Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

Phala

Sludre-tråden for alle os på LCHF

Recommended Posts

Phala

Mangler vi ikke sådan en? :blush:

Tråden er ihvertfald tænkt som en tråd, hvor der kan snakkes om stort og småt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Phala

trådstarter ligger ud.

Jeg er ny opstartet på LCHF og har købt Jane Faerbers bog så jeg kan komme rigtig godt igang :gogo:

Igår var manden og jeg en tur i tyskland for at få fyldt skabene op. For mig plejer sådan en tur at betyde jeg kommer hjem med store bæreposer fyldt op med chokolade og slik. Men i går var poserne istedet fyldt op med nødder, mandelmel, kokos og osv. Så jeg er ret stolt af at chokoladen på billedet er det eneste usunde køb fra igår. (og mørk chokolade er endda lchf mad :glad: )

post-125415-1394011750069_thumb.jpg

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Phala

Det ved jeg godt ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
BettyBoop

lyder som en go plan med den her tråd..

jeg er igen ved at komme på rette spor.. dels fordi jeg har nogle kg der er sneget sig på og dels fordi jeg kan mærke at min krop brokker sig (begyndende candida :rulle: )

dog har jeg lagt mærke til at selvom jeg holder en streng LCHF/paleo taber jeg mig ikke - så nødder skal begrænses meget/ meget fedtholdige fødevarer.. Jo jo ved godt at det er vigtigt at få fedt nok, men hvis jeg ikke taber mig (faktisk har taget på) betyder det også at jeg skal være lidt påpasselig med kacl-tunge fødevarer.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Phala

Ja man skal passe på. Personlig tænker jeg ikke over kcal endnu. Først og fremmest skal jeg venne mig til at undvære kulhydrat, som min kost hovedsagelig har bestået af før. Så må jeg kigge på kcal bagefter. Ærlig talt har jeg heller ikke noget imod at tage en smule på eller beholde min nuværende vægt, hvis jeg tilgengæld kan slippe af med min oppustede topmave og få mere energi.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
BettyBoop
Ja man skal passe på. Personlig tænker jeg ikke over kcal endnu. Først og fremmest skal jeg venne mig til at undvære kulhydrat, som min kost hovedsagelig har bestået af før. Så må jeg kigge på kcal bagefter. Ærlig talt har jeg heller ikke noget imod at tage en smule på eller beholde min nuværende vægt, hvis jeg tilgengæld kan slippe af med min oppustede topmave og få mere energi.

altså hos mig var første bonus at jeg ikke var oppustet.. men de ekstra kg hænger nok også sammen med at jeg er flyttet sammenmed kæresten har for 6 måns tid siden ;)

jeg synes så ikke det er så svært at skulle undværer brød/ris/pasta/osv men mere at skulle planlægge når jeg skal spise ude eller ikke gider lave mad.. det er ikke så nemt igen at bestille junk på paleo. Eller jo det er nemt nok men så har jeg de 3 samme ting at vælge imellem, det bliver lidt kedeligt i længden :P:

men samtidig synes jeg at paleo-kosten er så meget mere spændende end alm mad - når jeg altså gider lave mad :lol:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Phala

Hvor lang tid gik der før du ikke følte dig oppustet mere?

Årh jeg synes det er svært med denne nye kost, både at finde ud af hvad jeg må spise og hvor meget. Føler ikke der sker noget som helst ud over at jeg måske tager lidt på af det :( (er nok bare ikke kommet ind i LCHF tankegangen endnu )

Men jeg har nok heller ikke været konsekvent nok, fordi vi har været til en del arrangementer i weekenden hvor der blev serveret almindelig mad.

Jeg vil prøve at være noget mere konsekvent og spise efter metoden nogle uger og se hvad der sker. Men øv hvor jeg da hader den der følelse af at være "stor" som jeg har lige nu.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Phala

Jeg overvejer at søde min græske yoghurt med et halvt æble her til morgen, men hvor forbudt er frugt egentlig?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
BubbleBobble
Jeg overvejer at søde min græske yoghurt med et halvt æble her til morgen, men hvor forbudt er frugt egentlig?

Jeg synes at du skal spise på en måde som du kan stå inde for resten af dit liv. Hvis du VIL have et halvt æble hver morgen og spiser grøntsager til de resterende måltider så gør det. Men lever du kun af frugt hele dagen, er det selvfølgelig noget andet. Desuden kan nogle "tåle" mere end andre hvad det angår "søde" ting.

Personligt så bliver jeg vildt sulten af at spise et æble så jeg holder mig fra dem. Prøv dig frem, og søg også din egen viden på nettet. Alle har forskellige meninger om alt - sjovt nok :-D Jo mere du ved, jo mere kan du sortere i det og bruge det der passer til dig :-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Phala

Er der nogen der har prøvet det der ketose noget? umiddelbart synes jeg det lyder lidt skræmmende :genert:

Kan i tabe jer på almindelig LCHF kost?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites