Gæst

Båndoptager ???

245 svar i dette emne

Er jeg den eneste der bruger en gammeldags Båndoptager ???,jeg har hele 2 stk Beocord 5500 ,jeg bruge dem til at optage fra radio, DR P1 natursyn,radioklassikeren,radio 24syv,råbånd,halløj i betalingsringen,og jeg optager fra gramafon "Beogram 5500"og fra CD "Beogram Cd 6500"

0

Del dette indlæg

Del på andre sites

Skrevet (redigeret)

Hej Stig,

Jeg har ikke haft båndoptager i rigtig mange år og jeg umiddelbart er det nok et medie som de fleste betragter som forældet. Personligt er alle fysiske medier udfaset hos mig og alt ligger enten digitalt på mit netværk, eller også streames det via nettet. Alle CD, DVD mv. er pakket ned. Bånd, VHS etc. er kørt på lossepladsen.

Med hensyn "optagelse"er der kommet rigtig gode muligheder for at køre sådan noget helt automatisk, så man slet ikke behøver gøre noget manuelt for at gemme en optagelse. Med det rigtige setup er betjeningen også markant forbedret (alt efter løsning naturligvis). Med podcasts kan du nemt abonnere på et udsendese og så snart den er klar, vil den også være tilgængelig på alle dine platforme. (dit anlæg, itunes, telefon, tablet eller hvad man nu benytter til at lytte fra).

Du kan sandsynligvis høre de fleste, hvis ikke alle, de programmer du remser op via Podcast på nettet (i hvert fald dem fra DR). Podcast kan du også gemme digitalt, så de senere kan høres andre steder eller via andre typer enheder end der hvor det lige er optaget.

Et eksempel:

Natursyn som podcast - dr.dk/P1/Natursyn

Du må endelig ikke tage det som en kritik af de system, for det virker selvfølgelig som det altid har gjort og gør det sikkert godt - men der er på den anden side også sket en stor teknologisk udvikling siden kassettebåndene havde sin storhedstid.

Redigeret af tobywan_tach
0

Del dette indlæg

Del på andre sites

Mange tak for dit indlæg,og ja jeg er godt klar over at båndoptagern er forællet,men det er sådan at det er min hoppy

0

Del dette indlæg

Del på andre sites
Mange tak for dit indlæg,og ja jeg er godt klar over at båndoptagern er forællet,men det er sådan at det er min hoppy

Jamen det er der jo intet i vejen med :)

Jeg er bare en af dem der synes nyeste teknologi er sjovt, så det er en af mine hobbyer.

0

Del dette indlæg

Del på andre sites

Jeg har en Beocord 1800 i fin stand, bortset fra at der mangler en skrue på undersiden. Har ikke optaget på den, men spiller sommetider gamle optagelser fra den. Hovedårsagen til at jeg ikke optager, er vist mest, at jeg ikke har et godt radiosignal på grund af et ståltag. Og har aldrig fået koblet en DAB på "krydsfeltet". Jeg aner ikke, om AUX-stikket fører noget signal ud.

Kan man stadig købe spolebånd?

Skulle jeg lave et eller andet med "agenter", ville en spolebåndoptager da være et must. Husker en tegning fra Ib Nørlunds populærvidenskabelige bog om kybernetik. Der var to mand, der talte i telefon og i midten sad en stramt udseende politibetjent med hævet knippel og båndoptager. Jeg kan ikke lige huske, hvad det skulle illustrere.

Skulle jeg bånde noget i dag, ville jeg måske bruge min kasettebåndoptager, et fint stykke, jeg har købt herinde. Jeg har prøvet at koble computeren til radioen, det kostede mig et nyt lydkort, det gamle blev grillet og den ene kanal blev meget dårlig. Måske skal jeg lave en skilletrafo? Eller bare koble de tos jord sammen? Frygter dog, at det kan blive festligt. Jeg har også brændt en tv-tuner af, da jeg koblede den til jord i stedet for til antennen. Det gav et smæld, der kunne høres. Svævende jord er ikke sådan lige at håndtere.

0

Del dette indlæg

Del på andre sites

mgy du kan købe 90 minutters kasettebånd på fnebs på nettet,det ligger i Grenå,men du skal søge bånd i søgefeltet,så vidt jeg husker,så hjælper det ikke noget at søge kasettebånd,det forstår søgemaskinen ikke,du kan også købe kasettebånd på lavpris elektronik,der kan du godt søge kasettebånd i søgefeltet

0

Del dette indlæg

Del på andre sites

Jeg har fundet Thomann, men de bånd er da dyre! Men selvfølgelig har ting ændret sig de sidste 25 år.

0

Del dette indlæg

Del på andre sites

Har bestilt bånd. Forresten har jeg nogle tråde i garagen, håber ikke, de er rustede. Har flere gange budt på en B&O trådoptager. Der er sikkert sprogøvelser på, min far huggede dem fra Gymnasiet under den store udrensning.

0

Del dette indlæg

Del på andre sites

Mgy er det spolebånd eller kasettebånd du har købt ???

0

Del dette indlæg

Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind