeg er nemlig heller ikke så velbevandret i mexicansk mad :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst

Tacos er de der skaller eller skåle, der er hårde og kan fyldes.

Tortillas er de der pandekageting, men om de så bliver til fajitas eller burritos afhænger vist af, hvad man kommer i og muligvis også af, hvordan man pakker dem sammen.

Så! Det var min viden om mexicansk ud over, at vi får for lidt af det :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
LadySparrow

En af mine farvoritter er Chimichangaen:

En slags dybtstegt burrito....

BeefBeanChimichanga.jpg

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
twinkle

Så vidt jeg ved, er forskellen følgende:

Taco - Kød og fyld i en hård skal.

Tortillas - Bløde "pandekager" lavet af hvedemel

Fajita - Tortilla med fyld af kylling, der er stærkt krydret + grønt osv.

Burrito - Tortilla med fyld af oksekød + grønt osv.

Og ja, så er der vidst forskel på, hvordan man folder dem.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
FrkLindgreen
Så vidt jeg ved, er forskellen følgende:

Taco - Kød og fyld i en hård skal.

Tortillas - Bløde "pandekager" lavet af hvedemel

Fajita - Tortilla med fyld af kylling, der er stærkt krydret + grønt osv.

Burrito - Tortilla med fyld af oksekød + grønt osv.

Og ja, så er der vidst forskel på, hvordan man folder dem.

Jeg har set både vegetariske fajita og burrito.. Min konklussion var at fajita er koldt fyld, med salat og andet i også, hvor burrito er en varm ret der er rullet i en tortilla :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
twinkle
Jeg har set både vegetariske fajita og burrito.. Min konklussion var at fajita er koldt fyld, med salat og andet i også, hvor burrito er en varm ret der er rullet i en tortilla :)

Grunden til at jeg skilte det sådan ad er fordi, at de der tex-mex blandinger man kan få til Fajita fra Santa Maria er beregnet til kylling. Så tænkte der var noget om det :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
MalikaMom
Skrevet (redigeret)

Fandt lige en anden beskrivelse

A taco is a traditional Mexican dish consisting of either a hard corn tortilla or a soft wheat tortilla folded in half and filled with various ingredients, including beef, chicken, pork, cheese, lettuce, tomatoes, and refried beans.

While burritos contain similar fillings to http://www.youtube.com/watch?v=jsVRj7VvfWc, they are larger and are always made with a soft flour tortilla wrapped tightly and completely around the fillings. Tacos have been served for centuries, but burritos are a 20th century invention.

A chimichanga is a deep-fried burrito.

An enchilada is a corn tortilla rolled around a meat or cheese filling and baked in a chili sauce.

Fajitas consist of strips of marinated grilled skirt steak or other meats, onions, peppers, and condiments such as sour cream, guacamole, and salsa, all wrapped in a flour tortilla. Whereas the other items in this list are served already in a tortilla, the ingredients of a fajita are usually layed out separately and assembled at the table by the diner.

A quesadilla is Mexican snack made by placing cheese and sometimes other ingredients on top of a tortilla, which is folded in half, then fried or toasted. The typical American quesadilla, a sandwich made with cheese and meat fried between 2 flour tortillas, is known in Mexican cuisine as a sincronizada.

Redigeret af Gæst

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
HumphreyGokart

Jeg har set vegetariske bøffer, frikadeller, hotdogs og burgere.

Man kan ikke regner med at vegetarianere bruger ordene på den normale måde. :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
FrkLindgreen
Jeg har set vegetariske bøffer, frikadeller, hotdogs og burgere.

Man kan ikke regner med at vegetarianere bruger ordene på den normale måde. :)

Men hvis forskellen kun var hvilket kød der var i ville en mexikansk restaurant, som vel har styr på mexikansk mad, vel have en vegetarisk tortilla og ikke en burrito og fajita :) Så er ikke hvordan vegetarer bruger ordet, men hvordan mexicanere gør, og dem tror jeg har styr på det :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind